Prati nas

Vijesti

Otpor

Ne kupujte mladi krumpir! Društvo potrošača poziva na bojkot

Time ćemo ne samo pokazati da mi odlučujemo kako ćemo trošiti svoj novac, nego ćemo pomoći i osjetljivim kategorijama potrošača kojima ćemo omogućiti da si kupe krumpir.

Objavljeno

|

Zašto je krumpir tako skup?
ilustracija: S. Bura/mj

Bahatost trgovaca i umjetno podizanje cijena hrane, posebice mladog krumpira poništit će rast plaća i mirovina, upozorilo je Društvo potrošača Međimurja.

Aktivisti Društva provjerili su cijene mladog krumpira u velikim trgovačkim lancima i nekim manjim trgovinama mješovite robe, a nalazi su, kažu, zapanjujući. Cijena mladog krumpira se kreće od  1,40 eura do 2 eura po kilogramu, a samo u jednom trgovačkom lancu je cijena 0,70 eura. 

“Pitali smo trgovce zašto neki mogu imati cijenu 0,70 eura, a oni imaju osjetno višu. Odgovori su zapanjujući! Kažu da je onaj jeftiniji mokar? Neki trgovci su objašnjavali kako na Belici nema krumpira i da je na placu mladi krumpir 3 eura.  Provjerili smo u trgovinama u kojim smo vršili monitoring i vidjeli da nijedna nema mladi krumpir iz Belice, a deklaracije za mladi krumpir u rinfuzi u trgovinama uglavnom nema ili piše da je iz uvoza”, stoji u priopćenju.

Sve bliže cijeni mesa

“Neki su uvezeni iz zemlja van Europske unije, gdje nabavna cijena mladog krumpira nije spomena vrijedna u odnosu na cijenu krumpira u međimurskim trgovinama. Ako je u Međimurju kao regiji poznatoj po proizvodnji krumpira cijena sve bliža cijeni mesa, kako je u regijama koje nemaju svoj krumpir?” pitaju retorički iz Društva potrošača.

Međimurci, navikli na pristupačne cijene krumpira, otrježnjenje dožive tek na blagajni, stoji u priopćenju. “Pozivamo potrošače da ne kupuju nigdje mladi krumpir koji je skuplji od eura za kilogram. Neka si onaj skuplji trgovci sačuvaju za sebe. Svi znamo da mladi krumpir ne može dugo biti ‘mladi’. Nemojmo kupovinom skupog krumpira podržavati beskrupulozno gomilanje ekstra profita kod spomenutih trgovaca.  Pa i na placu, neka si ga nose kući”, poziva Društvo.

“Time ćemo ne samo pokazati da mi odlučujemo kako ćemo trošiti svoj novac, nego ćemo pomoći i osjetljivim kategorijama potrošača kojima ćemo omogućiti da si kupe krumpir, jer sada si međimurski umirovljenik s prosječnom mirovinom ne može priuštiti krumpir za jelo. Potrošači su regulator tržišta”, zaključuje Društvo potrošača Međimurja.

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.