Prati nas

Mozaik

Opet histerija

Potrošači su zabrinuti zbog logotipa žabe na hrani. O čemu se radi?

Poput požara društvenim mrežama se šire nagađanja i dezinformacije o zelenoj žabici koju viđamo na ambalaži prehrambenih proizvoda. Riječ je o certifikatu jedne međunarodne organizacije.

Objavljeno

|

Što znači logotip žabe na hrani?
ilustracija:S. Bura/mj

Simpatičan logotip žabice koji se pojavio na dijelu prehrambenih proizvoda koji se mogu naći i u hrvatskim trgovinama, izazvao je zabrinutost među potrošačima. Možda čak i paniku. Internetom kruže brojne objave kojima se potrošačima sugerira da izbjegavaju takve proizvode, navodeći ih da je riječ o zdravstvenom riziku od kojeg su posebno ugrožena muška djeca.

“Oprez, najotrovnija žaba na svijetu!”

“Ljudi, čuvajte se žaba! Pazite kaj kupujete i jedete. Phyllobates terribilis (zlatna otrovna žaba) jedna je od najotrovnijih životinja na svijetu a njen logotip, slučajno ili ne, nalazi se na mnogim prehrambenim proizvodima u mega dućanima i trgovačkim centrima”, objavio je tako na Facebooku Janko.

“Mlade muškarce pretvara u žene”

Druga objava koju potpisuje Jelena pak ide korak dalje i tvrdi da logotip upozorava da se u predmetnim proizvodima nalazi atrazin. “Ova kemikalija je najviše prisutna u čokoladnim proizvodima, voću i slatkišima, kojih kod nas ima najviše u Lidl trgovinama kompanije Rainforest Alliance sa logom žabe.” Nadalje navodi: “Atrazin je štetna kemijska supstanca koja mijenja spol i mlade muškarce pretvara u žene. Znanstvenik dr. Tyrone Hayes otkrio je da antrazin mijenja seksualnu orijentaciju žaba kada se ova kemikalija nađe u vodi u kojoj žive”, piše zabrinuta Jelena.

“Čokolada od skakavaca?”

No postoji i treća glasina koja kaže da je riječ o proizvodima u čijem sastavu su insekti. “Ovih dana čitam na društvenim mrežama da se u trgovinama Lidla prodaju prehrambeni proizvodi koji sadrže insekte. Navodno je to učinjeno u skladu sa zakonom, a proizvodi su jasno označeni, odnosno na sebi imaju znak žabe. Večeras sam primijetila taj znak na većini čokolada koje sam do sada rado kupovala”, objavila je Radmila na stranicama Lidla.

O čemu se točno radi?

No zapravo riječ je o certifikatu neprofitne i međunarodne organizacije Rainforest Alliance, a koji označava da su predmetni proizvodi proizvedeni u skladu s njihovim standardima očuvanja okoliša i održive poljoprivrede.

Udruga Rainforest Alliance (RA) osnovana je 1987. kako bi se bavila očuvanjem bioraznolikosti i promicanjem ekološki održivih i društveno pravednih poljoprivrednih i šumarskih praksi u više od 60 zemalja diljem svijeta.

Udruga dodjeljuje potrošačku oznaku zelene žabe utemeljene na standardu Rainforest Alliance Sustainable Agriculture Standard. On obuhvaća kriterije ljudskih prava kao što su pristup obrazovanju ili zabrana dječjeg rada, kao i ekološke zahtjeve poput zaštite voda i bioraznolikosti, navodi Lidl.

Sam Rainforest Alliance navodi kako im je misija svijet u kojem ljudi i priroda žive harmonično. “Rainforest Alliance stvara održiviji svijet koristeći društvene i tržišne sile za zaštitu prirode i poboljšanje života poljoprivrednika i šumskih zajednica”, stoji na internetskoj stranici udruge.

“Pečat (žabe, op.a) znači da je certificirani proizvod proizveden korištenjem metoda koje podržavaju tri stupa održivosti: društveni, ekonomski i ekološki. Neovisni revizori, ključni za integritet bilo kojeg programa certifikacije, ocjenjuju poljoprivrednike prema zahtjevima u sva tri područja prije dodjele ili obnove certifikata. Naši programi certificiranja temeljeni na podacima naglašavaju predanost kontinuiranom poboljšanju, edukaciji o održivosti i jasnim prednostima za poljoprivrednike”, stoji u obrazloženju. Više možete saznati ovdje. Na ovoj poveznici provjerite kako sve Rainforest Alliance pečati mogu izgledati.

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.