Prati nas

Vijesti

HZMO

Porastao je broj radnika koji uplaćuju u mirovinski fond

Najviše je novoprijavljenih radnika u sektoru građevine te u sektoru smještaja, pripreme i usluživanja hrane.

Objavljeno

|

Tko zapošljava Nepalce i Filipince?
ilustracija: S. Bura/mj

Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje objavio je da je 31. siječnja 2024. evidentirao 1.646.540 osiguranika. Riječ je o povećanju broja osiguranika za 2,64 posto, odnosno 42.377 osiguranika više u odnosu na isti dan prošle godine.

U odnosu na 2022. godinu, riječ je o 4,95 posto, odnosno 77 613 osiguranika više. Pogledamo li unatrag čak tri godine, porast iznosi 7,5 posto ili 114.851 osiguranik više.

Najveći broj osiguranika prema djelatnostima na kraju siječnja 2024. evidentiran je u prerađivačkoj industriji (250.282), trgovini na veliko i na malo; popravak motornih vozila i motocikala (245.132), građevinarstvu (142.191) i obrazovanju (126.992).

U odnosu na isto razdoblje 2023. godine, najveći porast broja osiguranika vidi se u građevinarstvu (10.738), djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane (6.069), stručnim, znanstvenim i tehničkim djelatnostima (5.805) te administrativnim i pomoćnim uslužnim djelatnostima (4.079).

Ako se brojke usporede s onima iz siječnja 2022., sada je 14.570 osiguranika više u građevinarstvu. Pozitivan rast bilježi se i u stručnim, znanstvenim i tehničkim djelatnostima, sada je 11.223 osiguranika više nego u 2022. i 16.856 osiguranika više nego u 2021. godini, kao i u djelatnosti pružanja smještaja te pripreme i usluživanja hrane, 10.977 osiguranika više nego u 2022. i 14.307 osiguranika više nego u 2021. godini.

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.