Prati nas

Zdravlje

Hodanje – prečac do zdravlja

Prema nedavno objavljenim rezultatima istraživanja čak i kratkotrajne ali redovite šetnje dovode do smanjenja rizika za frakture kuka. Istraživanje je trajalo čak 24 godine a obuhvatilo je 36000 muškaraca starijih od 50 godina.

Objavljeno

|

foto: stock.xchng

Najbolje stvari u životu su besplatne! Iako ste zasigurno mnogo puta čuli ovu misao, ona nikada nije bila toliko točna kao kad je u pitanju obično hodanje. Taj najjednostavniji oblik kretanja blagotvorno djeluje na zdravlje, a ne košta – ništa.

Prema nedavno objavljenim rezultatima istraživanja koje je obavio American Journal of Public Health čak i kratkotrajne ali redovite šetnje dovode do smanjenja rizika za frakture kuka. Istraživanje je trajalo čak 24 godine a obuhvatilo je 36000 muškaraca starijih od 50 godina.


Ispitanici koji su tijekom istraživanja hodali barem 4 sata tjedno imali su čak 43% manji rizik od frakture kuka. Kod ispitanika koji su hodali još više i još žustrijim tempom zabilježen je još manji rizik. Navedeno istraživanje pokazalo je i kako čak 85% fraktura kuka nastaje prilikom padova sa stolice ili poskliznuća. Način na koji hodanje sprječava lom kuka je u tome što osigurava tonus mišića i općenito jaču muskulaturu što uvelike smanjuje opasnost od frakture.Nadalje, svakodnevno hodanje smanjuje rizik od bolesti srca i krvnih žila za čak 40% i rizik od obolijevanja od dijabetesa za čak 50%. Istovremeno, hodanje ne iziskuje nikakav poseban napor i ne predstavlja opterećenje za zglobove.

Hodajte uz nekoliko praktičnih savjeta:

• Odjenite udobnu trenirku ili meke hlače i majicu. Također pazite i da vaše odijevanje bude slojevito kako bi izbjegli preznojavanje.

• Pažljivo odaberite obuću koja mora biti udobna i laka. Poželjno je da cipele za hodanje imaju deblje potplate jer se tako smanjuje rizik od iščašenja zgloba.

• Pratite vremensku prognozu i odijenite se adekvatno vremenskim uvjetima. Nakon hodanja poželjno je istuširati se i na taj način opustiti mišiće.

• Pokušajte gledati na hodanje kao na oblik transporta do posla ili trgovine. Na taj način nećete za rakreaciju morati odvajati posebno vrijeme i hodanje će vam postati zdrava navika.

.

Zdravlje

U ovom parku stariji ne treniraju mišiće već – mozak

Umjesto sprava za vježbanje tijela, u španjolskom su gradu Bilbau po javnim parkovima postavili sprave za vježbanje moždanih vijuga. Namijenjene su starijim osobama koje se tako bore protiv dvije velike opasnosti koje donosi starija dob: usamljenosti i demencije.

Objavljeno

|

Usamljenost i demencija su dva univerzalna straha kad se pomišlja na starost. No u španjolskom gradu Bilbau gradske su se vlasti odlučile na zanimljiv način pozabaviti objema prijetnjama.

Naime, po gradskim su parkovima postavili niz kognitivnih igara uz pomoć kojih se stariji sugrađani mogu zabaviti, družiti i vježbati moždane vijuge.


Igre koje su oblik mentalne aritmetike, dizajnirane su tako da potiču druženje i mentalnu sposobnost, a s obzirom da su postavljene u parkovima, starijim osobama su na raspolaganju i sprave za vježbanje – ono fizičko.

“Stvorili smo mjesto na kojemu se ljudi mogu družiti i vježbati moždane vijuge. Naše stanovništvo stari i ovakve su stvari sve potrebnije i potrebnije”, rekao je direktor javnih radova Bilbaa, Fran Vinez.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP