Prati nas

Zdravlje

Fukutsudzijeva metoda: Može li se smršaviti ležanjem?

Potrebno je ručnik smotati u valjak i leći na ravnu površinu s valjkom ispod leđa u razini pupka. Zatim ispružiti ruke iznad glave dlanova okrenutih prema podu i spojiti mali prst jedne i druge ruke.

Objavljeno

|

Kako smršaiti ležeći?
foto: BigStock

“Lezi i mršavi”, nova je navodno revolucionarna metoda mršavljenja koju promiču i domaći portali skloni lovu u mutnoj vodi takozvane alternative. Kako piše znanstveno-liječnički tim portala Dokazi u medicini, i sami su primili pitanje o takozvanoj japanskoj metodi mršavljenja navodnog liječnika koji se zove dr. Fukutsudzi, a koja podrazumijeva da ljudi leže petnaest minuta dnevno i tijekom tog ležanja mršave.


Dr. Fukutsudzi tvrdi da je glavni uzrok nakupljanja masnih naslaga u razilaženju zdjelične kosti i podrebarnih kostiju. Osmislio je vježbu kojom se te kosti vraćaju u prirodan položaj.  Potrebno je ručnik smotati u valjak i leći na ravnu površinu s valjkom ispod leđa u razini pupka. Zatim ispružiti ruke  iznad glave dlanova okrenutih prema podu i spojiti mali prst jedne i druge ruke, noge ispružiti u širini kukova i spojiti palčeve.  Ovo je potrebno napraviti tri puta dnevno po pet minuta, kako kaže doktor. Je li metoda stvarno učinkovita?

Dokazi iz istraživanja

U znanstvenoj literaturi ne može se pronaći niti jedno istraživanje autora koji se preziva Fukutsudzi, niti ikakvo istraživanje koje bi dovelo u vezu razilaženje zdjelične kosti i „podrebarnih kostiju“ kao uzrok nakupljanja masnih naslaga. Stoga tvrdnje o ovoj metodi nemaju znanstvenoga temelja. Osim toga, u ovom opisu terapijske metode vjerojatno se radi o nečijem nemuštom prijevodu ili čistoj izmišljotini jer „podrebarne kosti“ ne postoje u tijelu čovjeka.


Pretilost je složen problem čije rješavanje treba uključivati promjenu prehrane i životnog stila, a ponekad i liječenje različitih bolesti koje su u podlozi pretilosti. Kad bi se ležanjem od petnaest minuta s ručnikom pod leđima moglo smršavjeti, na svijetu ne bi bilo ni jedne jedine osobe s viškom kilograma. Budite skeptični prema bizarnim terapijskim metodama koje se reklamiraju svuda oko nas.

.

Zdravlje

Uzimate kapsule za bolje pamćenje? Bolje prestanite!

Više od četvrtine svih osoba starijih od 50 godina, uzima dodatke prehrani u nadi da će poboljšati pamćenje. No, dok natpisi na bočicama tvrde jedno, sva sila međunarodnih stručnjaka tvrdi nešto sasvim drugo: ti dodaci ne samo da ne pomažu pamćenju nego mogu biti i štetni po zdravlje.

Objavljeno

|

Dodaci prehrani poput vitamina ne pomažu očuvanju zdravlja mozga i zapravo predstavljaju bacanje novca, piše Guardian.

Prema podacima iz SAD-a, prodaja dodataka prehrani koji bi trebali blagotvorno djelovati na memoriju i mozak općenito, od 2006. do 2015. se udvostručila te sada dosiže i do 643 milijuna dolara godišnje. Također, više od četvrtine svih osoba starijih od 50 godina, uzima te dodatke prehrani u nadi da će poboljšati pamćenje.


No, dok natpisi na bočicama tvrde jedno, sva sila međunarodnih stručnjaka tvrdi nešto sasvim drugo: ti dodaci ne samo da ne pomažu pamćenju nego mogu biti i štetni po zdravlje. “Ne postoje nikakvi dokazi koji govore u prilog tvrdnji da uzimanje dodataka prehrani pomaže pamćenju i zdravlju mozga, niti su kadri spriječiti ili odgoditi Alzheimerovu bolest”, složni su stručnjaci.

Međutim, znanstveni tim je naglasio kako manjak određenih nutrijenata poput vitamina B9 i B12, mogu biti povezani s kognitivnim problemima i funkcioniranjem mozga te da dodaci prehrani mogu pomoći osobama koje pate od manjka određenog nutrijenta. Procjenjuje se da u Velikoj Britaniji oko 20 posto osoba starijih od 60 godina pati od nedostatka vitamina B12. No stručnjaci kažu da je prije uzimanja bilo kakvog dodatka prehrani potrebno konzultirati liječnika te da je uvijek bolje određeni nutrijent dobiti iz svježih namirnica nego iz kapsula.

Zaključak je da se zdravim ljudima ne preporučuje uzimanje dodataka prehrani kako bi se zaštitio mozak, a savjet znanstvenika mogao bi se sumirati u dvije kratke riječi: Čuvajte novac.

Istraživanje je naručilo Globalno vijeće za zdravlje mozga (Global Council on Brain Health), a analizirani su dodaci poput vitamini B skupine, omega-3 masne kiseline, vitamin D, kofein, koenzim Q10 i gingko biloba. Znanstvenici su ustanovili da dodaci prehrani za koje se tvrdi da pomažu mozgu, najčešće uopće nisu biti testirani na tako nešto, a ono malo studija koje postoje, pokazuju različite rezultate.

“Veliki je problem što se ti dodaci prehrani predstavljaju kao lijek za gubitak pamćenja i još se tvrdi da za to postoje znanstveni dokazi”, kaže profesorica kliničke psihologije sa Sveučilišta Exeter, Linda Clare, ujedno i članica istraživačkog tima. Znanstvenici savjetuju ljudima da budu oprezni i skeptični prema tvrdnjama proizvođača. Također, upozoravaju da mnoge tablete i kapsule nisu prošle dovoljna testiranja.

No važno je naglasiti još jednu stvar: ovo je istraživanje u obzir uzelo samo utjecaj suplemenata na funkciju mozga tako da rezultati ne znače da neki dodaci prehrani možda nisu korisni za nešto drugo.

Kad je riječ o zdravlju mozga, znanstvenici opet ističu da je najbolja prevencija problema s pamćenjem zdrav život što uključuje zdravu prehranu, nepušenje, dobar san, tjelovježba, bogat društveni život i mentalna stimulacija. Britanska profesorica psihijatrije Gill Livingston kaže da je jedini zasad poznati način za prevenciju demencije kontroliranje krvnog tlaka te redovito uzimanje terapije za njegovo snižavanje.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP