Prati nas

Mozaik

11 fraza koje inteligentni i uspješni ljudi koriste svakodnevno

Što činiti i misliti da bismo bili uspješni; u poslu ili privatnom životu? Postoje male stvari koje razlikuju uspješne ljude od onih prosječnih i nije riječ o nikakvim tajnama. Dapače, oni uspješni će ih rado podijeliti s drugima, ali će ih malo tko shvatiti ozbiljno.

Objavljeno

|

Kako biti uspješan?
Iznad oblaka (foto: Pexels)

Svaki uspjeh počiva na trudu – akciji koju smo poduzeli. Zato svako postignuće zahtjeva promjenu perspektive, postizanje stanja svrhe i motivacije. Ponekad je klica uspjeha u tome da zapamtite što vam je važno i što morate učiniti kako biste ostali na stazi koja vodi do željenog cilja. Zato pametni ljudi govore i misle ove stvari, kaže ghostwriter (pisac po narudžbi) i govornik Jeff Haden za portal Inc.com. I ne zaboravite, nikada nije kasno za uspjeh.

1. Ja ću to napraviti, jer nitko drugi neće

Ovo je najlakši način da se istaknete, da budete drugačiji od drugih. Odaberite nešto; malo, jednostavno i učinite to. Svaki dan pronađite nešto što drugi ljudi ne rade i izdvojite se iz krda. Nakon tjedan dana bit ćete neobični, nakon mjesec dana smatrat će vas posebnima, a nakon godine govorit će da ste nevjerojatni. A sve će to voditi i prema razvoju vaše osobe.


2. Odgovorit ću na pitanje koje nije postavljeno

Ljudi oklijevaju, nesigurni su i sramežljivi. Zato ne postavljaju pitanja na koja žele čuti odgovor. Možda će vas podređeni na poslu pitati što mislite o doškolovanju. A zapravo vas želi pitati kakvi su mu izgledi za napredovanje na poslu. Naravno, nada se da će odgovor biti pozitivan za njega i da ćete mu reći zašto je tomu tako.

Vaša vaš supruga ili suprug može pitati je li neka osoba očijukala s njom ili s njim na zabavi koju ste posjetili. A zapravo, neizgovoreno pitanje glasi: „Jesam li ti dovoljno privlačna?“ ili: „Jesam li još uvijek zgodan?“

Uvijek na neizgovorena pitanja dajte odgovor s obrazloženjem. Kažite zašto tako mislite.

3. Hej, pa nije bilo strašno!

Strah od nepoznatog nas čini bespomoćnima, paraliziranima. Ali nepoznato nije uvijek strašno. Uz to, uzbudljivo je nadvladavati vlastite strahove. Osjećaj „ ne vjerujem da sam to učinio“ jest poput droge koja vam ne šteti, već vas čini boljom osobom. Svaki dan učinite nešto „strašno“, bilo da je riječ o fizičkom ili emocionalnom. To će učiniti nevjerojatne stvari za vaše samopouzdanje.

4. Ne mogu sve napraviti danas, ali mogu učiniti mali korak

Imate planove, ciljeve i ideje. Bez jasnog djelovanja, sve je to beskorisno. Svako oklijevanja nas udaljava od cilja. Odaberite jedan plan, cilj ili ideju i krenite. Učinite samo mali korak. Prvi je uvijek najteži.

5. Najbolje je da šutim

Ponekad puno pričamo, no često puta ne zbog toga da bismo čuli što druga strana misli, već da bismo shvatili što sami mislimo. Ljudi sa samopouzdanjem zato češće drže jezik za zubima. Nemojte govoriti samo da biste udovoljili sebi, jer tada, najčešće, idete na živce drugima.

6. Neću brinuti o tome što drugi misle

Trebate brinuti što drugi misle o vama, ali samo do trenutka kada vam to postaje prepreka da živite život na način kako ga želite živjeti. Na primjer, ako želite započeti posao, drugi ljudi ne moraju misliti da je to super stvar. Učinite to. To je vaš život. Živite ga.

7. Dokazat ću ti da sam u pravu

Ponekad je uvreda najbolja motivacija. Kada vas netko uvrijedi, ulazite u stanje bijesa, ma kako to djetinjasto zvučalo, a tu energiju možete pametno iskoristiti. Učinit ćete sve da drugima dokažete kako ste vi u pravu, a oni su u krivu.

8. Nije savršeno, ali sam okej s time

Da, samo jednom ostavljamo prvi utisak i nadamo se da će on biti savršen. No niti jedan proizvod ili usluga nisu savršeni. Niti jedan projekt ili inicijativa nisu savršeno planirani. Zasučite rukave i napravite najbolje što možete. Vaši klijenti i kolege će vam već reći što trebate popraviti, a to znači da će ti popravci zaista biti ono što ljudi trebaju. Nećete ništa postići dok ne obavite posao i vidite što drugi misle o njemu. Samo krenite i učinite najbolje što možete.

9. Trebao sam to učiniti bolje

Da, svi smo ponekad zeznuli stvar. Mogli smo nešto učiniti bolje. No, uspješni ljudi ne očekuju da budu savršeni, već misle da uvijek mogu biti bolji. Razmislite kako ste proveli dan, što ste učinili dobro. Onda vidite što nije ispalo najbolje i preuzmite odgovornost za to. Obećajte si da ćete sutra biti bolji.

10. Prepoznat ću čovjeka kojega ne cijene dovoljno

Neki poslovi trebaju više truda, a manje znanja i vještina. Dostava paketa, kupovina namirnica, čišćenje prostorija. No to ne znači da su manje vrijedni. Činite više od kurtoaznih „hvala“ kada je riječ o ljudima i poslovima koji nisu dovoljno cijenjeni. Odaberite jednu osobnu dnevno i kažite joj koliko cijenite to što radi. Uljepšati ćete toj osobi život, a vi ćete zaslužiti poštovanje. Učinite tu razliku.

11. Ako ništa drugo, uvijek mogu više raditi

„Učiniti manje od drugih“ je malo kome pomoglo. Možda niste iskusni kao drugi, imate manje novca, veza ili talenta, ali uvijek možete bolje promišljati i više raditi od drugih. Čak i kada je sve protiv vas, trud i upornost mogu biti jedine prednosti koje će vam trebati.

.

Mozaik

Što god da pisalo, garancija vam vrijedi dvije godine!

‘Često imamo situacije da se potrošače zavarava vezano za trajanje jamstva. Kad se kaže da imaju jamstvo od samo godinu dana, to nije točno jer zakonski vrijedi rok od dvije godine za reklamaciju bilo kojeg uređaja.’

Objavljeno

|

“Taman je istekla garancija i mašina se pokvarila. Evo, pet godina i par mjeseci je prošlo otkako smo je kupili. Majstor je rekao da je crkla elektronika i da se to ne popravlja. Sad kupujemo novu. Ma dobro smo i prošli. Evo susjedu krepala nakon tri godine. U redu, njegova je još bila pod garancijom, ali ipak. Problem je to i nepotrebna komplikacija. A prije – prije si kupio mašinu i imao si je čitav život. Danas mi se čini da su stvari baš tako dizajnirane da se pokvare kad istekne garancija”, govori Branko Šimić (68) umirovljeni grafičar iz Zagreba.

Vjerujemo da su se mnogi susreli s ovakvim problemom, iako nije do kraja jasno radi li se samo o dojmu ili su današnji uređaju doista tako “programirani” da se pokvare taman kad istekne jamstvo. Bilo kako bilo, Europski parlament usvojio je Izvješće o produljenju trajanja uređaja kojim se zabranilo programirano kvarenje, ugradnja vitalnih dijelova koji se nakon kvara više ne mogu zamijeniti, a usvojen je i prijedlog o većoj dostupnost rezervnih dijelova i uvođenja minimalnog trajanja električnih aparata.


No bez obzira na akcije Europskog parlamenta, i u okviru već postojećih propisa, prava potrošača su u nekim slučajevima veća – samo što to mnogi kupci ne znaju. Da – opet se radi o malim slovima na ugovorima i jamstvenim listovima koji, barem u ovom slučaju, nezadovoljnom potrošaču idu na ruku.

Porazgovarali smo s Dunjom Maletić, pravnom savjetnicom iz područja zaštite potrošača koja nam je otkrila neke od dobro čuvanih tajni koje bi kupci morali znati.

Dunja Maletić (foto: privatni album)

“Često imamo situacije da se potrošače zavarava vezano za trajanje jamstva. Kad se kaže da imaju jamstvo od samo godinu dana, to nije točno jer zakonski vrijedi rok od dvije godine za reklamaciju bilo kojeg uređaja da se ostvari pravo na besplatni popravak ili zamjenu uređaja. Znači, to je prvo: zavarava se kupce vezano uz duljinu trajanja roka za reklamaciju”, otkriva nam Maletić.

Važno je znati i da, barem u prvo vrijeme, imate pravo birate želite li pokvareni uređaj popravljati ili uzeti novi. “Drugo je – i to potrošači trebaju znati – ako kupe uređaj i u prvih šest mjeseci dođe do kvara, oni imaju pravo predati u tih prvih šest mjeseci uređaj na servis da bi se ustanovilo postojanje kvara, ali u prvih šest mjeseci mogu birati žele li popravak ili novi uređaj. Nakon protoka tih šest mjeseci, ide se na popravak, ali unutar tih šest mjeseci kupac bira hoće li popravak ili zamjenu. Ako je popravak nemoguć, onda ide zamjena. To vrijedi općenito za sve električne uređaje koje je kupila fizička osoba. Dakle, ne ako je kupljen preko firme ili obrta već ako ga je kupila fizička osoba.”

Otpremanje uređaja na servis također je zadaća trgovca, nastavlja Maletić: “Treba naglasiti još jedan detalj kojeg potrošači često nisu svjesni. Oni ne moraju uređaj slati na servis o svom trošku, nego je trgovac kod kojeg je uređaj kupljen dužan poslati uređaj na servis i vratiti ga nazad potrošaču. Hoće li za to vrijeme potrošač dobiti zamjenski uređaj nije regulirano zakonima i propisima već to ovisi o dobroj volji trgovca. Treba naglasiti i da mnogi trgovci kažu da uređaj može biti na servisu 45 dana, no to ne propisuje ni jedan zakon već smatramo da bi razumni rok za popravak trebao biti mnogo kraći. Tako da kad netko kaže potrošaču da je rok 45 dana, ovaj mora znati da to nije tako propisano već da se radi o subjektivnom tumačenju.”

Oko nekih rokova ipak valja biti oprezan, kaže Maletić: “Kad se neki uređaj, recimo mobitel ili tablet, kupi u poslovnici, trgovac nije dužan odobriti zamjenu u roku od 14 dana ako taj uređaj nema nedostatka. To je također korisno znati. Znači, za uređaje kupljene u poslovnici ne vrijedi onaj rok od 14 dana kao kod ugovora sklopljenih na daljinu, preko telefona ili interneta.”

Za kraj, Maletić savjetuje koji je najbolji način za upućivanje prigovora: “Jedini ispravni način je pisani način. Dakle, prigovor trgovcu se uvijek mora uputiti pisanim putem – e-mailom ili regularnom poštom – kako bi postojao pisani trag o reklamaciji, ali i zbog još jedne važne stvari. Naime, na pisani prigovor je trgovac dužan odgovoriti u roku od 15 dana, dok se u razgovoru osobno u poslovnici ili preko telefonom stvari mogu unedogled odugovlačiti. Znači, prigovor uvijek treba upućivati pisanim putem.”

Ovaj prilog nastao je uz potporu Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija u okviru projekta “Nema predaje”

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP