Prati nas

Mozaik

14 osobina iznimno simpatičnih ljudi

Svatko se želi svidjeti ljudima. Biti omiljen u društvu nije samo ugodno već i korisno jer simpatični ljudi lakše napreduju u svakodnevnim aktivnostima i u karijeri. Srećom, karakteristike simpatičnih ljudi daju sa izvježbati. Donosimo 14 osobina svima omiljenih ljudi.

Objavljeno

|

Starije žene su lijepe
foto: BigStock

Jeste li čuli za Napoleona Hilla? On je otac priručnika za samopomoć koji je inspirirao mnoge slavne ljude poput TV voditeljice Oprah Winfrey ili osnivača Oraclea Larryja Ellisona. Njegova knjiga iz 1937. ‘Think and Grow Rich’ je jedna od najprodavanijih self-help knjiga svih vremena koja je širom svijeta prodana u više od 100 milijuna primjeraka. Razlog tome su jasna, korisna i praktična pojašnjenja koja Hill nudi i koja su nastala kao rezultat godina provedenih u proučavanju industrijalca Andrewa Carnegia.

Jedan od Hillovih eseja nazvan ‘Razvoj ugodne osobnosti’, fokusira se na to ‘kako razviti osobnost od milijun dolara’. Donosimo 14 navika ljudi koje svi vole i koji se svima sviđaju:


1. Imaju razvijen pozitivan mentalni stav itekako vidljiv ostalim ljudima

Često je lakše prepustiti se cinizmu, no oni koji ostanu pozitivni predbilježit će se na uspjeh i imati bolju reputaciju.

2. Uvijek govore pažljivo discipliniranim i prijateljskim tonom

Najbolji komunikatori govore pažljivo i s puno samopouzdanja što njihov govor čini ugodnim.

3. Pažljivo slušaju svog sugovornika

Koristiti konverzaciju kao priliku da poučavaš nekoga može blagotvorno djelovati na ego, no tako nećete privući nove prijatelja.

4. U stanju su zadržati pribranost u svim okolnostima

Pretjerana reakcija na nešto pozitivno ili negativno na ljude ostavlja loš dojam. Prema Hillu “tišina može biti efektnija od glasnih riječi”.

5. Strpljivi su

Zapamtite da vam pravodobnost vaših riječi i djela može dati prednost u odnosu na nestrpljive ljude.

6. Imaju otvoren um

Oni koji se zatvore prema novim idejama i okružuju samo s onima koji slično razmišljaju, propuštaju ne samo priliku za osobni rast, već i priliku da napreduju u karijeri.

7. Smiješe se kad razgovaraju s ostalima

Hill navodi kako je najbolja stvar kod predsjednika Franklina Roosvelta bio njegov “osmijeh od milijun dolara” koji je razoružavao sve sugovornike.

8. Znaju da ne trebaju izraziti baš sve misli i osjećaje

Svima simpatični ljudi znaju da se ne isplati uvrijediti druge samo zato da iskažu svoje mišljenje pa čak ni kad je to mišljenje istinito.

9. Ne odugovlače

Odugovlačenje ljudima signalizira da niste spremni preuzeti inicijativu i baciti se u akciju.

10. Svakoga dana naprave barem jedno dobro djelo

Najomiljeniji ljudi pomažu drugima ne očekujući ništa zauzvrat.

11. Uče iz neuspjeha umjesto da zdvajaju nad njima

Ljudi se dive onima koji iz neuspjeha uče, umjesto da očajavaju nad njim. “Budite zahvalni zbog nove doze mudrosti koju ne biste dobilii da vam se nije dogodio poraz”, kaže Hill.

12. Ponašaju se kao da je osoba s kojom razgovaraju najvažnija na svijetu

Svima omiljene osobe koriste konverzaciju kao priliku da nauče što više o svome sugovorniku dajući mu priliku da govori.

13. Hvale druge na iskren način, no u tome ne pretjeruju

Pohvaliti druge uvijek je dobro, no pazite da je pohvala primjerena i da nije pretjerana.

14. Pored sebe imaju osobu kojoj vjeruju i koja im može ukazati na njihove nedostatke

Uspješni ljudi ne pretvaraju se da su simpatični; oni doista jesu simpatični jer vode brigu o svojem ponašanju i reputaciji. Također, uz sebe imaju povjerljivu osobu koja im omogućuje da nastave rasti.

.

Stil i ljepota

Kako sam zavoljela second hand shopove

Bila sam iznenađena da se takva stvar može pronaći u dućanu s rabljenom odjećom, a još veći šok je uslijedio kad sam doznala cijenu. Naime, haljina koja bi u regularnoj trgovini stajala najmanje 700 kuna, u second handu je koštala tek 70 kuna.

Objavljeno

|

Otvorila sam jedan dan ormar i ustanovila da nemam što obući. Stigle su ljetne vrućine, a meni se dogodilo da mi je moja omiljena ljetna odjeća ili premala, ili poderana, ili mi više nije omiljena. To može značiti samo jedno: Vrijeme je za šoping! Otišla sam do najdraže trgovine i kupila dvoje hlača, suknju, tri košulje, šest majica, svileni šal i torbu. I sve to platila – 250 kuna!

Pitate se kako? Moj odgovor je – second hand shop.


Idete li u second hand shopove ili trgovine s rabljenom robom? Moram priznati da sam se ja dugo tome opirala. Ne znam. Bilo mi je nečeg odbojnog u nošenju stare odjeće koju je netko nosio prije mene. Činilo mi se da se tamo oblače samo ljudi s krajnjeg dna društvene ljestvice, a ja sam mislila da još uvijek financijski stojim dovoljno dobro da ne moram pribjegavati tako nečemu.

No onda sam na jednoj prijateljici primijetila fenomenalnu haljinu. Siva, do koljena, načinjena od nekakve svile i s jako zanimljivom kragnom. Pitala sam je gdje ju je kupila, a ona mi odgovorila: U second hand shopu!”

Bila sam iznenađena da se takva stvar može pronaći u dućanu s rabljenom odjećom, a još veći šok je uslijedio kad sam doznala cijenu. Naime, haljina koja bi u regularnoj trgovini stajala najmanje 700 kuna, u second handu je koštala tek 70 kuna.

“Ma ja ti se tamo stalno oblačim”, rekla mi je ta moja, inače uvijek vrlo dotjerana prijateljica. “Izbor je dosta dobar i stalno dolaze nove stvari. Istina, čovjek si treba dati malo truda i prekopati po stvarima, no gotovo uvijek se može naći nešto zanimljivo. A ono što je najvažnije, cijene su takve da doista ne moraš razmišljati možeš li si nešto priuštiti ili ne.”

Tako sam odlučila i ja trgovini rabljenom odjećom dati šansu. Nakon ove zadnje financijske krize, u našoj su državi procvjetale tri vrste lokala: kladionice, pekare i second hand shopovi. I dok od prvog dvoje baš i nema neke koristi, trgovine s rabljenom robom pokazale su se dosta interesantnima. Odabrala sam jedan takav dućan, uzela si vremena i krenula u potragu.

Dućan u koji sam došla bio je dosta prostran tako da roba nije bila nagruvana i nabacana već lijepo složena kao i u običnoj trgovini. Bio je radni dan prijepodne i u trgovini nije bila gužva. Bilo je tek nekoliko drugih kupaca, među kojima i dvije mlade, vrlo otkačeno odjevene cure koje sigurno nisu došle u second hand shop u potrazi za povoljnim cijenama, već za neobičnim komadima odjeće.

Odjeća je bila složena po vrsti: na jednom stalku traperice, na drugom hlače od drugih materijala, zatim suknje, pa onda debele veste, pa posebno majice od tanjih materija,a pa onda majice kratkih rukava i na kraju sportska odjeća. Razlika u odnosu na običnu trgovinu je u tome da od svakog komada odjeće imate samo jedan jedini primjerak umjesto da na stalku stoji deset istih haljina kao u običnom butiku.

Pregledala sam što se nudi i na kraju izabrala jednu sivu majicu od tanke vune s dugim rukavima. Platila sam je – sjećam se još i sada – 20 kuna. Tek kasnije ću ustanoviti da je to prilično visoka cijena za majicu iz second hand shopa. No važno je reći da mi je ta majica ubrzo postala omiljena jer paše na sve i sa svim se slaže. Samo joj dodate neki fora šal ili maramu, sve to skupa podignete dobrom torbom i obučeni ste za pet, a platili ste toliko da je cijenu nepotrebno i spominjati.

foto: Artem Beliaikin @belart84/Pexels

Second hand shopovi su mi ubrzo postali omiljene trgovine za nabavku odjeće jer se čovjek vrlo brzo navikne na to da o novcu ne mora razmišljati. Osim toga, ono što kupite u second handu, sasvim sigurno je jedinstveno i nećete istu halljinu pronaći na još pola grada. Otada svima savjetujem da kupuju rabljenu odjeću. S vremenom mi se iskristaliziralo i nekoliko najvažnijih razloga za to:

1. Cijena

Nema se tu što posebno reći. Dođeš u trgovinu, uzmeš baš sve što ti se svidi i platiš koliko bi u običnoj trgovini platio možda tek jedan komad odjeće. Dakle, što se cijene tiče, second hand shop jednostavno nema konkurenciju.

2. Izbor

Sigurno ste i vi ovo primijetili: kad je nešto u modi, onda svi butici imaju to isto. Kad su u modi uske traperice, onda svi butici nude uske traperice. Kad su u modi trapez traperice, onda svi butici nude trapez traperice. Ali ako želite kupiti trapez traperice onda kad su u modi uske, nemate nikakve šanse da ih nađete. Osim, naravno, u second hand shopu gdje istovremeno možete pronaći sve vrste odjeće neovisno o tome što se trenutno nosi.

3. I još jednom – izbor

Odjeća iz second hand shopa uglavnom dolazi izvana, pa je izbor doista širok. To je zapravo jedini način da u našoj zemlji kupite stvari koje nitko ne uvozi.

4. Zašto uopće bacati robu?

Na svijetu se svakoga dana baci ogromna količina savršeno dobre i upotrebljive garderobe. Takav odnos prema bilo kojem materijalnom dobru naprosto je neodrživ i ljudi će se prije ili kasnije morati suočiti s time. Recikliranje svega, pa tako i odjeće, morat će postati svakodnevni dio naših života ili ćemo svi skupa propasti.

5. Koliko zaista košta jeftina (nova) roba iz butika?

Za ovo svi znate ali se pravite da ne znate. Vašu novu haljinu iz poznatih butika napravila je neka sirota žena ili dijete u nekoj nerazvijenoj zemlji za što su bili plaćeni smiješno (ili bolje rečeno tragično) malo.

6. Je li to sve čisto?

Ukratko – da. Sva roba koja se nudi u second hand shopu kemijski je očišćena, no novi ćete komad odjeće ionako oprati prije nego ga prvi put obučete, bez obzira na to jeste li ga nabavili u trgovini rabljenom odjećom ili običnom butiku.

7. Ipak ima nekih ograničenja

Iako volim kupovati u second hand shopovima, ne kupujem isključivo ondje i ne kupujem baš sva artikle. Nikad, recimo, ne bih u trgovini rabljenom robom kupila cipele, donje rublje i kupaće kostime, no sa suknjama, majicama i šalovima nemam problema.

Također, nisam posve izbacila iz upotrebe obične butike pa rado kombiniram stvar iz second hand shopa s nekim skupljim komadom odjeće. I, vjerujte, nema boljeg osjećaja nego kad ti netko udijeli kompliment za to kako ste odjeveni i pritom posebno pohvali upravo najjeftiniji komad odjeće koji imate na sebi.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP