Prati nas

Mozaik

Što odabrati, plastičnu ili prirodnu božićnu jelku?

Pravo ili plastično, prirodno ili umjetno, rasprava je koja traje otkad su praktične plastične jelke zasjele na police trgovina robe široke potrošnje. Pitanje je to ne samo zaštite okoliša, već i stila i osobnog odabira.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Plastični ili pravi bor?
foto: Pixabay

Pravo ili plastično, prirodno ili umjetno, rasprava je koja traje otkad su praktične plastične jelke zasjele na police trgovina robe široke potrošnje. Prema podacima agencije Nielsen, a koje je objavio portal LiveScience, samo su Amerikanci prošle godine kupili 27,4 milijuna pravih i 18,6 umjetnih božićnih jelki.

Za obje kupovine postoje valjani razlozi. Proizvođači jelki poručuju da njihova sječa nije neekološka, jer radi se o biljci koja je uzgojena za rez, baš poput buketa ruža koje ste kupili na tržnici. Te su biljke obnovljive i moguće ih je reciklirati. U velikim gradovima se, nakon upotrebe, organizirano prikupljaju i odvoze na kompostišta gdje postaju vrijedno gnojivo. No to ne znači da je njihova proizvodnja prirodno bezgrješna, jer je i te biljke potrebno gnojiti i štititi od štetnika, a njihov uzgoj predstavlja neprirodnu monokulturu.


S druge strane, drvca od umjetnih masa možete koristiti iz godine u godinu. Koliko će vam planeta zbog toga biti zahvalna, ovisi upravo o broju tih godina korištenja. Prema istraživanju koje su 2009. godine napravili u montrealskom Ellipsosu, konzultantskoj kući za održivi razvoj, utjecaj na okoliš obje vrste može se mjeriti u četiri kategorije: ljudsko zdravlje, kvaliteta ekosustava, klimatske promjene i iscrpljivanje resursa.

Utvrdili su da je prirodno drvce bolja opcije za ekološki osviještene potrošače u pogledu klimatskih promjena i iscrpljivanja resursa. No ipak, plastično drvce postaje bolji odabir u pogledu klimatskih promjena, ako se koristi 20 godina.

Slično je istraživanje proveo i PE International pa je zaključio da je okolišno prihvatljivije plastično drvce, ako se koristi 8 i više godina. Ili, drugim riječima, bolje je kupiti jednu plastičnu, umjesto 8 rezanih božićnih jelki.

I tu će nas zaskočiti oni koji svake godine kupuju jelku s korijenom. Oni obično tvrde da su ekološki najosvješteniji, jer će jelku u proljeće posaditi pred kućom ili, na ‘veselje’ gradskih vlasti i pejzažnih projektanata, u parku ili pred stambenom zgradom. No što je s ogromnim loncima u kojima takve jelke kupuju? Nisu li oni upravo od plastike?

.

Mozaik

Počinje najveći filmski festival na svijetu

U sklopu festivala kojeg zajednički organiziraju Tribeca Enterprises i YouTube, bit će prikazano više od stotinu filmova po izboru selektora dvadeset i jednog vodećeg filmskog festivala iz više od 35 zemalja, uz prateći program razgovora, VR sadržaja i glazbenih nastupa.

Silvija Novak

Objavljeno

|

29. svibnja počinje najveći filmski festival na svijetu. No i taj će veliki kulturni događaj biti održan na internetu. Bez obzira na to što je ograničen samo na digitalnu sferu, festival “We Are One” doista će biti događaj bez presedana.

Naime, u sklopu festivala kojeg zajednički organiziraju Tribeca Enterprises i YouTube, bit će prikazano više od stotinu filmova po izboru selektora dvadeset i jednog vodećeg filmskog festivala iz više od 35 zemalja, uz prateći program razgovora, VR sadržaja i glazbenih nastupa.


Festival će trajati deset dana, a u središtu pažnje bit će oni filmovi koji donose promjene i povezuju globalnu publiku. “We Are One” filmski festival u potpunosti će se održati na YouTube kanalu u razdoblju od 29. svibnja do 7. lipnja.

Preko 35 zemalja predstavit će se s ukupno 23 narativna i osam dokumentarnih dugometražnih filmova, 57 narativnih i 15 dokumentarnih kratkih filmova, 15 arhivskih i četiri ekskluzivno festivalska razgovora, te pet programskih sadržaja iz domena virtualne realnosti, piše portal Arteist.

Detaljan program festivala možete pogledati na mrežnoj stranici festivala www.weareoneglobalfestival.com.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP