Kako prestati piti?
foto: Pixabay

Dr. Belan: Alkoholizam se može zaraditi poput upale pluća

Autor: • 21. 03. 2018. • Kolaž, Zdravlje361 • Verzija za ispis Verzija za ispis

Kad je u pitanju alkoholizam, neki su ljudi osjetljiviji od drugih. Me­đutim, opasno je nadati se da imamo neku vrstu urođenog imuniteta, piše za Glas umirovljenika dr. Ivo Belan. Oni koji su svjesni opa­snosti alkohola, mogu ih lako izbjeći.

Stručnjaci definiraju alkoholizam kao stanje u kojem pijenje alkoholnih pića ozbiljno ometa rad, međuljudske odnose ili zdravlje. Ideja o umjere­nom, dakle sigurnom pijenju, uopće se ne može primijeniti na alkoholiča­re koje se mora tretirati kao bolesnike sa sasvim određenom bolešću. Jedini put prema izlječenju je totalna apsti­nencija.



Preventivne korake prema tom ve­likom zdravstvenom i društvenom zlu moraju poduzeti dvije grupe ljudi. U prvoj su oni koji piju u društvu i očito piju normal­no. Oni mogu doći u velike proble­me zato što ne znaju dovoljno što je to al­kohol i koje učinke ima na organizam. U drugoj grupi su oni čije pijenje i stavovi već vode u opasne navike.

Kronično konzumiranje većih koli­čina alkoholnih pića može imati za po­sljedicu srčanožilne bolesti, povišeni krvni tlak, moždani udar i oštećenje jetre.

Treba znati kako piti

Kako identificirati i korigirati nesigurne, opasne navike pijenja? U prvom redu potrebno je analizirati svoje ponašanje kad je u pitanju pijenje alkoholnih pića. Koje su tipične situacije u kojima se pije? Većinom su to ritualna konzumiranja (recimo, dva pića za vrijeme ručka ili večere ili nekoliko piva za vrijeme nogometa na televiziji).

Valja znati uočavati opasne situacije. Za fiziološki osjetljivu osobu, godine i godine obaveznih dvije do tri čašice nekog žestokog pića prije ručka ili večere, mogu biti dovoljne da proizvedu biološko oštećenje u organizmu koje doprinosi pojavi alkoholizma.

Osoba treba voditi evidenciju (ako je nužno i zapisivanjem) povećava li s vremenom količinu konzumira­nog alkohola. Ono što je važno i što može biti od pomoći jest povremeno uzeti „odmor” od pića, jednostavno neko vrijeme biti trezvenjak. Ako čo­vjek izvrgava opasnosti svoju jetru i mozak pijući alkohol dan za danom, godinama, tada nekoliko tjedana ili čak nekoliko dana bez pića, može tim organima dati šansu da se malo oporave. Vrijeme da se isperu otrovi iz organizma može učiniti veliku razliku.

Jedan koktel, ne dva

Postoje i drugi načini da se promi­jene navike pijenja. Ako je ritual popi­ti dva koktela, neka se popije jedan.  Ili se osoba može prebaciti se na manje jaka pića, pri­mjerice na vino ili pivo, umjesto rakije ili viskija.

Razumljivo, valja stajati podalje od alkohola ako vam je želudac prazan, ako ste bolesni, ako uzimate lijekove, ako ste pod stresom, ako ste emotiv­no iscrpljeni ili mentalno uznemireni. Ono privremeno olakšanje koje ćete možda postići uz pomoć čaše, rezul­tirati će još većom tjeskobom od one koja je bila prije pijenja.

Neki konzumenti alkoholnih pića nalaze se u kategoriji visokog rizika od alkoholizma. Među takvima su jaki pušači, oni koji u obitelji već ima­ju alkoholičara ili nekoliko njih ili oni koji dolaze iz obitelji s poremećenim odnosima među roditeljima. Među­tim, i pilci kod kojih ne postoje takvi rizični faktori mogu također biti u ve­likoj opasnosti od alkoholizma ako se ponavljano predaju uživanju velikih količina alkohola.

Ključne riječi Sve o temi:


Imate komentar?

Povezane teme

Comments are closed.