Prati nas

Aktivno starenje

Kako se vratiti u formu nakon pedesete

Ova osobna trenerica kaže da biti u formi u pedesetoj nije ništa teže nego u tridesetoj godini. Jedino što vas može spriječiti u vašoj nakani da se dovedete u red jesu vaše vlastite navike. No ako se uspijete motivirati, ostalo će doći samo po sebi.

Objavljeno

|

Paulette Sybliss (screenshot: Fox)

Paulette Sybliss (48) je osobna trenerica i radila je s Janet Jackson kad se ova, nakon što je rodila u 51. godini, željela vratiti u formu za predstojeću svjetsku turneju, piše portal Fab After Fifty.

Tko bi onda bio pozvaniji od Paulette da nam kaže kako se vratiti u formu nakon pedesete? Pogotovo kad vidimo kako ona fantastično izgleda u zadnjim minutama prvog poluvremena života.


Koliko je zapravo teško vratiti se u formu nakon pedesete?

Nije ništa teže nego kad vam je 30. Jedino što vam može stati na put su vaše vlastite navike. S 50 godina naše su navike već prilično ustaljene i teško ih je promijeniti, no ako ste spremni promijeniti vaš način razmišljanja, ništa vas ne sprječava da budete u formi i nakon pedesete.

U vašim trenizima prednost dajete vježbanju s utezima, a ne kardio vježbama. Zašto?

Mislim da je vježbanje s utezima bolja opcija. Kao bivša sprinterica, ne protivim se kardio treninzima. Nipošto. No žene uglavnom žele imati dobar mišićni tonus. U svojih 20 i nešto godina karijere još nisam srela ženu koja je rekla da ne želi mišićni tonus. No da biste dobili tonus, nužne su vježbe s opterećenjem, bili to utezi ili težina vašeg vlastitog tijela. Kad se izvode samo kardio vježbe, osoba mršavi, no ako se istovremeno ne grade mišići, ostaje samo ono što nazivamo ‘mršavom debljinom’. Da, moguće je smršaviti, a ne dobiti mišićni tonus. To može biti vrlo frustrirajuće.

Koje vježbe preporučujete za žene iznad 50 godina?

Vježbe s opterećenjem koje se izvode s laganim utezima i pomoću težine vlastitog tijela. Nakon nekog vremena, opterećenje se može povećavati. Većina teretana ima trenere koji vam mogu objasniti kako se koristi pojedina sprava i pomoći vam u kreiranju režima vježbanja za vas.

Koliko teški moraju biti utezi, a da bi bilo nekog učinka?

Vježbanje općenito mora biti pomalo izazovno da bi bilo učinkovito. Ne postoji neki čarobni broj jer je svaka osoba drugačije. No svojim klijentima kažem ovo pravilo: posljednja tri ponavljanja u nizu trebaju vam biti prilično teška. Ako su i posljednja tri ponavljanja jednako lagana kao prva tri, onda je uteg kojeg koristite prelagan. No ako su vam posljednja tri ponavljanja toliko teška da ih ne možete izvesti, znači da ste odabrali ipak preteške utege.

Kako početi ako neko vrijeme nismo vježbali?

Kao i sa svim drugim u životu, ne sramite se u početku potražiti pomoć. Ako ste član nekog fitness centra, pitajte trenere da vam objasne što vam nije jasno. Ako vježbate kod kuće, pitajte nekog od prijatelja ili se informirajte na internetu. Zapravo, jedino je važno da pronađete motivaciju.

Neki kažu da bi rado vježbali, ali da nemaju novca ili vremena pridružiti se teretani.

Možete vježbati i kod kuće. Internet je prepun savjeta i programa za vježbanje pa od svoje dnevne sobe možete napraviti fitness centar. Pogledajte i moj Youtube kanal, možda vam bude koristan.

Koliko bi vremena trebalo proći prije nego se počnu vidjeti prvi rezultati?

Preko noći se ništa neće dogoditi, niti se možete vratiti u formu preko noći. Upornost je ključ.

Koja su tri najvažnija savjeta koje možete dati nekome tko tek počinje vježbati?

Strpljenje, upornost i fokus – to su tri najvažnije stvari.

.

Aktivno starenje

Nisu svi sami ljudi usamljeni, kao što ni zajednički život ne donosi uvijek sreću

Iako svi želimo kvalitetan odnos sa što je moguće više ljudi, samački život ne donosi nužno i usamljenost, niti zajednički život nužno donosi sreću. umjesto toga, moguće je voditi neovisan život i istovremeno izgraditi čvrste veze s osobama s kojima ne dijelimo kućanstvo.

Objavljeno

|

Ljudi brkaju pojmove samoća i usamljenost, piše Walker Thornton na portalu Senior Planet. U društvu koje brak smatra idealom, oni koji se nikada nisu udavali ili ženili, koji su udovci ili rastavljeni, najčešće su neshvaćeni.

Hoćeš li me i dalje trebati kad mi budu 84 godine?

Usamljenost nije povezana s time jeste li u vezi ili niste i pogrešno je misliti da su brak ili kohabitacija rješenje tog problema. Pitajte bilo koga tko je ikada bio u nesretnom braku ili u braku u kojem nije bilo komunikacije. Eric Klinenberg, autor knjige ‘Biti sam’ koja govori upravo o samoći i usamljenosti, kaže da sve više ljudi svjesno izabire samački život. “Ljudi koji žive sami doista jesu ponekad usamljeni. No ponekad su usamljeni i ljudi koji su u braku”, kaže Klinenberg.


Mladi ljudi često namjerno odabiru samački život. U SAD-u u dobnoj skupini mlađoj od 65 godina, čak 15 milijuna ljudi namjerno žive sami te tako dokazuju da stara teza o tome da je samački život nužno i nesretan, više ne drži vodu. Mladi ljudi koji žive sami, jednako su zadovoljni i zdravi kao i oni koji žive s nekim.

No što je s 11 milijuna starijih osoba koje vode samački život? Prema podacima znanstvenih studija, njima samoća ipak malo teže pada. Kako starimo, sve više brinemo o tome kako bi bilo (ili kako će biti) živjeti sam. Tko će nam pomoći ako budemo bolesni? Što ako se budemo osjećali usamljeno i izolirano? Brinemo o održavanju društvenih veza ako postanemo nepokretni. Oni među nama koji su odlučili da se nakon rastave ili smrti partnera neće više ženiti, možda sad preispituju svoju odluku. Trebaju li starije osobe ponovno porazmisliti o svojem statusu? Je li došlo vrijeme da ponovno nađemo partnera?

U nastojanju da nekako brojkom označe osjećaj usamljenosti – odnosno, osjećaj nemanja smislenog kontakta s drugim ljudima što izaziva bolan stres – gerijatrijski specijalisti Sveučilišta Kalifornija pitali su 1.604 starije osobe koliko se često osjećaju usamljenima, izoliranima ili izostavljenima. 62 posto ispitanih koji su rekli da se osjećaju usamljeno, bili su u braku. Možda je ono što nam pod stare dane doista treba proširena mreža društvenih kontakata i osmišljeno provođenje vremena – a ne novi muž ili žena.

Riječ ili dvije s prijateljima

Svi mi težimo kvalitetnim odnosima i vezama s drugim ljudima. Možda je upravo to razlog što se sve veći broj starijih osoba okreće internetskim stranicama za pronalazak partnera. No postoje i drugi načini da proširite svoj krug prijatelja i poznanika. Jedan od odličnih načina je Facebook preko kojega se možete družiti s prijateljima, izmjenjivati informacije, slike i videa pa čak igrati i razne igre. Online prijatelji donekle mogu biti zamjena za prave prijatelja.

Iako svi želimo kvalitetan odnos sa što je moguće više ljudi, samački život ne donosi nužno i usamljenost, niti zajednički život nužno donosi sreću. umjesto toga, moguće je voditi neovisan život i istovremeno izgraditi čvrste veze s osobama s kojima ne dijelimo kućanstvo.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP