Prati nas

Aktivno starenje

Kako se vratiti u formu nakon pedesete

Ova osobna trenerica kaže da biti u formi u pedesetoj nije ništa teže nego u tridesetoj godini. Jedino što vas može spriječiti u vašoj nakani da se dovedete u red jesu vaše vlastite navike. No ako se uspijete motivirati, ostalo će doći samo po sebi.

Objavljeno

|

Paulette Sybliss (screenshot: Fox)

Paulette Sybliss (48) je osobna trenerica i radila je s Janet Jackson kad se ova, nakon što je rodila u 51. godini, željela vratiti u formu za predstojeću svjetsku turneju, piše portal Fab After Fifty.

Tko bi onda bio pozvaniji od Paulette da nam kaže kako se vratiti u formu nakon pedesete? Pogotovo kad vidimo kako ona fantastično izgleda u zadnjim minutama prvog poluvremena života.


Koliko je zapravo teško vratiti se u formu nakon pedesete?

Nije ništa teže nego kad vam je 30. Jedino što vam može stati na put su vaše vlastite navike. S 50 godina naše su navike već prilično ustaljene i teško ih je promijeniti, no ako ste spremni promijeniti vaš način razmišljanja, ništa vas ne sprječava da budete u formi i nakon pedesete.

U vašim trenizima prednost dajete vježbanju s utezima, a ne kardio vježbama. Zašto?

Mislim da je vježbanje s utezima bolja opcija. Kao bivša sprinterica, ne protivim se kardio treninzima. Nipošto. No žene uglavnom žele imati dobar mišićni tonus. U svojih 20 i nešto godina karijere još nisam srela ženu koja je rekla da ne želi mišićni tonus. No da biste dobili tonus, nužne su vježbe s opterećenjem, bili to utezi ili težina vašeg vlastitog tijela. Kad se izvode samo kardio vježbe, osoba mršavi, no ako se istovremeno ne grade mišići, ostaje samo ono što nazivamo ‘mršavom debljinom’. Da, moguće je smršaviti, a ne dobiti mišićni tonus. To može biti vrlo frustrirajuće.

Koje vježbe preporučujete za žene iznad 50 godina?

Vježbe s opterećenjem koje se izvode s laganim utezima i pomoću težine vlastitog tijela. Nakon nekog vremena, opterećenje se može povećavati. Većina teretana ima trenere koji vam mogu objasniti kako se koristi pojedina sprava i pomoći vam u kreiranju režima vježbanja za vas.

Koliko teški moraju biti utezi, a da bi bilo nekog učinka?

Vježbanje općenito mora biti pomalo izazovno da bi bilo učinkovito. Ne postoji neki čarobni broj jer je svaka osoba drugačije. No svojim klijentima kažem ovo pravilo: posljednja tri ponavljanja u nizu trebaju vam biti prilično teška. Ako su i posljednja tri ponavljanja jednako lagana kao prva tri, onda je uteg kojeg koristite prelagan. No ako su vam posljednja tri ponavljanja toliko teška da ih ne možete izvesti, znači da ste odabrali ipak preteške utege.

Kako početi ako neko vrijeme nismo vježbali?

Kao i sa svim drugim u životu, ne sramite se u početku potražiti pomoć. Ako ste član nekog fitness centra, pitajte trenere da vam objasne što vam nije jasno. Ako vježbate kod kuće, pitajte nekog od prijatelja ili se informirajte na internetu. Zapravo, jedino je važno da pronađete motivaciju.

Neki kažu da bi rado vježbali, ali da nemaju novca ili vremena pridružiti se teretani.

Možete vježbati i kod kuće. Internet je prepun savjeta i programa za vježbanje pa od svoje dnevne sobe možete napraviti fitness centar. Pogledajte i moj Youtube kanal, možda vam bude koristan.

Koliko bi vremena trebalo proći prije nego se počnu vidjeti prvi rezultati?

Preko noći se ništa neće dogoditi, niti se možete vratiti u formu preko noći. Upornost je ključ.

Koja su tri najvažnija savjeta koje možete dati nekome tko tek počinje vježbati?

Strpljenje, upornost i fokus – to su tri najvažnije stvari.

.

Aktivno starenje

9 navika zbog kojih se nećete pretvoriti u ‘čangrizavu babu’

Netko vas je u životu sigurno nekad povrijedio. No dugotrajna ljutnja neće nikome donijeti ništa dobro, a ponajmanje vama.

Objavljeno

|

Sigurno poznajete barem jednu čangrizavu stariju osobu. U društvu s takvima nije lako jer oni iscrpe svu životnu energiju iz ljudi koji ih okružuju. Doista, nije lako nositi se s njima, bili oni muškarci ili žene, no ponekad nam je to jednostavno obaveza.

Postoji više razloga zašto se ljudi pod stare dane pretvore u gunđala: možda ih nešto boli, možda su iscrpljeni i frustrirani, možda su usamljeni, a možda samo ljuti na neku određenu osobu pa to onda pokazuju svima. No dobra je vijest da gunđavost i čangrizavost u starijoj dobi nije obavezna jer vi sami birate kakva osoba želite biti.


Portal Sixty and Me sastavio je popis navika koje će vam pomoći da i vi sami za koju godinu ne upadnete u zamku stalnog prigovaranja i gunđanja.

Budite strpljivi s djecom

Da, djeca su glasna i neuredna, no istovremeno energična, kreativna i dražesna. Zamislite sebe kad ste bili dijete. Možete li se sjetiti neke odrasle osobe koja se prema vama ponašala lijepo? Kako ste se zbog toga osjećali? E pa sad učinite to isto za drugu djecu.

Ne bojte se tinejdžera

Možda ne razumijete zašto se tinejdžeri oblače tako kako se oblače, zašto non-stop vise na video igrama i slušaju “groznu” muziku, no to i ne morate razumjeti. Samo se sjetite da je za njih hip-hop, ono što je za vas bio rock’n’roll koji je u svoje vrijeme jednako skandalizirao roditelje diljem svijeta. Tinejdžeri traže svoj identitet. Njihov je posao da se odvoje od roditelja i utru si put – baš kao što ste to i vi činili.

Budite otvoreni prema tehnologiji

Tehnologija donosi mnoge prednosti upravo starijoj populaciji. Mobiteli, tableti i kompjuteri mogu zbližiti razdvojene članove obitelji i prijatelje. Dopustite mlađima da vas poduče kako koristiti društvene mreže ili Skype. No osim što služi za zabavu i druženje, tehnologija vaš dom može učiniti sigurnijim

Ne zamjerajte

Netko vas je u životu sigurno nekad povrijedio. No dugotrajna ljutnja neće nikome donijeti ništa dobro, a ponajmanje vama. Ako prestanete zamjerati, to ne znači da priznajete da je ta osoba bila u pravu već oslobađate sebe teškog tereta kojeg predstavlja ljutnja. A teško je biti optimističan i sretan, ako vas iznutra izjeda bijes.

Budite velikodušni

Kad malo promislite, velikodušnost nema toliko veze s drugim osobama koliko s vama samima. Darujte svoje vrijeme ili divote iz svoje pećnice ili svoje tulipane. Dijeljenje s drugima pomaže nam da shvatimo da zapravo imamo dovoljno.

Izađite na dnevno svjetlo

Uživajte u suncu kad god možete. Otvorite prozore i pustite sunce u sobu. Obasjajte i one oko sebe svojim osmijehom. Nosite žive boje koje će vam pomoći da budete vedrog raspoloženja.

Bavite se aktivnostima u kojima uživate

Naši nas hobiji usrećuju, a zrele su godine vrijeme kad se napokon možemo posvetiti svojim zanimacijama. Naučite nešto novo, usavršite tehniku, isprobajte nove stvari. Svoje pravo da sada uživate, višestruko ste zaradili. Uostalom, ako ne sada – kada?

Prestanite se žaliti na zdravlje

Starenje donosi i određene zdravstvene poteškoće. Tijelo nas više ne služi kao prije. No to se događa svima. Iako je korisno ponekad s nekim porazgovarati o zdravlju, neka to ne bude prečesto. Ako bez prestanka dijelite detalje svoje dijagnoze sa svima oko sebe, dojadit ćete i sebi i drugima a neće vam biti bolje. Pronađite drugu temu za razgovor.

Budite društveni

Ne morate naglo postati ekstrovert ako zapravo niste takvi, no nemojte se izolirati nego pustite ljude u svoj život. Povežite se s prijateljima i rodbinom, a ako to ne možete uživo – poslužite se tehnologijom.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP