Prati nas

Vijesti

Bandićeva savjetnica Višnja Fortuna preuzela je Maticu umirovljenika Hrvatske

Istaknula je i zalaganje za uvođenje novog modela obiteljske mirovine, tako da se na mirovinu preživjelog bračnog partnera dodaje do 50 posto mirovine umrlog partnera.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Tko vodi Maticu umirovljenika?
Milan Bandić i Višnja Fortuna (foto: Zagreb.hr)

Višnja Fortuna izabrana je u četvrtak (3. svibnja) za novu predsjednicu Matice umirovljenika Hrvatske (MUH) i prva je žena koja dolazi na čelo te najveće umirovljeničke organizacije u Hrvatskoj. Najavila je aktivno sudjelovanje Matice u predstojećoj mirovinskoj reformi. U tajnom glasovanju osvojila je 59 glasova, dok je njen protukandidat Željko Held iz Podravske Slatine dobio 43 glasa delegata izborne skupštine.

Fortuna je bivša pročelnica zagrebačkog Gradskog ureda za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom, a trenutno obnaša dužnost posebne više savjetnice gradonačelnika Milana Bandića za koordinaciju mjera i aktivnosti za osobe starije životne dobi. Bila je i zastupnica iz redova Hrvatske stranke umirovljenika u 7. sazivu Sabora.


“Dajem prednost Prvom stupnju generacijske solidarnosti gdje se nalazi najveći broj umirovljenika, umjesto Drugog stupa koji je u rukama kapitala”, poručila je Fortuna iznoseći svoj program. Istaknula je i zalaganje za uvođenje novog modela obiteljske mirovine, tako da se na mirovinu preživjelog bračnog partnera dodaje do 50 posto mirovine umrlog partnera.

U fokusu će joj biti i uvođenje zajamčene minimalne mirovine, koja je, kaže, postojala do kraja 1998., te uvođenje tzv. nacionalne mirovine, ustvari državne naknade za osobe starije od 65 godina kojom se želi obuhvatiti osobe koje nemaju minimalan mirovinski staž za stjecanje prava na starosnu mirovinu.

U Matici ukupno djeluje 379 udruga s preko 800 podružnica i klubova umirovljenika u svim općinama, gradovima, županijama za koordinaciju mjera i aktivnosti za osobe starije životne dobi.

Pripojila stranku Bandićevoj stranci

Podsjetimo, Višnja Fortuna je krajem 2016. godine osnovala Stranku međugeneracijske solidarnosti Hrvatske (SMSH) u kojoj je željela okupiti starije, umirovljenike, osobe s invaliditetom i druge ranjive skupine na platformi uzajamnosti, ravnopravnosti, solidarnosti i pluralizma. Stranka je potrajala do studenog 2017. godine kada se je pripojila stranci Bandić Milan 365 – Stranka rada i solidarnosti.

Tom je prilikom Milan Bandić istaknuo je da je pristupanje članova SMSH-a njegovoj stranci bilo očekivano, da na tome dugo rade, te da su oni u biti  istoga svjetonazora i zastupaju istu populaciju, jer nema rada bez solidarnosti, a solidarnosti bez rada. Stranka zagrebačkoga gradonačelnika time je dobila saborskog zastupnika Kažimira Vardu koji je u Sabor ušao preko SMSH.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP