Koliko sati treba spavati?
foto: Pixabay

Zadrijemajte poslijepodne da biste bili sretniji

Autor: • 31. 08. 2018. • Kolaž, Mozaik251 • Verzija za ispis Verzija za ispis

Znanstvenici su otkrili povezanost između kratkog drijemanja i sreće – iako smo im i mi mogli veći da je to dvoje u vezi. Kako prenosi Independent, otprije se zna da kvalitetan san uvelike utječe na zdravlje, produktivnost i otpornost na bolesti, no sada su otkrivene i brojne prednosti kratkog popodnevnog drijemanja. Tom su fenomenu čak nadjenuli i ime: nappiness (od nap – drijemati i happiness – sreća).

Profesor Richard Wiseman sa Sveučilišta Hertfordshire kaže: “Prijašnja istraživanja pokazala su da kratki periodi drijemanja od samo 30 minuta, pozitivno utječu na fokusiranost, produktivnost i kreativnost. No sada se čini da kratko drijemanje izravno utječe i na osjećaj sreće. S druge strane, dugo drijemanje donosi određene zdravstvene rizike što je također u skladu s našim istraživanjem.”



Istraživanje je provedeno tijekom Međunarodnog festivala znanosti u Edinburghu kad je više od tisuću ispitanika odgovaralo na pitanja o svojim navikama spavanja i drijemanja. Prema dobivenim rezultatima, oni koji redovito kratko drijemaju, sretniji su. Konkretno, oni koji redovito svaki dan otkunjaju, na ljestvici sreće od 1-5 postižu rezultat 3,52, dok oni koji preko dana ne spavaju, postižu rezultat 3,44.

Također, 66 posto popodnevnih spavača opisalo se kao sretnu osobu, dok se na isti način opisalo samo 56 onih koji ne drijemaju, čime je još jednom naglašena povezanost između popodnevnog drijemanja i sreće. Zanimljivo, tijekom istog istraživanja ustanovljeno je i da 43 posto ispitanih u dobi između 18 i 30 godina popodne redovito drijema, dok to čini samo 30 posto starijih od 50 godina.

Ključne riječi Sve o temi: , ,


Imate komentar?

Dobronamjerni, argumentirani i pristojni komentari nas vesele. Ostale brišemo. To je naš doprinos higijeni javnog prostora i kulturi komuniciranja.

Povezane teme

Comments are closed.