Teretana u starijim godinama
foto: BigStock

GODINE SU SAMO BROJ

Četiri najvažnije promjene u muškom tijelu nakon pedesete

Autor: • 15. 10. 2018. • Kolaž, Zdravlje283 • Verzija za ispis Verzija za ispis

Kako starimo, naše tijelo prolazi kroz mnoge dobre ali i loše promjene. To može biti dosta zastrašujuće jer nas može sprječavati da radimo stvari koje smo navikli i koje volimo. Kako je svatko od nas priča za sebe, te promjene kod različitih ljudi dolaze u različito vrijeme. Također, važnu ulogu ima i genetika, a dobar primjer je ćelavost koja se kod nekih muškaraca javlja ranije, a kod nekih kasnije, kod nekih je jače izražena, a nekima se kosa s godinama tek malo prorijedi. No sagledamo li starenje općenito, četiri su glavne značajke tog procesa kod muškaraca. Ako razumijete promjenu koja vam se događa, lakše ćete joj se prilagoditi.

1. Mišićna ograničenja

Kako starimo, pogotovo kad prijeđemo pedesetu, reduciramo mišićne napore. Muškarci koji inače češće nose teške terete i rade fizički zahtjevnije poslove, kasnije u životu poduzimaju manje napora pa se shodno tome smanjuje i mišićna masa. Mišići u muškaraca iznad pedesete gube svoju elastičnost i postaju krući. Istovremeno, mišiće koriste rjeđe jer više ne rade iste poslove kao kad su bili mlađi. Mišićna masa i toniranost mišića se smanjuju te se pojavljuje artritis. Kako bi se smanjila bol u mišićima, važno je nastaviti raditi stvari u kojima uživamo i redovito koristiti sve grupe mišića. Svakako će pomoći krenete li na fitnes ili se svakodnevno rastežete.



2. Manjak vode u tijelu

Kako se približavamo pedesetoj, gubimo mnogo vode iz tijela. Mlađe tijelo sastoji se od otprilike 61 posto vode, no nakon pedesete taj se postotak smanji na 54 posto. Naše tijelo treba vodu kako bi normalno funkcioniralo, no s manje vode organizmu postaje teže očistiti se od toksina. Važno je uvijek piti dovoljno vode i povećati unos vode kad napunimo pedesetu. Čak i ako ste mlađi, dobro je naviknuti se piti dovoljno vode – barem dvije litre dnevno.

3. Niža razina testosterona

Ovo je bilo predmetom mnogih debata jer neki smatraju da je snižena razina testosterona povezana s drugačijim prehrambenim navikama, bolestima, debljinom i općenito stilom života. Međutim, razina tog hormona nakon pedeset doista se smanjuje jer ga više trošimo za obnovu mišića i oštećenih tkiva. Zbog toga muškarci imaju snižen libido, seksualni nagon i slično. Kako bi se razina testosterona vratila u normalu, važno je redovito vježbati kako bi se smanjila razina masnoće u tijelu. Što ste u boljoj formi, mišići će se manje oštećivati pa će se i manje testosterona koristiti za obnovu mišića.

Kad ste u teretani, fokusirajte se na vježbe koje podižu razinu testosterona poput čučnjeva, benča i vježbi za mišiće leđa. Radite na velikim grupama mišića i s većim opterećenjem kako bi se u vašu krv otpustilo više testosterona koji će vam dati snagu.

4. Mentalna nestabilnost

Pod pojmom “nestabilnost” misli se na depresiju, gubitak pamćenja i tjeskobu. Nakon pedesete tjelesni procesi usporavaju i promjene počinju vladati organizmom.  Sve se to obično smatra negativnim promjenama i može imati utjecaj na mentalnu dobrobit osobe. Muškarci tad obično shvate da više nemaju snagu 19-godišnjaka i postanu vrlo oštri prema sebi. Dobra je vijest da se mentalna stabilnost može očuvati ako počnemo drugačije gledati na stvari i zadržimo aktivan životni stil.

Dob nas usporava samo ako joj to dopustimo, zato ostanite aktivni, pridružite se rekreacijskim grupama i ostanite pozitivni. No to se ne odnosi samo na fizičko vježbanje. Opskrbite se križaljkama i raznim drugim, umno zahtjevnim igrama. To će vaš um održati oštrim i mladim.

Ključne riječi Sve o temi: , ,


Imate komentar?

Dobronamjerni, argumentirani i pristojni komentari nas vesele. Ostale brišemo. To je naš doprinos higijeni javnog prostora i kulturi komuniciranja.

Povezane teme

Comments are closed.