Prati nas

Zdravlje

Post ima smisla

Intervalna hit dijeta – moguće je jesti sve i mršavjeti

Šećerni i masni metabolizam kod onih koji prakticiraju ovu metodu, ili pak ovu dijetu, bi trebao biti poboljšan, a dugoročnim prakticiranjem čak umanjiti rizike od obolijevanja od raka ili dijabetesa.

Objavljeno

|

Kako smršaiti ležeći?
foto: BigStock

Jedeš normalno ali s dugim pauzama. Ovo je aktualni trend kada su dijete u pitanju – intervalni post. No funkcionira li ova dijeta uopće? Da ali ne bolje nego druge, kažu stručnjaci.

Kako piše Deutsche Welle, intervalni post, odnosno suzdržavanje od obroka tijekom određenog razdoblja je novi trend u nutricionizmu. On bi trebao pomoći u topljenju prekomjernih naslaga, na primjer na kukovima. Osim toga ova metoda intervalnog posta je uz to i zdrava, a također i efikasnija od drugih dijeta. To su uvriježena mišljenja o prednostima intervalnog posta koja je tim znanstvenika okupljenih oko Ruth Schübel iz njemačkog Centra za istraživanje raka u Heidelbergu sada relativirao.



Što je intervalni post?

Cilj je da se organizam redovnim suzdržavanjem od obroka privikne živjeti od svojih rezervi. Šećerni i masni metabolizam kod onih koji prakticiraju ovu metodu, ili pak ovu dijetu, bi trebao biti poboljšan, a dugoročnim prakticiranjem čak umanjiti rizike od obolijevanja od raka ili dijabetesa. Osim toga ova metoda je omiljena i zbog smanjenja tjelesne težine. Za razliku do drugih vrsta dijeta, kao na primjer bazne ili iscjeliteljske dijete, kod intervalnog posta se radi o dugoročnoj nutricionističkoj metodi.

Kako djeluje?

Kod intervalnog posta postoje različite metode. Jedna od njih je forma – 8:16. Osam sati dnevno se može jesti, ali ostalih 16 – gladovanje! Druga forma je 5:2. Naime, pet dana u tjednu se hranite normalno, a onda dva dana drastično smanjujete unos kalorija na oko 500 po danu.

Takozvani dinner-cancelling propisuje da se dva do tri dana treba suzdržavati od večere. Tako se radi pauza 14 sati, do doručka kojeg se u tom slučaju ne morate odreći!

Kako najlakše smršavjeti?
foto: Pixabay

Što je bio cilj studije?

Tim znanstvenika okupljen oko Ruth Schüibel je u tri grupe podijelio 150 pretilih osoba. Jedna grupa se hranila po principu 5:2, druga grupa je smanjila kalorije na konvencionalan način, a kontrolna grupa se hranila kao i obično.

“Cilj studije je bio da se različiti načini prehrane, kao na primjer intervalni post po principu 5:2, usporede s konvencionalnom dijetom. I onda da se vidi kakve se promjene događaju u metabolizmu i tjelesnoj težini”, objašnjava Schübel.

Rezultat je jasan

Ali, je li intervalni post zaista najefektivniji od onog što danas nudi moderno tržište dijeta? Studija je došla do jasnog rezultata. Da, efektivna je kada je u pitanju gubitak tjelesne težine. Ali, intervalni post nije ništa bolji od drugih dijeta.

“Studija je pokazala da su intervalni post i konvencionalna dijeta slični kada je riječ o metabolizmu i mršavljenju, ali da se niti jedna metoda nije pokazala superiornijom u odnosu na drugu”, rezimria Schübel.

Deblji muškarci duže vode ljubav
foto:BigStock

Pozitivno djelovanje po zdravlje

Pokazalo se da intervalni post pozitivno djeluje na tijelo. Jer, tijelo počinje trošiti kratkoročne energetske rezerve, crpi šećerne rezerve i počinje sustavno razgrađivati masne naslage. “Mogli bismo zaključiti da intervalni post pozitivno djeluje na metabolizam, kao i na masni metabolizam”, kaže Schiübel. “Ali, ove efekte vidimo i kod konvencionalnih dijeta.”

Pojedine znanstvene studije su u prošlosti pokazale da se povremenim postom dugoročno umanjuje rizik od obolijevanja od dijabetesa i raka. O tome Rut Schübel nije mogla ništa reći. Ali: “Svi naši sudionici su bili zdravi, ali smo uočili da se intervalni post pozitivno odrazio na metaboličke profile koji predstavljaju rizike za dobivanje raka ili dijabetesa.” (Ann-Christin Herbe, Deutsche Welle)

.

Zdravlje

Cvijeće smanjuje stres i potrebu za analgeticima

Cvijeće kupujemo osobama koje želimo razveseliti ili kojima želimo na nečemu čestitati. No postoji i jako dobar razlog da sami sebe nagradimo s raskošnim buketom omiljenog cvjeća. Naime, znanstvena studija je pokazala da cvijeće ima pozitivan učinak na naše psiho-fizičko stanje.

Objavljeno

|

Kupovina cvijeća je običaj kad nekome idemo u goste, nekoga želimo razveseliti ili mu na nečemu čestitati. No postoji još jedan razlog zašto bismo svi trebali stalno biti okruženi cvijećem. Naime, cvijeće smanjuje stres i tjeskobu.

Američko udruženje za hortikulturu provelo je studiju kako bi ustanovilo imaju li biljke terapeutski učinak na osobe koje se oporavljaju od operacije. Rezultati su bili i više nego zanimljivi. Znanstvenici su motrili 90 pacijenata koji su se oporavljali od operacije slijepog crijeva i koji su bili raspoređeni u sobe sa ili bez cvijeća te kroz određeni vremenski period pratili njihovu fizičku i psihičku reakciju.



Otkrili su da su pacijenti u sobama s cvijećem značajno rjeđe posezali za analgeticima, imali su niži sistolički tlak i sporije bilo, manje su patili od tjeskobe i umora te bili općenito bolje raspoloženi i optimističniji u vezi ishoda svoje bolesti.

I vrtlarenje je zdrav

Ovo nije prvo istraživanje koje je ispitivalo utjecaj cvijeća na ljude. Studija objavljena prije 11 godina u Britanskom časopisu sportske medicine ustanovila je da vrtlarenje ima isti učinak kao i odlazak u teretanu.  Čak i samo sat vremena takve lagane fizičke aktivnosti, može biti jednako učinkovito kao i tjelovježba. Dodatni je plus što nećete morati vrijeme provoditi u društvu oznojenih vježbača.

53. Međunarodna vrtna izložba Floraart - Zagreb
foto: Sandro Bura

Naravno, kućne biljke nemaju jednak učinak kao i boravak u vrtu no poznato je da kućne biljke popravljaju kvalitetu zraka u zatvorenim prostorima, smanjuju stres pa čak i uzrokuju neke pozitivne promjene u električnoj aktivnosti mozga, aktivnosti srca i napetosti mišića.

Dakako, ako niste rođeni sa “zelenim prstom”, briga o biljkama može vam izazvati i ponešto stresa. No rješenje za vas u tom bi slučaju mogli biti sukulenti, vrlo otporne bilje koje mogu preživjeti čak i najnetalentiranije vlasnike.

Iako ništa ne može zamijeniti živo cvijeće, i krasan buket može vam značajno popraviti raspoloženje. Uz to, pažljivo raspoređeno cvijeće po prostoru može biti i odraz vašega stila te način da izrazite svoju kreativnost.

Nastavi čitati