Prati nas

Vijesti

Orešković osniva stranku Start, kaže da dolaze ljudi s političkim erosom

Podsjetimo, tako se u bivšoj državi zvao kultni politički magazin čije su stranice krasile i razgolićene žene. Naša politička scena uistinu treba ljude koji imaju politički eros i sa Startom će ga dobiti, kaže Orešković.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Dalija Orešković (screenshot: N1)

Bivša predsjednica Povjerenstvaza odlučivanju o sukobu interesa Dalija Orešković otkrila je kako će se zvati stranka koju osniva i što će ponuditi građanima.

“Pokretanje postupka registriranja stranke može se očekivati u siječnju. S obzirom na to da je moja osnovna ideja bila promovirati nova lica, nove ljude na političkoj sceni, većina imena sama po sebi neće pobuditi nikakvu asocijaciju. Tek rijetki, kao što je primjerice Duje Prkut ili Marko Torjanac, mogu se široj javnosti predstaviti i u kontekstu njihova dosadašnjeg javnog djelovanja”, kazala je u razgovoru za Večernji list.


Stranka će se, kaže, zvati Start. “Sustav se može restartati kad već neki dobar „program“ postoji, ali je negdje zapeo, a mi tog „programa“ zapravo ni nemamo. Zato nam je potreban novi početak, clean start ili sasvim jednostavno – Start.”

Podsjetimo, tako se u bivšoj državi zvao kultni politički magazin čije su stranice krasile i razgolićene žene. ” Start kao naziv nove političke opcije ujedno je i akronim, označava stranku antikorupcije, razvoja i transparentnosti. No ako baš hoćete, naša politička scena uistinu treba ljude koji imaju politički eros i sa Startom će ga dobiti”, tvrdi šefica nove stranke za Večernji list.

Na pitanje što će Start punuditi građanima, Orešković odgovara: “Ponudit ćemo im promjenu u koju mogu vjerovati jer će moći vjerovati ljudima koji te promjene zagovaraju. Do parlamentarnih izbora dovoljno je vremena da se sve ključne političke pozicije jasno oblikuju i pronađu svoj put do našeg biračkog tijela. Nužno je promijeniti teritorijalni ustroj te smanjiti broj jedinica lokalne i regionalne samouprave. U državnoj i javnoj upravi nužno je uspostaviti učinkovite preventivne i nadzorne sustave sprečavanja zloporaba. Umjesto sektorskih strategija koje se ne provode, ponudit ćemo viziju razvoja pojedinih područja i regija, promišljenim poticanjem i usmjeravanjem pojedinih gospodarskih grana.”

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP