Prati nas

Vijesti

Nije besplatno

Za utjerivanje dugova od pacijenata hrvatska bolnica angažirala agenciju

Kako pacijentica nije imala dopunsko zdravstveno osiguranje, bolnici je trebala podmiriti trošak liječenja u iznosu od 1264 kune i participacije u iznosu od 50 kuna, što ona nije učinila.

Objavljeno

|

Koliko se čeka na pregled?
foto: Mojevrijeme.hr

Poznata je stvar da banke i tele-tvrtke prodaju svoja teško naplativa potraživanja tvrtkama za utjerivanje dugova, piše Slobodna Dalmacija. Ono što je novost jest da su usluge spomenutih agencija počele tražiti čak i hrvatske bolnice!

Naime, splitskom Savjetovalištu za zaštitu potrošača obratila se M.C. (podaci poznati redakciji) koja je 2014. godine dva dana bila na bolničkom liječenju u KBC-u Dubrava.


Kako nije utvrđeno da je pacijentica ima dopunsko zdravstveno osiguranje, bolnici je trebala podmiriti trošak liječenja u iznosu od 1264 kune i participacije u iznosu od 50 kuna, što ona nije učinila. Prije nekoliko dana stigla joj je opomena za podmirenje spomenutog iznosa, ali ne od KBC-a Dubrava, nego od agencije za naplatu potraživanja EOS Matrix.

Zašto se ne smanjuju liste čekanja?
KB Dubrava (foto: S. Bogdanic)

“Zastarni je rok u ovakvim predmetima pet godina, tako da EOS ima pravo na traženje isplate iako hvataju zadnji vlak. U svakom slučaju, gospođi smo savjetovali da se dogovori s EOS Matrixom o isplati na način da jednokratnom uplatom smanji kamate”, objašnjava Iskra Maras Jelavić, pravna savjetnica u udruzi “Splitski potrošač” koja vodi Savjetovalište.

Iz agencije su Slobodnoj objasnili da nisu otkupili potraživanja koja ima bolnica, nego su im ponudili isključivo uslugu naplate, što znači da su potraživanja i dalje ostala u vlasništvu bolnice. Dakle, agencija uzima naknadu samo za ona dugovanja koja uspije naplatiti, i to od bolnice, a ne od dužnika.

.

Vijesti

Jeste li čuli za ljetnu usamljenost starijih osoba? Za neke vlade ona je realan problem

Ljeto za većinu ljudi predstavlja vrijeme druženja i putovanja, no za mnoge starije osobe to je razdoblje usamljenosti. Neki su usamljeni do te mjere da padaju u tzv. ljetnu depresiju.

Objavljeno

|

Dok je ljeto za većinu ljudi vrijeme za zabavu i putovanja, za starije osobe to razdoblje može biti prilično usamljeno. Zbog toga je Ministarstvo zdravstva Nizozemske pokrenulo kampanju kako bi riješilo ili barem ublažilo ovaj problem, piše Netherland Times.

Kampanja ima dva dijela. U prvom se potiče i ohrabruje starije da izađu iz svojih kuća i naprave nešto tijekom ljeta. Kako bi se to postiglo, Ministarstvo je izradilo posebne TV spotove koji se emitiraju u udarnom terminu.


Drugi dio kampanje obraća se svima koji odlaze na godišnji odmor da pišu ili telefonom zovu svoje starije rođake ili susjede koji su ostali kod kuće. Za to su također snimljeni TV spotovi, ali i izrađeni veliki plakati te pokrenute kampanje na društvenim medijima. Ministarstvo je pokrenulo i posebnu web stranicu koja nudi savjete kako se boriti s usamljenošću.

Razne udruge civilnog društva pozdravljaju inicijativu Vlade kroz koju se želi ohrabriti starije građane da se sami uhvate u koštac s usamljenošću, no upozoravaju da bi bilo jako dobro kad društveni centri i razna druga mjesta na kojima se stariji druže, ne bi zatvarali svoja vrata tijekom ljeta.

“Već godinama pokušavamo promijeniti takvo radno vrijeme. Razni društveni centri su jako važni za starije osobe, pa ako je njihova društvena okolina preko ljeta na godišnjem, moglo bi im nedostajati mjesto za druženje kao i osobe s kojima mogu provoditi vrijeme. Mnoge starije osobe padaju u tzv. ‘ljetnu depresiju’ radi čega manje izlaze i druže se“, kaže Peter Winkens iz organizacije NOS.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP