Prati nas

Stil i ljepota

Konačno sloboda

Možete se prestati farbati, sijeda kosa je moderna i poželjna

Generacija moje majke bi pri pogledu na nečiji sijedi korijen pomislila da se dotična previše opustila, no danas se sijeda kosa jako dobro može uklopiti u suvremeni modni stil koji je moderan, glamurozan i prekrasan. Sijeda kosa uopće ne znači da netko ne drži do sebe.

Objavljeno

|

Zašto se farbamo?
foto: sarahharris/Instagram

Dani kad se žene poticalo da svakako prekriju sijede vlasi čim se pojave su, čini se, odbrojani. Svjedoče tome i sve češće objave na društvenim mrežama koje prikazuju divne žene sijede kose koje se uopće i ne trude prikriti srebrne vlasi. Štoviše, s ponosom ih nose.

Broj pretraga na popularnoj društvenoj mreži Pinterest u kojima se tražio pojam “sijeda kosa” prošle je godine porastao za – pazite sad – čak 879 posto! Predviđa se da će se u godini koja je upravo počela taj trend nastaviti i da će se rekordno mali broj žena opirati prirodnoj promjeni boje svoje kose, piše Guardian.


Trend prihvaćanja sijede kose je nastavak onoga što prof.dr. Carolyn Mair, stručnjakinja za psihologiju mode, naziva “anti anti-ageing pokretom”, odnosno pokretom koji se protivi ideji usporavanja ili čak zaustavljanja starenja, što, osim što je nemoguće, stavlja posebno žene pod naročit pritisak. “Ovo javno i sve češće iskazivanje samopouzdanja i prihvaćanja same sebe, osnažuje žene koje kao da kažu: ‘To sam ja, znam tko sam i volim sebe takvu kakva jesam'”, kaže profesorica Mair.

Ovaj pozitivan stav prema sijedoj kosi je upravo suprotan onome što se poticalo u prošlosti. “Povijesno gledano, žene su bile pod dvostrukim pritiskom seksizma i dobizma čim su se pojavile prve naznake starenja. Muškarac sa sijedom kosom je poželjan, no žena sa sijedom kosom smatrala se starom. Sijedim muškarcima se tepalo da su ‘sijede lisice’, no za sijede žene uopće nema pozitivnih pridjeva.”

2013. godine naslovnice je punila vojvotkinja od Cambridgea, Kate Middleton, koja se pojavila u javnosti s izraženim sijedim izrastom. Frizer slavnih Nicky Clarke to je nazvao “katastrofom” i rekao za Daily Mail: “Muškarci mogu biti sijedi u svojim pedesetim godinama, no za žene je to neprihvatljivo.”

No zamjenica urednika britanskog Voguea, Sarah Harris, misli drugačije i ponosno nosi svoju sijedu kosu koja joj je priskrbila legendarni status. “Nije mi bila namjera biti pionir u ičemu”, kaže Harris koja je prvu sijedu vlas našla kad joj je bilo samo 16 godina. “No cijelo djetinjstvo gledala sam svoju majku kako se redovito farba i koja je svakih nekoliko tjedana posjećivala frizerski salon kako bi prikrila izrast. Nikad nisam željela to raditi.”

Harris primjećuje da se sve više žena povodi za njezinim primjerom: od mlađih manekenki na modnim pistama, pa do influensera na društvenim mrežama. Svaki dan primi barem jednu poruku u kojoj joj neka žena zahvaljuje što ju je inspirirala da prihvati svoju sijedu kosu. “Sve više žena odbacuje boju za kosu i to je sjajno. Ljudi se manje boje starenja”, kaže Harris.

Frizer Josh Wood, zaslužan za divnu sivu nijansu kose manekenke Kristen McMenamy, slaže se da su se stvari promijenile. “U Velikoj Britaniji je postojala stigma vezana uz sijedu kosu kod žena. Generacija moje majke bi pri pogledu na nečiji sijedi korijen pomislila da se dotična previše opustila, no danas se sijeda kosa jako dobro može uklopiti u suvremeni modni stil koji je moderan, glamurozan i prekrasan. Sijeda kosa uopće ne znači da netko ne drži do sebe”, kaže Wood.

Tajna kako najbolje proći kroz tu promjenu, kaže Wood, je da počnete eksperimentirati s bojom kose i prije nego se sijede prošire, iako se slaže da će prirodne crnke ili brinete ipak osjetiti određeni žal za “svojom” bojom. No zahvaljujući suvremenim tehnikama bojenja kose (klasični pramenovi ili oni rađeni ombre, sombre ili bayalage tehnikom) prijelaz može biti doista bezbolan i jako moderan. “Stvar je u tome da boja izgleda prirodno, baš kao da je normalan dio vašeg DNA”, savjetuje Wood.

Sijeda kosa uklapa se u širi trend nekonformizma, smatra Harris. “Pravo je vrijeme da se slave individualnost, kreativnost i eksperimenti.”

.

Stil i ljepota

Žene u novoj reklami ponosno pokazuju svoje stidne dlačice

Mnoge žene osjećaju pritisak da uklone sve dlačice s tijela prije nego odjenu kupaći kostim, pa smo pomislili da je upravo početak ljeta pravo vrijeme da kažemo ‘spremne ste za ljeto bez obzira odlučile se obrijati ili ne’.

Objavljeno

|

Kompanija koja proizvodi žilete i ostale potrepštine za uklanjanje dlačica pokrenula je nesvakidašnju reklamnu kampanju u kojoj su po prvi puta istaknute dlačice na ženskom tijelu, posebno one oko intimnog područja. Cilj je bio smanjiti pritisak na žene da prije odlaska na plažu uklone sve dlačice sa svoga tijela.

Kompanija Billie je pažnju na sebe privukla već prošle godine kad je u svojim reklamama prikazala modele s neobrijanim pazusima, a ove godine odlučili su se i na korak dalje prikazujući u kampanji “Red, White and You Do You” modele s neobrijanim pazusima i intimnim područjem.


“Najnovijom kampanjom želimo još jednom naglasiti da je brijanje izbor, a ne obaveza”, kazala je suosnivačica Billiea, Georgina Gooley te dodala kako su ovom kampanjom željeli promijeniti stav o tome što znači imati “tijelo spremno za plažu”.

View this post on Instagram

Why isn’t pubic hair public hair? 🤷‍♀️

A post shared by Billie (@billie) on

“Mnoge žene osjećaju pritisak da uklone sve dlačice s tijela prije nego odjenu kupaći kostim, pa smo pomislili da je upravo početak ljeta pravo vrijeme da kažemo ‘spremne ste za ljeto bez obzira odlučile se obrijati ili ne”, kaže Gooley.

Ideja za novu kampanju nastala je na temelju vrlo uspješne prošlogodišnje kampanje “Project Body Hair”. Spot u kojem žene ponosno pokazuju dlakave pazuhe, pogledao je više od 20 milijuna ljudi.

Za razliku od ostalih kompanija koje proizvode sredstva za uklanjanje dlačica, Billie polazi od ideje da su dlačice na ženskom tijelu potpuno prirodne i da žene ne bi trebale osjećati pritisak da ih pošto-poto uklanjaju.

Nakon vrlo uspješne kampanje tvtke Billie, za njihovim primjerom poveli su se i ostali proizvođači žileta i sredstava za depilaciju poput globalno poznate kompanije Gillette te pokrenuli slične kampanje.

No Billie ponovno iskorištava trenutak i predvodi borbu za oslobađanje žena novom kampanjom u kojoj promovira stidne dlačice.

“Povijesno gledano, kompanije koje proizvode depilacijska sredstva oduvijek su dlake na ženskom tijelu prikazivale kao nešto negativno, a sve u namjeri da prodaju čim više svojih proizvoda. Upravo su inzistirali na tvrdnji da su dlake na ženskom tijelu nešto čega se treba sramiti”, kaže Gooley.

“Posljednjih stotinu godina ženske su dlake toliko tabuizirane da čak i u reklamama koje prodaju žilete za brijanje možete vidjeti manekenke koje briju potpuno glatku kožu bez ijedne dlačice. Čak niti kompanije koje žive od uklanjanja dlačica, nisu se usudile prikazati te dlačice.”

Gooley kaže i kako svojom kampanjom žele poručiti ženama da je brijanje ili nebrijanje njihov izbor i da se ne trebaju sramiti dlačica.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP