Prati nas

Mozaik

Telesprovod

Sve su popularniji internetski prijenosi pogreba za one koji ne mogu doći

Imamo jednog svećenika koji se uvijek direktno obraća onima koji prate preko live streama. To ljudima daje osjećaj da su direktni sudionici, a ne samo promatrači”, kaže pogrebnik. Ljudi pred ekranima se mogu i direktno uključivati, slati poruke ili se čak direktno obratiti sprovodu.

Objavljeno

|

Ilustracija (foto: S. Bogdanić)

Mnogima je situacija poznata: smrtni slučaj u obitelji, ali zbog udaljenosti ili bolesti nisu u stanju biti na sprovodu. Ništa zato: sada jedna tvrtka nudi live prijenose ispraćaja pokojnika, piše Deutsche Welle.

Scott Watters je direktor pogrebnog poduzeća „Cornwall Funeral Services” na krajnjem jugozapadu Engleske. Ova regija je poznata po svojim prirodnim ljepotama, ali nije baš dostupna. Zbog toga Watters već nekoliko godina za one koji ne mogu doći do ovog dijela Engleske nudi prijenose sprovoda uživo. Naravno pod uvjetom da obitelj to želi. “Ne radi se o tome da se preko prijenosa vidi što se događa, nego da se osjećate kao dio obreda”, kaže Watters. Zato prijenos ne počinje samo ceremonijom nego već u trenutku kada počinju dolaziti prijatelji i rodbina. “Mi želim onima koji prate prijenos pružiti osjećaj da su zaista tamo”, kaže engleski pogrebnik. Osim toga, ovako su korisnici usluge sigurni da je tehnički sve u redu i prije nego što započne ceremonija.


Mlađi zainteresiraniji nego stariji

U međuvremenu stotine britanskih groblja i krematorija nudi ovu uslugu. Koriste ju uglavnom prijatelji i rodbina preminule/preminulog koji žive u inozemstvu ili vrlo daleko. Recimo u Australiji. Zanimljivo je da dosad nije bilo želje rodbine da se sprovod i snimi. “Ljudi prate sprovod uživo ali ga, drugačije nego što je slučaj sa snimkama vjenčanja, ne žele ponovno pogledati. Kod sprovoda se radi o tome kako biti prisutan u tom trenutku”, kaže Watters.

No prijenos sprovoda uživo naravno ne može zamijeniti osobnu nazočnost. U jednom ispitivanju koje je provelo osiguravajuće društvo Royal London iz 2017. gotovo polovica ispitanih je izjavila da radije ne bi gledala prijenos ako ne mogu osobno prisustvovati pogrebu. No ovo ispitivanje je pokazalo da je spremnost na prisutnost virtualnom sprovodu veća što je ispitanik mlađi.

Karmine uz mali ekran

Za Wattersa nije važno koliko ljudi prihvaća ovakav način oproštaja od rođaka ili prijatelja. Važno je, kako kaže, da ta mogućnost postoji. Većinom ljudi prijenos pogreba ne gledaju sami nego u društvu drugih prijatelja. “Koji put se ljudi okupe oko ekrana i organiziraju male karmine”, kaže Watters.

“Ponekad i direktni sudionici ceremonije reagiraju na činjenicu da su prisutne kamere. Imamo jednog svećenika koji se uvijek direktno obraća onima koji prate preko live streama. To ljudima daje osjećaj da su direktni sudionici, a ne samo promatrači”, kaže pogrebnik. Ljudi pred ekranima se mogu i direktno uključivati, slati poruke ili se čak direktno obratiti sprovodu.

Ipak: tehnika ne može zamijeniti direktni kontakt. Tako barem smatra pogrebnik Paul Allcock, biši predsjednik Udruge britanskih pogrebnika. “Razgovori nakon pogreba, stisak ruke, direktni kontakt, to prijenos ne može nadomjestiti”, kaže Allcock.

I njegov kolega Watters je toga svjestan. Ali je važno da postoji mogućnost sudjelovanja u oproštaju i na ovakav, moderan način. Ne radi se o nadomjesku nego o pragmatičnom rješenju, zaključuje Deutsche Welle.

.

Mozaik

Hipi kombi se vratio, no ovaj put električni!

Legendarni Volkswagenov kombi u kojime putovalo na Woodstock vraća se na velika vrata! No sada je prilagođen modernom vremenu i posve je električan.

Objavljeno

|

Kad je Volkswagen po prvi puta na auto-showu u Detroitu 2017. predstavio svoj električni kombi kao koncept, nije rečeno hoće li se isti naći i u redovitoj prodaji. No s obzirom na sve veću popularnost električnih automobila, odlučili su ipak ovog ekološkog ljepotana omogućiti svim kupcima i to već 2022. godine.

Električni VW kombi kojem već sad svi tepaju da je nasljednik legendarnog VW hipi kombija iz šezdesetih, zove se I.D. Buzz i izgledom svakako podsjeća na slavnog pretka.


No ima i puno razlika: dok je originalni kombi imao 30 konjskih snaga, ovaj novi može se podičiti s 369 konjskih snaga, a s jednim punjenjem baterije može prijeći 300 kilometara. Inače 80 posto kapaciteta baterije napuni se za oko 30 minuta.

foto: PR

“Za mene je I.D. Buzz najljepši i najuzbudljivi električni automobil na tržištu”, rekao je direktor prodaje u Volkswagenu Herbert Diess. “Naš cilj je jasan: želimo napraviti najbolji i najpopularniji električni auto na svijetu. Ikonički auto električnog doba jednostavno mora biti Volkswagen!”

Inače, ovaj auto pokušat će povratiti reputacijeu Volkswagena narušenu aferom “dieselgate” kad je otkriveno da su inžinjeri njemačkog auto diva namjerno u vozila ugrađivali softver koji je  očitavao manju količinu emisija štetnih plinova.

foto: PR

Prvi model I.D. Buzz-a imat će tri reda sjedala koja će se moći pomicati u raznim smjerovima, tako da će se u kombiju doista moći prespavati pa i živjeti neko kraće vrijeme. U Volkswagenu se nadaju da će ovaj auto potaknuti neke nove hipije na uzbudljiva putovanja u novoj verziji legendarnog kombija.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP