Prati nas

Stil i ljepota

Ne bacajte novac

Ima li doista neke razlike između skupe i jeftine kreme?

Postoji više faktora koji određuju cijenu nekog kozmetičkog proizvoda, poput pakiranja i marketinga. No kad je o sastojcima riječ, uglavnom se vrte nekoliko istih. S funkcionalnog stajališta i skupe i jeftine kreme koriste sastojke iz istih razreda: ovlaživači, sredstva za zadržavanje vlage i omekšivači.

Objavljeno

|

Mora li krema biti skupa?
foto: Pixabay

Jeste li se ikada zapitali zašto neke kreme za kožu koštaju više tisuća, dok je neke moguće kupiti za manje od stotinu kuna? Ima li doista razlike i je li skuplja krema doista i bolje? Portal Huffington Post pokušao je kod nekoliko dermatologa dobiti odgovor na ovo pitanje.

Postoji nekoliko faktora koje valja uzeti u obzir kad se razmišlja o cijeni neke kreme za lice. Doktor dermatologije, Craig Kraffert, kaže da su kod proizvodnje skupljih krema možda korištene sofisticiranije i skuplje tehnike te skuplji i ekskluzivniji sastojci. Također, dodavanje određenih mirisa može poskupiti proizvodnju nekog preparata, a tu je i skupocjeno pakiranje.


Zašto su neke kreme skuplje?

Postoje doista specifični i rijetki sastojci koji kremu mogu učiniti doista skupom, kaže kozmetički kemičar Perry Romanowski, ujedno i autor bloga o ljepoti The Beauty Brains Blog. Ti sastojci su tzv. aktivne komponente poput niacinamida koji uspješno rješava problem preintenzivne pigmentacije, ceramidi koji služe kao zaštitni “crijep” površinskog sloja kože te hijaluronske kiseline koja je zapravo osnovni građevni materijal kože.

Rachel Nazarian, dermatologinja iz New Yorka, dodaje kako je još jedan od sastojaka koji itekako utječe na cijenu vrlo moćni heparan sulfat. Međutim, s funkcionalnog stajališta i skupe i jeftine kreme koriste sastojke iz istih razreda: ovlaživači, sredstva za zadržavanje vlage i omekšivači.

Najpopularnije sredstvo za zadržavanje vlage koje se može naći u gotovo svom kremama je već spomenuta hijaluronska kiselina za koju doktorica Nazarian kaže da ne mora nužno biti skupa. “Hijaluronska kiselina je hijaluronska kiselina i ona je ista u svim kremama bez obzira na njihovu cijenu”, kaže Nazarian. Ponudila je i još jedan primjer: “Postoje skupocjeni brendovi koji koriste morske trave, alge i slično, no ne znam postoji li neko znanstveno istraživanje koje bi dokazalo da to doista ima neki utjecaj na kožu.”

A onda, tu je i marketing…

Kraffert upozorava da je u čitavoj priči o kremama i kozmetici uopće, marketing najskuplja stavka. Marketinške kampanje mogu utjecati na perspektivu kupca, a proizvodi iza kojih stoji dobro osmišljena marketinška kampanja doista se mogu jako dobro prodavati.

No baš kao i mnogi modni brendovi, i brendovi krema za lice zapravo prodaju stil života a ne samo proizvod. A ljudi vole luksuz. U prilog toj tezi govori i studija provedena u Švedskoj gdje su žene zamoljene da koriste različite kreme: jedna je bila luksuzna krema u svojem originalnom pakiranju, druga je bila luksuzna krema u neutralnom pakiranju, a treća obična jeftina krema u luksuznom pakiranju. Rezultati su na kraju pokazali da su one žene koje su vjerovale da koriste skupu kremu, tu kremu koristile češće neko one koje su mislila da koriste jeftinu kremu.

Romanowski je to vrlo jednostavno opisao: “Cijena ima vrlo male veze s učinkovitošću proizvoda. Po mojem mišljenju, to je samo marketinška igra. No ipak djeluje. naime, postoje kupci koji baš žele skupe proizvode. Ne žele o sebi misliti kao o škrticama koje broje svaki dolar. A oni koji si takve proizvode ne mogu priuštiti, sanjaju da jednom dođu u tu grupu ljudi koja kupuje takve stvari.”

Važno je dodati još nešto. I skupocjene i pristupačne kreme često su proizvod iste kozmetičke kompanije i zapravo se proizvode u istom laboratoriju s tek ponešto promijenjenom recepturom.

Vrijedi li onda potrošiti puno novca na kremu za lice?

Najkraći mogući odgovor je: vjerojatno ne. “Po mojem mišljenju, nije potrebno potrošiti bogatstvo na kremu za lice”, kaže Samar Jaber, dermatolog iz New Yorka. “Kad kupujete skupu kremu vi zapravo plaćate više različitih stvari: marketing, pakiranje, miris, a tek rjeđe neki doista neobičan, rijedak i skup sastojak koji tu kremu čini učinkovitom. No to što je krema skuplja, ne čini je nužno i boljom. Važno je pronaći onu koja vama najbolje odgovara, a to ne mora imati veze s cijenom.”

.

Stil i ljepota

Novi projekt čovjeka koji je na pistu stavio starije modele – nikad niste prestari za ljubav

‘Želio sam promijeniti način na koji se gleda na starenje pa da umjesto priče o gubitku i suzama, ispričam priču o seksualnosti i druženju. Moja je poruka da definitivno nikad niste stari za ljubav.’

Objavljeno

|

Listajući modne časopise i portale sve češće susrećemo starije modele. No pod “starijim” ovaj put ne mislimo “starijim u modnom smislu” kad je manekenka zrela za penziju čim navrši 25 godina. Već mislimo “starijim” u smislu da manekenke i modeli na naslovnici kakvog modnog časopisa ili na modnoj reviji imaju i po 60, 70 pa i više godina. Iako se može činiti da je takva promjena paradigme došla slučajno, sve je krenulo od Advanced Style Movementa, odnosno ‘Pokreta naprednog stila’.

Čovjek iza tog pokreta je Ari Seth Cohen koji već godinama – i to sve uspješnije! – pokušava u modu uvesti starije modele te tako prekinuti, možda nije pretjerano reći, teror mladosti u modnom svijetu kad se manekenku smatra starom onda kad u normanom svijetu tek kreće sa životom.


Ari Seth Cohen je 2008. godine pokrenuo modni blog nazvan Advanced Style, u kojem je fotografirao i intervjuirao starije osobe istančanog i neobičnog ukusa za modu koje je susretao u svojem rodnom New Yorku. Njegov pristup, fotografije i priče njegovih modela osigurali u mu svjetsku slavu i tisuće štovatelja širom svijeta.

Ubrzo su se za njegovim primjerom poveli poznati svjetski dizajneri. Među prvima je bio Marc Jacobs koji je svoj reviju iz 2012. AW12 posvetio upravo modelima koje je primijetio na Advanced Styleu.

Jedan od posljednjih primjera je nastup legendarne Carmen DellOrefice (88) u velikom finalu modne revije poznate kineske dizajnerice Guo Pei na ovogodišnjem Tjednu mode u New Yorku ili Rihannino angažiranje manekenke JoAni Johnson (68) kao glavno lice modne kampanje svojeg branda Fenty Fashion Line.

Nakon što je preobrazio svijet mode, Ari Seth Cohen ide i korak dalje predstavivši svoju novu knjigu „Advanced Love“ u kojoj priča fotografske priče o starijim parovima koji dokazuju da osoba doista može biti moderna, kreativna, vitalna i zaljubljena u bilo kojoj dobi.

Pomak s “Advanced Stylea” na “Advanced Love” dogodio se zahvaljujući emotivnim događanjima u vlastitom životu, pojasnio je za magazin Vogue.

“Kad sam pokretao Advanced Style, tek sam započinjao ljubavnu vezu i istovremeno razgovarao sa svim tim divnim i mudrim starijim ljudima. Mnogi od njih već su desetljećima u sretnim vezama što me inspiriralo da pokrenem nastavak priče”, kaže Cohen.

“Također, želio sam promijeniti način na koji se gleda na starenje pa da umjesto priče o gubitku i suzama, ispričam priču o seksualnosti i druženju. Moja je poruka da definitivno nikad niste stari za ljubav.”

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP