Prati nas

Stil i ljepota

Ne bacajte novac

Ima li doista neke razlike između skupe i jeftine kreme?

Postoji više faktora koji određuju cijenu nekog kozmetičkog proizvoda, poput pakiranja i marketinga. No kad je o sastojcima riječ, uglavnom se vrte nekoliko istih. S funkcionalnog stajališta i skupe i jeftine kreme koriste sastojke iz istih razreda: ovlaživači, sredstva za zadržavanje vlage i omekšivači.

Objavljeno

|

Mora li krema biti skupa?
foto: Pixabay

Jeste li se ikada zapitali zašto neke kreme za kožu koštaju više tisuća, dok je neke moguće kupiti za manje od stotinu kuna? Ima li doista razlike i je li skuplja krema doista i bolje? Portal Huffington Post pokušao je kod nekoliko dermatologa dobiti odgovor na ovo pitanje.

Postoji nekoliko faktora koje valja uzeti u obzir kad se razmišlja o cijeni neke kreme za lice. Doktor dermatologije, Craig Kraffert, kaže da su kod proizvodnje skupljih krema možda korištene sofisticiranije i skuplje tehnike te skuplji i ekskluzivniji sastojci. Također, dodavanje određenih mirisa može poskupiti proizvodnju nekog preparata, a tu je i skupocjeno pakiranje.



Zašto su neke kreme skuplje?

Postoje doista specifični i rijetki sastojci koji kremu mogu učiniti doista skupom, kaže kozmetički kemičar Perry Romanowski, ujedno i autor bloga o ljepoti The Beauty Brains Blog. Ti sastojci su tzv. aktivne komponente poput niacinamida koji uspješno rješava problem preintenzivne pigmentacije, ceramidi koji služe kao zaštitni “crijep” površinskog sloja kože te hijaluronske kiseline koja je zapravo osnovni građevni materijal kože.

Rachel Nazarian, dermatologinja iz New Yorka, dodaje kako je još jedan od sastojaka koji itekako utječe na cijenu vrlo moćni heparan sulfat. Međutim, s funkcionalnog stajališta i skupe i jeftine kreme koriste sastojke iz istih razreda: ovlaživači, sredstva za zadržavanje vlage i omekšivači.

Najpopularnije sredstvo za zadržavanje vlage koje se može naći u gotovo svom kremama je već spomenuta hijaluronska kiselina za koju doktorica Nazarian kaže da ne mora nužno biti skupa. “Hijaluronska kiselina je hijaluronska kiselina i ona je ista u svim kremama bez obzira na njihovu cijenu”, kaže Nazarian. Ponudila je i još jedan primjer: “Postoje skupocjeni brendovi koji koriste morske trave, alge i slično, no ne znam postoji li neko znanstveno istraživanje koje bi dokazalo da to doista ima neki utjecaj na kožu.”

A onda, tu je i marketing…

Kraffert upozorava da je u čitavoj priči o kremama i kozmetici uopće, marketing najskuplja stavka. Marketinške kampanje mogu utjecati na perspektivu kupca, a proizvodi iza kojih stoji dobro osmišljena marketinška kampanja doista se mogu jako dobro prodavati.

No baš kao i mnogi modni brendovi, i brendovi krema za lice zapravo prodaju stil života a ne samo proizvod. A ljudi vole luksuz. U prilog toj tezi govori i studija provedena u Švedskoj gdje su žene zamoljene da koriste različite kreme: jedna je bila luksuzna krema u svojem originalnom pakiranju, druga je bila luksuzna krema u neutralnom pakiranju, a treća obična jeftina krema u luksuznom pakiranju. Rezultati su na kraju pokazali da su one žene koje su vjerovale da koriste skupu kremu, tu kremu koristile češće neko one koje su mislila da koriste jeftinu kremu.

Romanowski je to vrlo jednostavno opisao: “Cijena ima vrlo male veze s učinkovitošću proizvoda. Po mojem mišljenju, to je samo marketinška igra. No ipak djeluje. naime, postoje kupci koji baš žele skupe proizvode. Ne žele o sebi misliti kao o škrticama koje broje svaki dolar. A oni koji si takve proizvode ne mogu priuštiti, sanjaju da jednom dođu u tu grupu ljudi koja kupuje takve stvari.”

Važno je dodati još nešto. I skupocjene i pristupačne kreme često su proizvod iste kozmetičke kompanije i zapravo se proizvode u istom laboratoriju s tek ponešto promijenjenom recepturom.

Vrijedi li onda potrošiti puno novca na kremu za lice?

Najkraći mogući odgovor je: vjerojatno ne. “Po mojem mišljenju, nije potrebno potrošiti bogatstvo na kremu za lice”, kaže Samar Jaber, dermatolog iz New Yorka. “Kad kupujete skupu kremu vi zapravo plaćate više različitih stvari: marketing, pakiranje, miris, a tek rjeđe neki doista neobičan, rijedak i skup sastojak koji tu kremu čini učinkovitom. No to što je krema skuplja, ne čini je nužno i boljom. Važno je pronaći onu koja vama najbolje odgovara, a to ne mora imati veze s cijenom.”

.

Stil i ljepota

Sramežljiva 59-godišnjakinja postala model za seksi donje rublje

Prije samo pet godina, ona je bila sasvim obična poslovna žena koja se nije voljela skidati u kupaći kostim čak ni kad bi išla na kupanje. No danas ova lijepa 59-godišnja Britanka nosi modne revije seksi donjeg rublja i kupaćih kostima i ima više samopouzdanja nego u mlađim danima.

Objavljeno

|

Najstarija manekenka na svijetu

Prije 20 godina Nicola Griffin nije se voljela skidati u kupaći kostim, čak ni kad bi išla na kupanje. Danas je ova 59-godišnja Britanka profesionalni model za donje rublje.

Ova sjedokosa ljepotica je proputovala čitav svijet, od SAD-a, preko Kariba i Europe kako bi snimala modne editorijale i nosila modne revije. Njezine seksi fotografije doslovce su pomele svijet mode.



“Posljednjih nekoliko godina su doista bile uzbudljive”, kaže ova lijepa žena koju na Instagramu prati više od 12.500 pratitelja. “Prije nego sam postala model, najdalje što sam putovala je do obližnjeg supermarketa.”

Sve je počelo prije pet godina kad je Nicolu ugledao jedan modni agent dok je kupovala namirnice. U početku je oklijevala, no njezine kćeri Tabitha i Elly, nagovorile su je da se okuša u manekenstvu. Već za nekoliko mjeseci snimala je na Karibima noseći na sebi seksi kupaći kostim.

“Snimala sam uz četiri puno mlađe djevojke, a kad su mi dali kupaći kostim, mislila sam da je došlo do neke zabune. Pomislila sam zašto bi mene itko želio vidjeti u tome? No pet godina kasnije, potpuno sam promijenila mišljenje”, kaže Nicola.

Ova bivša poslovna žena kaže da vježba svaki drugi dan i zdravo se hrani i misli da se ljudima ponajprije sviđa zato što ima “normalno” tijelo.

“Samopouzdanje mi je trenutno na jako visokom nivou i prihvatila sam svoje tijelo onakvo kakvo jest”, kaže te dodaje kako nema namjeru usporiti iako joj se bliži 60. rođendan. “Stat ću kad umrem. Ne planiram odustati od mode tako skoro.”

Nastavi čitati