Prati nas

Stil i ljepota

Ne bacajte novac

Ima li doista neke razlike između skupe i jeftine kreme?

Postoji više faktora koji određuju cijenu nekog kozmetičkog proizvoda, poput pakiranja i marketinga. No kad je o sastojcima riječ, uglavnom se vrte nekoliko istih. S funkcionalnog stajališta i skupe i jeftine kreme koriste sastojke iz istih razreda: ovlaživači, sredstva za zadržavanje vlage i omekšivači.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Mora li krema biti skupa?
foto: Pixabay

Jeste li se ikada zapitali zašto neke kreme za kožu koštaju više tisuća, dok je neke moguće kupiti za manje od stotinu kuna? Ima li doista razlike i je li skuplja krema doista i bolje? Portal Huffington Post pokušao je kod nekoliko dermatologa dobiti odgovor na ovo pitanje.

Postoji nekoliko faktora koje valja uzeti u obzir kad se razmišlja o cijeni neke kreme za lice. Doktor dermatologije, Craig Kraffert, kaže da su kod proizvodnje skupljih krema možda korištene sofisticiranije i skuplje tehnike te skuplji i ekskluzivniji sastojci. Također, dodavanje određenih mirisa može poskupiti proizvodnju nekog preparata, a tu je i skupocjeno pakiranje.


Zašto su neke kreme skuplje?

Postoje doista specifični i rijetki sastojci koji kremu mogu učiniti doista skupom, kaže kozmetički kemičar Perry Romanowski, ujedno i autor bloga o ljepoti The Beauty Brains Blog. Ti sastojci su tzv. aktivne komponente poput niacinamida koji uspješno rješava problem preintenzivne pigmentacije, ceramidi koji služe kao zaštitni “crijep” površinskog sloja kože te hijaluronske kiseline koja je zapravo osnovni građevni materijal kože.

Rachel Nazarian, dermatologinja iz New Yorka, dodaje kako je još jedan od sastojaka koji itekako utječe na cijenu vrlo moćni heparan sulfat. Međutim, s funkcionalnog stajališta i skupe i jeftine kreme koriste sastojke iz istih razreda: ovlaživači, sredstva za zadržavanje vlage i omekšivači.

Najpopularnije sredstvo za zadržavanje vlage koje se može naći u gotovo svom kremama je već spomenuta hijaluronska kiselina za koju doktorica Nazarian kaže da ne mora nužno biti skupa. “Hijaluronska kiselina je hijaluronska kiselina i ona je ista u svim kremama bez obzira na njihovu cijenu”, kaže Nazarian. Ponudila je i još jedan primjer: “Postoje skupocjeni brendovi koji koriste morske trave, alge i slično, no ne znam postoji li neko znanstveno istraživanje koje bi dokazalo da to doista ima neki utjecaj na kožu.”

A onda, tu je i marketing…

Kraffert upozorava da je u čitavoj priči o kremama i kozmetici uopće, marketing najskuplja stavka. Marketinške kampanje mogu utjecati na perspektivu kupca, a proizvodi iza kojih stoji dobro osmišljena marketinška kampanja doista se mogu jako dobro prodavati.

No baš kao i mnogi modni brendovi, i brendovi krema za lice zapravo prodaju stil života a ne samo proizvod. A ljudi vole luksuz. U prilog toj tezi govori i studija provedena u Švedskoj gdje su žene zamoljene da koriste različite kreme: jedna je bila luksuzna krema u svojem originalnom pakiranju, druga je bila luksuzna krema u neutralnom pakiranju, a treća obična jeftina krema u luksuznom pakiranju. Rezultati su na kraju pokazali da su one žene koje su vjerovale da koriste skupu kremu, tu kremu koristile češće neko one koje su mislila da koriste jeftinu kremu.

Romanowski je to vrlo jednostavno opisao: “Cijena ima vrlo male veze s učinkovitošću proizvoda. Po mojem mišljenju, to je samo marketinška igra. No ipak djeluje. naime, postoje kupci koji baš žele skupe proizvode. Ne žele o sebi misliti kao o škrticama koje broje svaki dolar. A oni koji si takve proizvode ne mogu priuštiti, sanjaju da jednom dođu u tu grupu ljudi koja kupuje takve stvari.”

Važno je dodati još nešto. I skupocjene i pristupačne kreme često su proizvod iste kozmetičke kompanije i zapravo se proizvode u istom laboratoriju s tek ponešto promijenjenom recepturom.

Vrijedi li onda potrošiti puno novca na kremu za lice?

Najkraći mogući odgovor je: vjerojatno ne. “Po mojem mišljenju, nije potrebno potrošiti bogatstvo na kremu za lice”, kaže Samar Jaber, dermatolog iz New Yorka. “Kad kupujete skupu kremu vi zapravo plaćate više različitih stvari: marketing, pakiranje, miris, a tek rjeđe neki doista neobičan, rijedak i skup sastojak koji tu kremu čini učinkovitom. No to što je krema skuplja, ne čini je nužno i boljom. Važno je pronaći onu koja vama najbolje odgovara, a to ne mora imati veze s cijenom.”

.

Stil i ljepota

Kakva ekipa! Mladom fotografu inspiracija je modno osviješteni djed

Alojzove modne dogodovštine na Jannikovom Instagramu sada prati 866.000 osoba, no stvar je puno vrjednija od slave.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Autor

“Upoznajte moga djeda, vjerojatno najstarijeg modnog macana na Zemlji. Ima 24 godine, ali živi svoju modnu strast kao da je tinejdžer. Prema onome što kaže, osjeća se mladim i želi se se osjećati ugodno u onome što nosi.”

Tim riječima 23-godišnji fotograf Jannik Diefenbach iz njemačkog Meinza opisuje svoju najveću fotografsku inspiraciju. I sam Jannik voli modu i putovanja, no najradije fotografira uličnu modu koju obožava njegov djed.


A djed, Alojz Abram (74) jest umirovljeni optičar koji se prometnuo u pravu influencersku zvijezdu pod brandom “Gramps”. Kako doznajemo, nikada zapravo ne bi postao modni macan da ga 2016. godine unuk Jannik nije nagovorio da isproba njegovu mladenačku odjeću.

Alojzove modne dogodovštine na Jannikovom Instagramu sada prati 866.000 osoba, no stvar je puno vrjednija od slave. “Ovaj naš hobi nas je stvarno zbližio. Uvijek smo bili bliski. Djed je dolazio po mene u u vrtić, a kasnije u školu, svakoga utorka. Igrali bismo tenis, nogomet ili bismo jednostavno otišli u shopping.”

Sada se, objašnjava Jannik za LADbible, s djedom i bakom vidi nekoliko puta tjedno. Razgovaraju o budućim modnim pothvatima, a uz to i puno putuju zajedno. “Uživamo svake sekunde”, kaže.

“Pristao sam jer nisam znao što očekivati. Mislio sam da me Jannik zeza i da se ništa neće dogoditi, ali kad se dogodilo, svidjelo mi se koliko su ta odjeća i tenisice udobnije od onoga što sam do tada nosio. Uživam u vremenu koje provodim s unukom, putovati, primati novu odjeću i obuću. Za mene je to zabavni hobi i navikao sam se pozirati. Naučio sam gledati u kameru dok me Jannik slika”, ispričao je Alojz za LADbible.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP