Prati nas

Aktivno starenje

Nikad nije kasno

Čak i ako počnete vježbati u starijoj dobi, pomažete svojem tijelu kao da ste vježbali čitav život

Nova studija je pokazala da je vježbanje korisno za zdravlje čak i ako ranije niste vježbali i ako se tjelovježbi posvetite kasnije u životu. Štoviše, čak i vježbači koji su tek kasnije u životu prvi put ušli u fitness centar, mogu pomoći svojem zdravlju jednako kao i oni koji vježbaju čitav život.

Objavljeno

|

screenshot: Youtube

Ako u mladosti niste bili baš previše aktivni, možda ćete pomisliti da neće puno koristiti počnete li vježbati u zrelim godinama. Naime, održavanje forme je puno lakše nego stjecanje forme, a usput radi se o doista teškom i ponekad bolnom procesu. “Pa što će mi vježbanje sad u pedesetima ako nisam dosad vježbao”, možda ćete se zapitati.

Odgovor na ovo pitanje mogao bi vas prilično iznenaditi. Naime, nova studija je pokazala da je vježbanje korisno za zdravlje čak i ako ranije niste vježbali i ako se tjelovježbi posvetite kasnije u životu. Štoviše, čak i vježbači koji su tek kasnije u životu prvi put ušli u fitness centar, mogu pomoći svojem zdravlju jednako kao i oni koji vježbaju čitav život.


Studija objavljena na otvorenoj mreži JAMA, pokazala je zašto je tjelovježba tako korisna. naime, znanstvenici su motrili ukupno 315.059 sudionika podijeljenih u tri grupe: oni koji su čitavo vrijeme vodili aktivan život, oni koji su počeli vježbati tek kasnije u životu i oni koju su u mladosti bili aktivni ali su kasnije prestali vježbati.

Rezultati su doista zanimljivi. Naravno, prva grupa postigla je očekivano dobre rezultate. Ljudi koji su aktivni čitav život su u usporedbi s kontrolnom grupom, odnosno s ljudima koji nikada nisu vježbali, uspjeli smanjiti rizik od preuranjene smrti za 29 do 36 posto.

No najveće iznenađenje očekivalo je znanstvenike u grupi ljudi koji u mladosti nisu bili aktivni i počeli su vježbati tek u zrelim godinama. Naime, osobe koje su počele vježbati tek s 30, 40 ili 50 godina, smanjili su rizik od preuranjene smrti za čak 32 do 35 posto u odnosu na kontrolnu grupu. Posebno je zanimljivo da su rezultati bili dobri čak i nakon što su znanstvenici uključili faktore poput pušenja, konzumacije alkohola, prehrane i sličnih.

Najlošije rezultate (osim kontrolne grupe koja uopće nije vježbala) pokazale su osobe koje su u mladosti bile aktivne no kasnije su prestale vježbati. Kod njih je rizik od preuranjene smrti bio smanjen tek za 6 do 14 posto.

Zaključak je prilično jasan: u kojem god periodu života odlučili vježbati, dobro ste odlučili. Štoviše, upišete li se na fitness ili počnete trčati tek kasnije u životu, još stignete ostvariti sve dobrobiti koje tjelesna aktivnost može dati.

.

Aktivno starenje

Ovih šest načina razmišljanja vuku nas naprijed, a zbog njih se i osjećamo bolje

Marlene Caraballo autorica je bloga ‘Cheers To Chapter Two’ što bi se moglo prevesti kao ‘Nazdravimo drugom poglavlju’. Obrađuje brojne teme zanimljive osobama 50+ među kojima je i samopouzdanje.

Objavljeno

|

Svi mi pokušavamo biti najbolja verzija samih sebe i živjeti najbolji mogući život, pogotovo kad prijeđemo neke godine, piše Marlene Caraballo u svom blogu Cheers To Chapter Two. Neke dane se osjećamo kao pobjednici, a druge dane smo u potpunom kaosu.

Istina je, kao i uvijek, negdje na sredini i baš u toj sredini leži naš pravi stav i naše pravo ja. Pa zašto onda neki ljudi uvijek izgledaju i ponašaju se kao da su puni samopouzdanja, a drugi se vuku kroz dane osjećajući se poraženo i jadno čak i ako nemaju objektivnih razloga za to?


Razgovarajući s jakim i samopouzdanim osobama iznad pedesete, došla sam do zaključka da je ključ u ovih šest načina razmišljanja.

1. Očekuju obilje

Ako se ujutro probudimo i odmah počnemo razmišljati o stvarima kojih se plašimo i užasavamo i ako se usredotočimo na sve ono što nemamo i što ne zaslužujemo, upravo to je ono što ćemo na kraju naći. Nedostatnost je stanje u kojem mislimo da nešto ne zaslužujemo, da nam stalno nečega fali, bez obzira radilo se o novcu, zdravlju, prijateljima, samopouzdanju, sreći. Drugim riječim, čaša nam je uvijek napola prazna.

Osobe s pozitivnim stavom čašu vide napola punom i sa samopouzdanjem se suočavaju sa svime onime što im donosi novi dan. One vjeruju da su pred njima dobre stvari i takve stvari u svojem životu primjećuju. Optimistične su i u životu očekuju obilje. Ako nam takav stav nije prirođen, moguće ga je do neke mjere izvježbati. No za to je potrebna odlučnost i upornost.

2. Zahvalni su

Prihvatiti svaki novi dan sa zahvalnošću znači osjećati se dobro i prije nogo smo ujutro otvorili oči. Budimo realni, doživjeti pedeseti rođendan je dobra vijest samo po sebi, jer, nažalost, svi znamo ljude kojima to nije uspjelo. Mi smo već u prednosti samim time što smo dobili šansu nastaviti naprijed. Možete izabrati da budete zadovoljni s onim što imate ili vječno zdvajati nad onim što nemate. Jer koliko god da imali, uvijek će se naći netko tko ima više. Pa zašto onda brinuti o tome?

Svakoga dana našega života imamo priliku svjedočiti čudu bivanja živima. Miris ljiljana u zraku, zvuk cvrčaka u predvečerje, nevjerojatni prizori izlaska i zalaska sunca… Jednostavno biti živ je bonus samo po sebi. Divno je usredotočiti se na ono što imate umjesto na ono što nemate.

3. Rješavaju probleme

Ako ste napunili pedesetu, slobodno se potapšajte po leđima jer ste do sada već sigurno porješavali puno problema u svojem životu. Zapravo, rješavate probleme svaki dan. Snažna i samopouzdana osoba iznalazi rješenja problema umjesto da očajava što se s problemima uopće susrela. Svatko ima probleme i izazove u životu. Čak i oni koji nam djeluju najsretniji i najopušteniji. Razlika je u perspektivi. Sretni ljudi vide problem i razmisle o rješenju. Nesretni ljudi samo gledaju u problem i ne čine ništa.

4. Pomažu drugima

Ako pomno promotrimo snažne i samopouzdane osobe, primijetit ćemo da su one gotovo uvijek one koje daju. No tu valja biti i oprezan jer dati previše sebe može dovesti do emocionalne iscrpljenosti. Ipak, najsretniji među nama uvijek gledaju onkraj svojih vlastitih potreba.

Imati suosjećanja prema drugima i, još važnije, poduzeti nešto da pomognemo onima koji pomoć trebaju, čini čuda za naše vlastito raspoloženje jer se tada osjećamo korisno i velikodušno. Pomaganje drugima bez žrtvovanja sebe, a bez da očekujemo nešto zauzvrat, baš uvijek nam vraća mnogo, mnogo više.

5. Ne uspoređuju

Samopouzdane osobe se ne uspoređuju s drugima. Znaju gdje stoje u odnosu na druge, ali ih to ne opterećuje. Odnosno, vide li nekoga tko stoji bolje od njih u poslu, društvu, kondiciji, bilo čemu, ugledaju se na njega i inspiriraju se njime, no ostaju usredotočene na svoj vlastiti put.

6. Gledaju širu sliku i imaju velike snove

Ovo je možda i najosobnije od svega jer naš pogled na život posve je različit od bilo čijeg pogleda. Imati velike snove ne znači sanjariti o nemogućem, već misliti da možemo ostvariti više nego ostvarujemo sada. I najvažnije od svega, da zaslužujemo više. Oni koji gledaju širu sliku i imaju velike snove, znaju zacrtati cilj i poduzeti prema tom cilju male ali uporne korake sve dok ne postignu ono što su zamislili.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP