Prati nas

Vijesti

Svi u školu

Hrvatskim građanima potrebno je hitno medijsko opismenjavanje

Na pitanje jesu li osobno doživjeli uvrede, govor mržnje, prijetnje ili neki drugi oblik nasilja na društvenim mrežama (Facebook, Instagram, Whatsapp, Viber, itd.), oko 11% ispitanika odgovorilo je potvrdno. Takav je odgovor bio češći kod ispitanika mlađih od 30 godina pa se pokazalo da je gotovo svaka četvrta mlada osoba osobno doživjela neki oblik nasilja na društvenim mrežama.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

foto: Karolina Grabowska/Pixabay

Zaštita osobnih podataka i privatnosti na internetu, prepoznavanje lažnih vijesti i dezinformacija, provjeravanje izvora informacija te uvažavanje i poštovanje drugih ljudi, njihovih mišljenja i stavova u komunikaciji najvažniji su aspekti medijske pismenosti po mišljenju hrvatskih građana.

Pokazalo je to istraživanje koje je uoči 2. Dana medijske pismenosti, za Agenciju za elektroničke medije i UNICEF proveo IPSOS puls. Istraživanje je provedeno u ožujku 2019. metodom osobnih (face-to-face) intervjua na nacionalno reprezentativnom uzorku od 1.000 osoba starijih od 15 godina, izvijestila je Agencija.


Podatak iz istraživanja koji potvrđuje potrebu za medijskim obrazovanjem i važnost inicijativa koje promiču medijsku pismenosti je da je tek 8% ispitanika imalo priliku učiti o vještinama kritičkog sagledavanja medijskih sadržaja. Ispitanici mlađe dobi i višeg obrazovanja u većoj mjeri od prosjeka naveli su kako su učili kritički sagledavati medijske sadržaje.

Uvrede i govor mržnje

Na pitanje jesu li osobno doživjeli uvrede, govor mržnje, prijetnje ili neki drugi oblik nasilja na društvenim mrežama (Facebook, Instagram, Whatsapp, Viber, itd.), oko 11% ispitanika odgovorilo je potvrdno. Takav je odgovor bio češći kod ispitanika mlađih od 30 godina pa se pokazalo da je gotovo svaka četvrta mlada osoba osobno doživjela neki oblik nasilja na društvenim mrežama.

Roditelji i djeca

Jedan od ciljeva istraživanja bio je saznati razgovaraju li roditelji sa svojom djecom o medijima i medijskim sadržajima, društvenim mrežama i YouTubeu. Da redovito s djecom o tome razgovaraju reklo je 48% roditelja, 23% razgovara samo u određenim situacijama ili uslijed nekih problema, a čak 29%, gotovo jedna trećina roditelja s djecom o medijima ne razgovara nikad ili razgovara rijetko. Općenito, majke nešto češće razgovaraju o ovim temama s djecom nego očevi.

Jesu li i u kojoj mjeri roditelji zabrinuti za djecu zbog korištenja YouTubea.?Priličnu ili jaku zabrinutost izrazilo je nešto manje od polovice roditelja, a kao razloge za zabrinutost 73% ih je istaknulo laku dostupnost nasilnih i neprimjerenih sadržaja, 40% neoznačavanje dobno neprimjerenih sadržaja, 30% korištenje YouTube-a za širenje govora mržnje.

Neoznačavanje reklama, prikriveno oglašavanje i oglašavanje proizvoda neprimjerenih za djecu na YouTubeu zabrinjava 17% roditelja, a širenje lažnih vijesti, odnosno upitna vjerodostojnost informacija njih 16%.

.

Vijesti

Ličanka (65) nasjela na priču o nasljedstvu pa ostala bez tisuća eura

Ne nasjedajte na poruke u kojima vam se nudi laka zarada. Nema tog posla koji će vam u kratkom vremenu, bez velikog napora donijeti bogatstvo.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Autor

Ilustracija (foto: Sven Brandsma/Unsplash)

Službenici Policijske uprave u Otočcu zaprimili su prijavu 65-godišnje žene koja tvrdi da je prevarena.

Naime, ona je u prosincu 2018. godine putem mobilne aplikacije WhatsApp započela komunikaciju s njoj nepoznatom osobom, koja ju je dovela u zabludu govoreći da vodi postupak njezinog nasljedstva u Francuskoj. Zbog toga je do 24. rujna 2020. godine, a za navodne troškove postupka, na više bankovnih računa uplatila nekoliko tisuća eura.

Policija stoga upozorava građane da ne nasjedaju na razne internetske prijevare i da se ne upuštaju u sumnjive novčane transakcije, kako ne bi sami postali žrtve. Ukoliko vas nepoznata osoba traži da joj uplatite novac iz bilo kojeg razloga, ne prihvaćajte komunikaciju i ne šaljite joj novac. Dobro razmislite i provjerite sve okolnosti, a ukoliko smatrate da se radi o prijevari ili nekom drugom protupravnom ponašanju, događaj prijavite policiji na broj 192.


Naučite što prije prepoznati prijevaru. Ignorirajte sve vrste sumnjivih poruka. Nipošto ih ne otvarajte, već ih odmah obrišite. Ne nasjedajte na poruke u kojima vam se nudi laka zarada. Nema tog posla koji će vam u kratkom vremenu, bez velikog napora donijeti bogatstvo. Također, svakako upozorite prijatelje, poznanike, rodbinu na takve vrste prijevara jer ako je poruka došla do vas, vjerojatno će doći i do njih, poruka je Policije.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP