Prati nas

Vijesti

Ribić: Ako skupimo potpise, a vlada to skrši, građani moraju izaći na ulice

Ustavni sud je postao bezobzirna institucija. Daje obrazloženja koja su uvredljiva za ljudski razum. Od takvog Ustavnog suda možemo sve očekivati, tvrdi sindikalist.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Prvomajski prosvjed 2018.
Sindikalist Vilim Ribić (foto: Sandro Bura)

Šef Matice hrvatskih sindikata Vilim Ribić komentirao je za N1 televiziju prikupljanje potpisa za raspisivanje referenduma „67 je previše.“ Kojom sindikati pokušavaju srušiti najproblematičnije dijelove mirovinske reforme, prvenstveno odlazak u mirovinu sa 67 godina života.

Ovaj sindikalist, u svijetlu događanja s inicijativama „Narod odlučuje“ i „Istina o Istanbulskoj, ne vjeruje u transparentnost postupka brojanja potpisa. “Sumnjičav sam. Državne institucije na žalost varaju svoje građane. To smo u sindikatu osjetili na kršenju ugovora i sporazuma koje smo potpisali, To je nešto što je nedopustivo. Imam puno indicija koje mi govore da priča s ove dvije inicijative nije čestito odrađena od strane institucija pri brojanju potpisa.”


“Mislim da ljudi moraju izaći na ulice u slučaju da skupimo relevantan broj potpisa, a da to vlast skrši – bilo da se radi o Ustavnom sudu, bilo o manipulacijama na razini Sabora i Ustavnog sud. Čini mi se da ljudi moraju shvatiti da Francuzi nisu primitivni, nego izlaze na ulice jer imaju tradiciju socijalne kulture i znaju da se nešto time može postići. Poručio bih građanima – loša vlast je kazna za našu apatiju. Demokracija ne može funkcionirati ako građani ne pritišću“, kaže Ribić.

Sindikati su, objasnio je, propitali ustavnost cijele priče prije no što na više od 300 štandova u 200 gradova i općina započeli prikupljanje potpisa. “Naravno, do detalja. Cijepali smo dlaku na sto dijelova. Ali Ustavni sud je postao bezobzirna institucija. Daje obrazloženja koja su uvredljiva za ljudski razum. Od takvog Ustavnog suda možemo sve očekivati. To je politički sud u kojem je polovicu izabrala sadašnja, a polovicu bivša vlast. To je tijelo na koje se u smislu pravne pouzdanosti i sigurnosti – ne može računati”, izjavio je Ribić za N1.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP