Prati nas

Vijesti

A tko može?

Nije njihov posao. DIP ne može natjerati Pavića na objavu troškova protukampanje

Preporuke Venecijanske komisije kažu da vlasti moraju davati objektivne informacije o referendumskim inicijativama, te da korištenje javnih sredstava u kampanjama mora biti ograničeno.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Prvomajski grah u Maksimiru, 2019.
foto: Sandro Bura

Zakoni ne propisuju da Državno izborno povjerenstvo (DIP) nadzire financiranje protureferendumskih aktivnosti. To je odgovor DIP-a nevladinoj udruzi Gong koja je zahtijevala da DIP ne traži samo od sindikata objavu troškova referendumske kampanje, već da to isto traži i od ministarstva Marka Pavića za protukampanju koju vodi.

Podsjetimo, sindikalna inicijativa “67 je previše” prikuplja potpise kako bi raspisala referendum i poništila postrožene uvjete za mirovinu, prvenstveno odlazak u mirovinu sa 67 godina života i jaku penalizaciju ranijeg umirovljenja. Istovremeno Ministarstvo mirovinskog sustava je pokrenulo i televizijsku kampanju o pozitivnim efektima mirovinske reforme, a u samom spotu kaže da će sindikalni referendumski zahtjevi “našu djecu i unuke koštati 45 milijardi kuna”. Dok sindikati tvrde da se radi o zastrašivanju građana, ministar Pavić odgovara da je riječ o informiranju, a ne protukampanji.


Gong pak upozorava kako je Vlada, suprotno preporukama Venecijanske komisije, samo tjedan dana uoči izbora za Europski parlament donijela novi Zakon o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma čime su postrožena pravila za referendumske inicijative, bez da je u potpunosti reguliran sam postupak referenduma, uloga vlasti, kao i izvještavanje protu-referendumskih inicijativa. Preporuke Venecijanske komisije kažu da vlasti moraju davati objektivne informacije o referendumskim inicijativama, te da korištenje javnih sredstava u kampanjama mora biti ograničeno, zato Gong poziva Vladu na transparentnost.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP