Prati nas

Vijesti

Ustavni sud: Pavićeva kampanja motivirana je referendumom, ali to je okej

‘Ustavnom sudu nisu predočeni nikakvi dokazi koji bi ukazivali na to da su Vlada Republike Hrvatske odnosno Ministarstvo korištenjem proračunskih sredstava ili na drugi način grubo kršili pravila demokratske procedure.’

Objavljeno

|

Marko Pavić

Ustavni sud je odlučio o objavi i emitiranju spota Ministarstva rada i mirovinskog sustava, a koji sindikati okupljeni u inicijativi “67 je previše” nazivaju antireferendumskim. Naime, osim što se u spotu govori o prednostima provedene mirovinske reforme, građanima se izravno poručuje da će referendum njih i njihove potomke koštati 45 milijardi kuna.

Nakon niza optužbi za zlouporabu javnog novca, Ustavni sud je zatražio očitovanje ministarstva, prvenstveno o izvoru i načinu financiranja kampanje. Odluku prenosimo u cijelosti:


Iz pribavljenog očitovanja Ministarstva proizlazi da je medijska kampanja promoviranja cjelovite mirovinske reforme, koju Ministarstvo naziva informativnom, planirana u tri faze te je započela 17. listopada 2018. Treća faza, koja se sastoji od emitiranja (spornog) trećeg “spota” u programima javne i komercijalnih RTV-kuća, započela je 26. travnja 2019. i traje do 10. svibnja 2019.

Za treću fazu kampanje, prema navodima Ministarstva, planirana su sredstva u iznosu od 1.056.267,76 kuna, dok su ukupno u 2018. i 2019. godini za kampanju utrošena sredstva u iznosu od 3.772.997,26 kuna, koja su osigurana u državnom proračunu na poziciji 3233, Promidžba i informiranje, unutar aktivnosti A854006 – Administracija i upravljanje.

Prema tome, iako je očito da je medijska kampanja promoviranja cjelovite mirovinske reforme Vlade Republike Hrvatske odnosno Ministarstva započela znatno prije početka razdoblja prikupljanja potpisa građana o potrebi da se zatraži raspisivanje referenduma, činjenica da se treća faza te kampanje vremenski poklapa s početkom prikupljanja potpisa ukazuje na to da ta faza kampanje nema isključivo informativnu svrhu upoznavanja građana s učincima mirovinske reforme, već je jednim dijelom motivirana referendumskom inicijativom i usmjerena uvjeravanju građana da bi podržavanjem inicijative doveli u pitanje one aspekte reforme koje Vlada smatra poželjnima iii neophodnima.

Međutim, Ustavnom sudu nisu predočeni nikakvi dokazi koji bi ukazivali na to da su Vlada Republike Hrvatske odnosno Ministarstvo korištenjem proračunskih sredstava ili na drugi način grubo kršili pravila demokratske procedure, odnosno postupali na način koji faktično dokida ili ozbiljno narušava pravo građana na izjašnjavanje o potrebi da se zatraži raspisivanje referenduma, niti su se u vezi s time Ustavnom sudu obratili inicijatori referenduma.

Slijedom navedenog, Ustavni sud u konkretnom slučaju ne nalazi osnove za postupanje u smislu članaka 87., 89. i 96. Ustavnog zakona.

.

Vijesti

Pavić o nasljedniku: Josip je smiren, napadaju ga neradnici iz Mirovinskog

‘Josip je vrhunski menadžer, smirena osoba, dvije godine je upravljao s 40 milijardi kuna i vjerujem da će biti odličan ministar.’

Objavljeno

|

Autor

Bivši ministar rada i novi ministar regionalnog razvoja i europskih fonodova Marko Pavić iza N1 televiziju istaknuo je da je kompetentan za novi posao jer je i u bivšem ministarstvu nadgledao europski socijalni fond.

Kaže kako je od 10,7 milijardi eura koje su Hrvatskoj na raspolaganju u tekućem financijskom razdoblju vodio dvije milijarde kroz Ministarstvo rada i europski socijalni fond. “Tako da poznajem strukture i podigli smo ugovorenost što govori da sam uspješno radio na europskom socijalnom fondu.”


Za svog nasljednika Josipa Aladrovića kaže da je dobro vodio HZMO, a kaže da su kaznenu prijavu protiv njega podignuli neradnici iz HZMO-a te da je ona odbačena. “Josip je vrhunski menadžer, smirena osoba, dvije godine je upravljao s 40 milijardi kuna i vjerujem da će biti odličan ministar.”

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP