Prati nas

Mozaik

A u naše vrijeme...

Bake i djedovi, ne lažite unucima kako je vaše djetinjstvo bilo puno ljepše i sretnije

‘Nismo imali mobitel i kompjutere, umjesto u televizor, gledali smo jedni u druge. Ah, nikad više tako lijepih vremena’, komentar je jedne naše čitateljice.

Objavljeno

|

foto: Les Anderson/Unsplash

“Žalim vas, današnju djecu! U moje vrijeme, djetinjstvo je bilo puno ljepše, a djeca su odrastala puno kvalitetnije.” To je česta rečenica koju razmjenjuju bake, a njome znaju i opterećivati unuke koji imaju pravo na sretno djetinjstvo u svojem vremenu i na svoj način.

“Nismo imali mobitel i kompjutere, umjesto u televizor, gledali smo jedni u druge. Slušali smo roditelje, a danas roditelji slušaju djecu. Ah, nikad više tako lijepih vremena”, komentar je jedne naše čitateljice. No ako su problem računala, televizori, igraće konzole i mobiteli, zašto ih jednostavno ne oduzmete djeci i pošaljete ih na dvorište da se igraju u prašini naganjajući obruč od bačve? Ako je to put do sreće, svaki normalan roditelj, baka ili djed bi učinio upravo to.


Ali, na stranu što bi takva aktivnost bila bolja za fizičko zdravlje djeteta, prašina i obruč nisu jamac sreće. Oni su tek slika vremena i onoga što ste vi povezali s radošću vlastitog odrastanja. Iz perspektive odraslih, prošlost je divna. Jer “pamtimo samo sretne dane”.

Ako uspijete skinuti romantičnu mrenu s očiju, shvatit ćete da vaše djetinjstvo i nije bilo bog zna kako sretno ili sretnije, ali to je jedino iskustvo djetinjstva koje imate i zato imate puno pravo misliti da je bilo – baš fantastično. U tom trenutku, vaša generacija bila je sretnija i imala je veće mogućnosti od svih prethodnih generacija pa je za očekivati da su se djetinjstva idućih generacija nastavila uspinjati na toj subjektivnoj ljestvici sreće.

No nemate pravo tvrditi da su vremena u kojima su djeca morala šutjeti bila fantastična. Mislim, možete ako autoritet izjednačavate sa strahom. Srećom, današnja djeca ne pristaju na argument “zato, jer ja tako kažem”. Naši roditelji su vjerovali da djeci ne moraju ništa objašnjavati, za razliku od današnjih roditelja koji djeci obrazlažu svoje odluke i kako su došli do njih. Slijepa pokornost nije isto što i poslušnost. Pogodite što je bolje i zdravije za dječju psihu. O općeprihvaćenom fizičkom zlostavljanju djece ne treba ni govoriti.

U to “naše vrijeme”, djeca su velikim dijelom bila prepuštena sama sebi. Roditelji su dolazili jednom ili dva puta godišnje u školu i to kad bi baš morali. Djeca su zbog toga bila samostalnija, no možda bi bilo bolje da su imala čvršći nadzor.

Istina, danas je rijetkost vidjeti djecu koja obavljaju neke poslove, u kućanstvu ili izvan njega, no realno, dugotrajan rad u polju ili na poljoprivrednom gospodarstvu i nije baš slika sretnog djetinjstva, zar ne? Danas nam se to i ne čini nekim problemom, no sjetite se kako vam je to izgledalo tada i kakve je osjećaje izazivalo. Danas, s druge strane, djeca vrijeme troše na izvannastavne aktivnosti i obrazovanje. Zbog toga postižu i raniji akademski uspjeh te im se otvaraju karijerne prilike koje mi nismo imali.

Uostalom, zar niste i sami sto puta pomislili – gdje bi nam samo bio kraj da smo imali mogućnosti koje imaju današnja djeca?

Teško je priznati grešku u vlastitom dizajnu

Fenomen koji opsuje našu sklonost da smo prema prošlost manje kritični nego prema sadašnjosti psiholozi nazivaju ružičastom retrospekcijom ili pogledom u prošlost kroz ružičaste naočale. Postoji i stara latinska izreka koja kaže: Prošlost se uvijek pamti po dobrom.

Koliko nas naše sjećanja vara govori i jedan jednostavni eksperiment koji izvode studenti psihologije diljem svijeta ispitujući ljude prije, tijekom i nakon godišnjih odmora. Prije odmora ispitanici iskazuju pozitivno iščekivanje. Tijekom odmora govore o nedostacima i blagom razočaranju. No kad odmor završi, ocjenjuju ga pozitivnim. I što je najbolje, kako vrijeme odmiče, predmetni odmor ocjenjuju sve pozitivnijim i pozitivnijim… sve dok ne postane “odmor iz snova koji se više ne može ponoviti”.

.

Mozaik

Hipi kombi se vratio, no ovaj put električni!

Legendarni Volkswagenov kombi u kojime putovalo na Woodstock vraća se na velika vrata! No sada je prilagođen modernom vremenu i posve je električan.

Objavljeno

|

Kad je Volkswagen po prvi puta na auto-showu u Detroitu 2017. predstavio svoj električni kombi kao koncept, nije rečeno hoće li se isti naći i u redovitoj prodaji. No s obzirom na sve veću popularnost električnih automobila, odlučili su ipak ovog ekološkog ljepotana omogućiti svim kupcima i to već 2022. godine.

Električni VW kombi kojem već sad svi tepaju da je nasljednik legendarnog VW hipi kombija iz šezdesetih, zove se I.D. Buzz i izgledom svakako podsjeća na slavnog pretka.


No ima i puno razlika: dok je originalni kombi imao 30 konjskih snaga, ovaj novi može se podičiti s 369 konjskih snaga, a s jednim punjenjem baterije može prijeći 300 kilometara. Inače 80 posto kapaciteta baterije napuni se za oko 30 minuta.

foto: PR

“Za mene je I.D. Buzz najljepši i najuzbudljivi električni automobil na tržištu”, rekao je direktor prodaje u Volkswagenu Herbert Diess. “Naš cilj je jasan: želimo napraviti najbolji i najpopularniji električni auto na svijetu. Ikonički auto električnog doba jednostavno mora biti Volkswagen!”

Inače, ovaj auto pokušat će povratiti reputacijeu Volkswagena narušenu aferom “dieselgate” kad je otkriveno da su inžinjeri njemačkog auto diva namjerno u vozila ugrađivali softver koji je  očitavao manju količinu emisija štetnih plinova.

foto: PR

Prvi model I.D. Buzz-a imat će tri reda sjedala koja će se moći pomicati u raznim smjerovima, tako da će se u kombiju doista moći prespavati pa i živjeti neko kraće vrijeme. U Volkswagenu se nadaju da će ovaj auto potaknuti neke nove hipije na uzbudljiva putovanja u novoj verziji legendarnog kombija.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP