Prati nas

Vijesti

Tjelesni mirisi

Desetina Hrvata izbjegava vodu, a ne koriste ni dezodorane

Ukupno 400 ljudi je odgovaralo na pitanja o tome koliko često i kako se održavaju njegu tijela.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

foto: bruce mars/Unsplash

Jedna od prvih lekcija koje smo naučili glasi da je čistoća pola zdravlja, ali na žalost među nama živi i priličan broj onih koji ni u zrelim godinama nisu položili taj higijenski minimum, piše Slobodna Dalmacija.

Nedostatak istog najbolje osjećamo u ljetnim danima, kad udari vrućina, prorade znojne žlijezde, a pivo potekne u potocima… Sve navedeno u kombinaciji s neredovitim tuširanjem dovodi do toga da s nekim ljudima postaje gotovo neizdrživo boraviti u istoj prostoriji.


Da i u 21. stoljeću još ima Hrvata koji nisu otkrili blagodati sapuna i tople vode potvrdilo je i istraživanje specijaliziranog magazina “Ja TRGOVAC”, vezano za navike hrvatskih građana kada je riječ o njezi tijela. Istraživanje su tijekom travnja proveli “Ja TRGOVAC” i agencija “Hendal” na nacionalno reprezentativnom uzorku građana starijih od 16 godina. Ukupno 400 ljudi je odgovaralo na pitanja o tome koliko često i kako se održavaju njegu tijela.

Ima i onih koji se tuširaju jednom mjesečno

Istraživanje je pokazalo da se više od 90 posto hrvatskih građana tušira svakodnevno ili nekoliko puta tjedno, a tek nešto manje, 84 posto njih, kupa se i u kadi. Doduše, više od polovice onih koji se kupaju u kadi to čine jako rijetko pa se čini da je tuš kabina ipak bolji odgovor na ubrzani tempo života.

Dvije trećine građana (66,3 posto) ističe da se tuširaju svakodnevno, dok jedna četvrtina ispitanika (26,9 posto) navodi da se tušira nekoliko puta tjedno. S druge strane, manje pažnje higijeni tijela iskazuje oko 7 posto ispitanih, pri čemu se njih 5,9 posto tušira samo jednom tjedno, a 1 posto tek jednom mjesečno.

U kadi se kupa gotovo 84 posto građana, manje ili više učestalo. Po 9 posto ispitanih navodi da si kupanje u kadi priušti svakodnevno odnosno nekoliko puta tjedno. Da to učini jednom tjedno kaže 12,4 posto ispitanika, a nekoliko puta mjesečno u kadu se “bućne” njih 8,1 posto.

Ipak, čini se da kada gubi bitku od tuš kabine jer se najveći broj ispitanika u kadi kupa vrlo rijetko: 11,7 posto to čini nekoliko puta godišnje, a 33,7 posto čak i rjeđe od toga. Ukupno 16,1 posto ispitanika kaže da se u kadi ne kupa uopće.

Prilikom pranja tijela, 91,3 posto sudionika koristi gel za tuširanje. Nešto manje njih koristi šampon (77,9 posto), a značajno manji udio koristi regenerator za kosu (35,5 posto).

Što se tiče ostalih preparata, više od jedne četvrtine koristi sapun (28,4 posto), a slijede ga gel za pranje lica (15,3 posto), krema za tuširanje (11,8 posto) i ulje za tuširanje (8,7 posto). Ukupno 2,6 posto ispitanika navodi da koristi preparate koji ne pripadaju niti jednoj od ovih kategorija.

Svaki deseti ne koristi dezić

Anketari su pitali građane i koriste li dezodoranse za tijelo, a apsolutna većina njih, 90,7 posto, na to pitanje odgovara potvrdno, dok preostalih 9,3 posto ispitanika ne koristi ove proizvode.

Pritom su najpopularniji dezodoransi u spreju koje koristi 64,4 posto sudionika istraživanja. Relativno sličnu razinu popularnosti imaju dezodoransi u spreju (37,7 posto) i dezodoransi u sticku (32,9 posto), dok značajno manji broj ispitanika koristi dezodoranse u obliku kreme (4,5 posto).

I to bi bilo to što se tiče rezultata ovog istraživanja. Neke su stvari sada ipak jasnije. Dok među nama živi desetak posto onih kojima su misaone imenice redovito tuširanje i korištenje dezodoransa, nije ni čudno što smo relativno često prisiljeni začepiti nos.

Situacija je, više-manje, slična u cijeloj državi. Autori istraživanja, naime, kažu, da su proveli stratifikaciju po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva, pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika, prenosi Slobodna Dalmacija.

.

Vijesti

Milanović: ‘Nisam kritizirao Stožer, a turistička sezona je iznad očekivanja’

U Hrvatsku je došlo 830.000 ljudi, strahovito puno za malu zemlju, a ja ne vidim da ljudi padaju po cesti, pokošeni bolešću, kaže predsjednik.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Autor

Predsjednik Zoran Milanović  u Jelsi se još jednom osvrnuo na rad Nacionalnog stožera Civilne zaštite. Kaže, nije kritizirao rad Stožera. “Nemojte govoriti da kritiziram rad stožera – kritiziram pravni okvir djelovanja stožera. Danas je 200 novozaraženih, vjerojatno ih ima tisuću, ali to nismo uspjeli uhvatiti.”

“Sezona je iznad očekivanja”

Trenutnu situaciju s koronavirusom i turizmom opisao je riječima kako ljudi moraju od nečega živjeti, a da ne ugrožavaju svoj opstanak. „Sezona je iznad očekivanja, i sad će nam, kada prođe kolovoz, neke susjedne države uvesti, možda ne zabranu ulaska, ali obavezu testiranja ili izolacije. Sa svim tim smo računali tako da na kraju možda i ne ispadne tako loše”,  izjavio je Milanović.


“Preuzeli smo razumni rizik”

Što se stožera tiče, podržava njegove mjere, ali kaže da sve mora imati drugačiji pravni okvir. “Sve drugo podržavam. I ovo što se sada dogodilo, u zadnjih mjesec i pol dana, je bilo okej, malo smo popustili s mjerama, ljudi su došli. Vozim se sad iz Hvara, vidim registracije iz Poljske, Mađarske, Njemačke, dakle ljudi nisu blesavi, spremni su preuzeti određeni razumni rizik, a cijeli život je ustvari jedan put u kojem se boriš s procjenama razumnog rizika”, smatra Milanović.

“Malo moramo i glumatati”

„U Hrvatsku je došlo 830.000 ljudi, strahovito puno za malu zemlju, a ja ne vidim da ljudi padaju po cesti, pokošeni bolešću. Prošlo je pola godine, naučili smo dobro neke stvari, shvatili smo kako se treba ponašati, malo moramo i glumatati, malo, to nije loše, ali ljudi od nečega trebaju živjeti”, zaključio je.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP