Prati nas

Vijesti

Ljetne radosti

Zagrepčani, slobodno se kupajte na Bundeku – voda je izvrsne kakvoće

Državni vodopravni inspektor izdao je odobrenje za uklanjanje službene oznake za zabranu kupanja na istočnoj, zapadnoj i južnoj obali jezera Bundek.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

foto: Greg Montani/Pixabay

Voda na na jezeru Bundek dobre je ili izvrsne kakvoće za kupanje na svim plažama, izvijestio je Grad Zagreb.

Naime, kako su dva uzastopno redovito analizirana uzorka vode za kupanje ocijenjena ocjenom “dobro” ili “izvrsno”, Državni vodopravni inspektor izdao je odobrenje za uklanjanje službene oznake za zabranu kupanja na istočnoj, zapadnoj i južnoj obali jezera Bundek.


Više o rezultatima ispitivanja kakvoće vode na gradskim kupalištima pogledajte na stranicama Nastavnog zavoda za javno zdravstvo dr. Andrija Štampar.

Podsjetimo, 2005. godine potpuno su preuređeni park i jezero Bundek koji su tako, uz Jarun, postali omiljena kupališna destinacija Zagrepčana. Površina parka iznosi 545.000 m², od čega 470.000 m² otpada na zelene površine (travnjake), 50.000 m² na vodene površine (jezera), a 10.000 m² na pješačke staze.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP