Prati nas

Vijesti

HRT

Najavljen porast HRT pretplate, evo što se sve financira iz nje

Bez HRT-a ne može funkcionirati hrvatsko tržište audiovizualnih djela, nema snimanja ni produkcije, ali ni financiranja lokalnih radijskih i televizijskih postaja.

Objavljeno

|

foto: Patrick Tomasso/Unsplash

Gostujući u programu javne televizije ravnatelj Agencije za elektroničke medije Josip Popovac komentirao je prijedlog novog ugovora između HRT-a i Vlade RH. Kaže da se uz opće povećanje troškova života može i razmotriti iznos radiotelevizijske pristojbe koja je sada 80 kuna.

“Nije da se planira, ali od 2010. nije došlo do korekcije. Imamo inflatorna kretanja i definitivno je da će se u nekoj budućnosti morati korigirati visina pristojbe”, izjavio je Popovac koji tvrdi da je pristojba ujedno i osigurač medijskog pluralizma u Hrvatskoj. Naime, kroz televizijsku pretplatu financiraju se djelomično i programi lokalnih radija i televizija, neki sadržaji neprofitnih portala, a HRT je neizostavan čimbenik tržišta audiovizualnih djela.

Ukratko, od 80 kuna pretplate, samo 37 kuna odlazi na proizvodnju televizijskog programa, dok ostatak čine porezi, troškovi distribucije programa, održavanje pogona, leasing, trošak energije, troškovi vanjske produkcije i glazbene produkcije, plaćanje autorskih prava te ostale obveze, istaknuto je u emisiji. “Pristojba nije rasla od 2010. godine, iako je u Zakonu o HRT-u visina definirana određenim postotkom od prosječne neto plaće u Hrvatskoj, što znači da bi danas bila puno viša”, zaključio je glavni ravnatelj Hrvatske radiotelevizije Robert Šveb.

tekst se nastavlja ispod oglasa

tekst se nastavlja ispod oglasa
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.