Prati nas

Mozaik

Dimni efekti

Koliko dima je dovoljno? Župljani se pobunili protiv previše kađenja na misi

Kada smo ga pokušali upozoriti da smanji upotrebu tamjana, bio je vrlo odbojan i govorio je o povijesti liturgije, žale se vjernici koji teško trpe količinu dima u crkvi za vrijeme mise.

Objavljeno

|

Zašto se pali tamjan?
foto: Mateus Campos Felipe/Unsplash

Nesvakidašnje pitanje postavili su vjernici neimenovane župe Glasu Koncila. Naime, naišli su na neobičan problem – njihov župnik nema mjere u korištenju tamjana i smatra da vjernici na njegovoj misi jednostavno moraju pretrpjeti tu neumjerenost.

“Naš župnik svake nedjelje na župnoj misi upotrebljava tamjan. I bilo bi sve u redu da se s količinom koju stavi ne stvori cijeli dimni oblak u crkvi, a da ne govorimo kako se bore ljudi koji imaju respiratorne probleme. Kada smo ga pokušali upozoriti da smanji upotrebu tamjana, bio je vrlo odbojan i govorio je o povijesti liturgije. Imate li neku ideju s kojim bismo mu još argumentima mogli pristupiti?” stoji u pitanju.

“Po vašem pisanju čini se da se može »pretjerati« s upotrebom tamjana za vrijeme mise. Mi ćemo se pak poslužiti razmišljanjima našega liturgičara mons. Ivana Šaška koji misli malo drugačije i kaže da se ‘dobiva dojam da se danas tamjanu, mirisnim štapićima i parfemima daje posvuda više pozornosti negoli u liturgiji’ i da se čini da ne bi smjelo biti tako jer se kađenjem ‘veoma lako dolazi do osjećaja uzajamne pripadnosti svih koji su uključeni u obred’, a kađenje u sebi ‘sažima simbolizam vatre i mirisa’, dok ‘spaliti tamjan jest čin klanjanja i odgovora prinosu žrtve, a miris dodaje dimenziju radosti, dopadljivosti i ljepote’. Mons. Šaško jednako tako dodaje da ‘ne bi bilo poželjno izgubiti se u neplodnim raspravama koliko je potrebno zamaha kadionicom u pojedinim slučajevima’, a čini nam se da je iz njegova objašnjenja jasno da je ‘puno važnije primijeniti u liturgiji onaj duh koji se nalazi u svakoj istinskoj liturgijskoj gesti’ koja – sama po sebi – ne prepoznaje pretjerivanja, pa čak ni u kađenju kod obreda”, stoji u odgovoru Glasa Koncila.

“Hoće li to biti dovoljno ‘argumenata’ za Vaš razgovor sa župnikom oko toga da je važan ‘duh geste’ kađenja, a ne ‘količina’ (‘tek da se nešto dimi’, kako kaže mons. Šaško), to doista ne možemo prosuditi. No svakako bi bilo dobro da i vi i vaši istomišljenici promislite i o načinu svoje reakcije kako vas župnik ne bi (ponovno) pogrješno shvatio”, savjetuje Glas Koncila.

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.