Prati nas

Mozaik

Iz trgovačkog centra

Novi proizvodi: Kila oguljenog krumpira – 17,25 kn , a kila oljuštenog luka – 18,76 kn

Trebamo li kupovati ovakvo povrće i voće? Trebaju li nam zaista narezane banane na stiropornoj podlozi omotane PVC folijom?

Objavljeno

|

Cijena oguljenog krumpira
foto: Sandro Bura

Prošlo je već desetljeće otkad je prodaja oguljenog voća i povrća bila tema u, recimo, Sjedinjenim Državama. No sada je, čini se, red i na Hrvatsku. Naime, u jednom smo trgovačkom lancu na policama uočili oguljene krumpire, ali i luk, pakirane u debele plastične vrećice. Nije riječ o smrznutom proizvodu pa je jasno da je ovako pripremljeno povrće predviđeno za skuhati isti ili idući dan.

Trebamo li kupovati ovakvo povrće i voće? Trebaju li nam zaista narezane banane na stiropornoj podlozi omotane PVC folijom kakve već godinama gledamo u hrvatskim dućanima? I krumpir i banane i luk plodovi su koji sami po sebi dolaze u savršenoj prirodno prihvatljivoj ambalaži koja ih čuva od zagađenja i isušivanja. Osim toga, njihove prirodne kore i ljuske im omogućuju da ostanu dugo svježe. Namirnice koje ogulimo, bez konzerviranja, imaju vrlo kratak rok trajanja i pravo su hranilište bakterija i gljivica.

Posve je jasno da proizvodi koje smo uočili u našim dućanima poput oguljenih banana i krumpira opterećuju okoliš s velikom količinom plastične ambalaže koja neće čarobno nestati u onom trenutku kada je odložimo u žuti plastični kontejner. Samim time, zdravi i okolišno odgovorni ljudi neće posezati za ovakvim proizvodima, ma kako malo vremena imali za kuhanje ručka.

Oglas

S druge strane, za kuhanje pripremljeni proizvodi mogu biti velika pomoć osobama s poteškoćama. Recimo onima koji imaju oštećene zglobove pa ne mogu precizno oguliti krumpir ili naranču. Jer priprema hrane s ograničenom pokretljivošću ruku može biti vrlo dugotrajan, ali i opasan posao. Ostaje nam još problem cijene. Jer kila oljuštenog luka košta gotovo 19 kuna, a oguljenog krumpira više od 17 kuna. No i njih valja narezati pa, zapravo, nije jasno komu su ovi proizvodi namijenjeni.

foto: Sandro Bura
Oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.