Umirovljenici se sve češće i glasnije žale na nepoštivanje zakonskog roka za donošenje rješenja o umirovljenju, a slijedom toga i kašnjenja prve isplate.
Odobrenje Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje, javlja Index.hr, čekaju više od šest mjeseci od prestanka radnog odnosa i podnošenja zahtjeva. U tom periodu umirovljenici nemaju nikakve prihode te se moraju snalaziti kako bi preživjeli.
Šest mjeseci bila je narušena egzistencija i umirovljeniku R.L. (podaci poznati Indexovoj redakciji) koji je svoj radni vijek završio u ZET-u. Prvog travnja se oprostio sa svojim kolegama i otišao u mirovinu, a mjesec dana prije predao je zahtjev.
tekst se nastavlja ispod oglasa
U kolovozu se portalu Index.hr požalio kako rješenje o mirovini ne stiže. Jedina promjena nakon njegovih pritužbi bila je u lipnju određena akontacija u visini od 500 eura mjesečno do donošenja rješenja o mirovini.
“Predao sam zahtjev za starosnu mirovinu koji je bio pravovremen i potpun, a moram napomenuti kako je postojao i predzahtjev s izračunom iz 2022. godine, što znači da su postojali svi uvjeti za donošenje rješenja. Kao čovjek i branitelj stavljen sam u diskriminirajuć položaj i ugrozili su mi egzistenciju, a sve zbog neefikasnosti državne administracije”, smatra umirovljenik koji je čekao rješenje za oko 900 eura starosne mirovine.
“Rekli su mi da su na godišnjem”
Nakon njegovih žalbi i medijskih upita na koje HZMO prvotno nije htio dostaviti informacije zbog GDPR-a, umirovljenik je dobio rješenje o mirovini zadnji dan kolovoza. Skoro šest mjeseci od predanog zahtjeva ostvario je svoje pravo, mirovinu koju je zakonski trebao dobiti u roku od 30 dana odnosno 60 dana od predanog zahtjeva.
“Kada sam podnio zahtjev, i sami su mi rekli kako će sve biti gotovo u mjesec dana. Naravno, to nije bilo tako. Zvao sam ih i požurivao. Kada sam pitao zašto još uvijek nisu izdali rješenje, oni su rekli kako su na godišnjem. Pita li mene itko želim li ja ići na more? To sigurno ne mogu s ovih 500 eura koje su mi bili uplatili u lipnju”, ispričao je umirovljenik.
Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje zbog GDPR-a, tvrde, nije mogao komentirati zbog čega su Indexovi sugovornici čekali svoja jedina primanja. Zbog kašnjenja mirovina obratili su se i Ministarstvu rada, mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike, no oni nisu uopće odgovorili na upit, već su to prepustili HZMO-u. Prilog u cijelosti pročitajte na ovoj poveznici.
tekst se nastavlja ispod oglasa