Prati nas

Vijesti

Beskrajno dugo

Siniša iz Samobora: Čekam mirovinu od 3. siječnja, nemam za režije

Ovo svjedočenje jedno je od brojnih zbog kojih novinari pokušavaju dobiti pojašnjenja iz Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje.

Objavljeno

|

Zašto mi ne stiže Rješenje o mirovini?
ilustracija: S. Bura/mj

Posljednjih dana naši čitatelji zatrpavaju nas pismima i pozivima u kojima se žale da već mjesecima čekaju prvu mirovinu. Zabrinuti su, kažu, ugrožena im je egzistencije, no u Hrvatskom zavodu za mirovinsko osiguranje teško dolaze do informacija o razlozima kašnjenja.

“Ne žalim na iznos mirovine, koji je katastrofalan, već na trajanje dobivanja rješenja”, kaže naš čitatelj Siniša iz Samobora. Naime, objašnjava nam da je 3. siječnja po sili zakona morao otići u mirovinu koja će iznositi 650 eura. No, do današnjeg dana naš čitatelj nije dobio željeno rješenje o visini i početku isplate mirovine za koje je zakonom propisani rok donošenja – 30 dana.

Umjesto toga od Mirovinskog prima oko 400 eura koji mu jedva pokrivaju trošak hrane, dok mu još nedostaje 400 eura za poplaćati nastale režije. “Dakle devet mjeseci nisam dobio rješenje”, govori.

“Djelatnica iz samoborskog područnog ureda HZMO-a mi je stvarno izlazila u susret i slala je dva puta požurnicu u centralu HZMO-a u Tvrtkovoj ulici u Zagrebu, no to je, čini se, još više produljilo moju agoniju. Stupiti u telefonski kontakt s referenticom u Zagrebu je uzaludan napor jer se na telefon jednostavno ne javljaju”, govori naš čitatelj. Kaže i da je njegova lokalna referentica pokušala stupiti u kontakt s kolegicom iz Tvrtkove, no nije joj uspjelo ni telefonom ni e-mailom.

“Da od samoborske Udruge veterana nisam dobio jednokratnu pomoć od 500 eura vjerojatno bih danas bio pod četiri-pet ovrha koji je bi na kraju završile blokadom računa i ostao bih i bez tih bijednih 400 eura koje primam do konačnog rješenja”, rezignirano kaže gospodin Siniša iz Samobora.

Ovo svjedočenje jedno je od brojnih zbog kojih novinari pokušavaju dobiti pojašnjenja iz Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje. Tamo pak kažu da duljina postupka ovisi o složenosti samog predmeta, urednosti dokumentacije i potrebe za njezinom doradom i potrebom za uklanjanjem nedostataka. Svaka intervencija tako produljuje osnovni zakonski rok. Osim toga, poručuju iz HZMO-a, duljina trajanja postupka do donošenja rješenja ovisi i o mogućnosti pribavljanja podataka koji nedostaju. O sličnom slučaju pročitajte više na ovoj poveznici.

Zanima nas vaša priča

Želite li i vi, posve anonimno, podijeliti svoje iskustvo i viđenje ove teme s nama i našim čitateljima, možete to učiniti putem web obrasca Povjerljivo. Napišite svoju priču!

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.