Prati nas

Vijesti

Kriminal

Zagorka (86) predala ušteđevinu prevarantici koja se predstavila kao bankarica

Policijska uprava krapinsko-zagorska skreće pozornost građanima da nikako ne daju svoj novac nepoznatim osobama, pogotovo kada se putem telefona predstavljaju kao djelatnici neke institucije ili najavljuju svoj dolazak telefonom.

Objavljeno

|

Kako se prevaranti lažno predstavljaju prilikom telefonskog kontakta s osobama starije životne dobi, prema informacijama Policijske uprave Krapinsko-zagorske? Koja je specifična metoda prevare koju je prevarantica koristila u slučaju 86-godišnje žene, predstavljajući se kao radnica banke i uvjeravajući je da preda novac radi provjere ispravnosti novčanica? Gdje se dogodio susret između žrtve (86-godišnje žene) i lažne bankarice u Mariji Bistrici, prema izvješću Policijske uprave Krapinsko-zagorske?
ilustracija: S. Bura/mj

Policijska uprava krapinsko-zagorska izvijestila je o najnovijem slučaju prevare na koju posljednjih godina nasjedaju starije osobe.

Ovog puta žrtva je 86-godišnja žena koju je nazvala nepoznata ženska osoba predstavivši se lažno da je radnica banke. Prevarantica je uputila žrtvu da podigne novac s bankovnog računa te da da joj preda novac kako bi provjerila ispravnost novčanica. Žrtva je doista to učinila, a s lažnom bankaricom se sastala u Mariji Bistrici gdje joj je uručila novac.

Policija podsjeća građane da prevaranti gotovo svakodnevno mijenjaju načine na koje će iskoristiti povjerenje žrtava. U svojim prijevarama često telefonskim putem kontaktiraju osobe starije životne dobi  lažno se predstavljajući kao zaposlenici određenih državnih i drugih institucija, poput banaka, mirovinskog osiguranja, zdravstvenog osiguranja, porezne uprave, policije ili organizacija crvenog križa.

Tako zadobiju povjerenje žrtve i najave svoj dolazak na njihovu adresu stanovanja radi potreba zamjene novca zbog nekih izmišljenih razloga kao što su stare novčanice, vještačenje novčanica ili slično pri čemu im starije osobe naivno predaju svoj novac.

Policijska uprava krapinsko-zagorska skreće pozornost građanima da nikako ne daju svoj novac nepoznatim osobama, pogotovo kada se putem telefona predstavljaju kao djelatnici neke institucije ili najavljuju svoj dolazak telefonom. Državne institucije, banke i druge organizacije ne obavljaju zamjenu nevažećih novčanica kune ili druge valute na način da njezini djelatnici posjećuju građane u njihovim domovima i mijenjaju novčanice.

Osim zamjene novčanica u svojim prijevarama žrtvama se tijekom telefonskih kontakata predstavljaju i kao zaposlenici banaka koji najavljuju svoj dolazak na adresu stanovanja radi navodne zlouporabe bankovnih kartica žrtve, te potaknu žrtve da im predaju svoje bankovne kartice s pripadajućim PIN brojem, koje potom iskoriste za vlastitu financijsku dobit. 

“Građane savjetujemo da budu oprezni te da ne ustupaju bankovne kartice i osobne podatke drugim, nepoznatim i neovlaštenim osobama, kako bi izbjegli slične situacije, Apeliramo i na osobe koje brinu o svojim starijima da ih upozore na modalitete prijevara te da im daju jasne upute da nikome ne daju vlastita novčana sredstva, bankovne kartice ili osobe podatke na adresi stanovanja”, poručuju iz policije.

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.