Tjedan dana nakon što je Lidl u Njemačkoj pokrenuo veliku kampanju snižavanja cijena, podaci pokazuju da je taj potez imao suprotan učinak od očekivanog. Unatoč bombastičnoj najavi “najvećeg sniženja svih vremena”, dodatni kupci nisu privučeni, javlja portal za usporedbu maloprodajnih cijena i informiranje potrošača Koliko.HR.
Naime, trgovački lanac koji uspješno posluje i u Hrvatskoj objavio je trajno sniženje na 500 proizvoda do 35 posto. Ipak. udio posjetitelja u trgovinama Lidla u razdoblju od 26. svibnja do 1. lipnja smanjio se s 16,4 na 16,1 posto, pokazuje analiza podatkovne agencije Accurat.
Konkurencija je spremno odgovorila na Lidlov pokušaj preslagivanja kupaca. Aldi Nord i Aldi Süd odmah su odgovorili trajnim sniženjima na stotine proizvoda, dok su Edeka, Rewe i Penny uskladili cijene svojih robnih marki. Čak je i Kaufland, sestrinska tvrtka Lidla, bio primoran reagirati.
Najveći dobitnici u ovom mini cjenovnom ratu bili su upravo Aldi i Edeka. Brza i odlučna reakcija omogućila im je da ojačaju imidž trgovina s povoljnim cijenama, a mnogi vjerni Lidlovi kupci jednostavno su se prebacili na Aldi, koji već ima reputaciju lidera u diskontnom segmentu.
Zaključak analitičara iz Accuratea jasan je: u izrazito konkurentnom maloprodajnom tržištu poput njemačkog, snižavanje cijena samo po sebi nije dovoljno. Ključnu ulogu igraju brzina reakcije, jasnoća poruke i učinkovitost komunikacije prema kupcima.