Čini se da svjedočimo generacijskom jazu u telefonskoj komunikaciji. Stariji, naviknuti na fiksne linije, odmah bi rekli “halo” pri podizanju slušalice, dok mlađi, odrasli uz mobitele, smatraju da razgovor treba započeti onaj tko zove. To se osobito odnosi na generaciju Z, rođene između kasnih devedesetih i ranih 2010-ih, od kojih neki nikada nisu ni vidjeli telefon sa žicom.
Tema se zakovitlala nakon što je nedavno jedna regruterka koja se bavi selekcijom i zapošljavanjem, na Twitteru istaknula da je primijetila kako kandidati iz generacije Z na njezin poziv na mobitel često ostaju nijemi. “Jednostavno šute dok ja ne započnem razgovor, bez uobičajenog – halo“, napisala je.
Razlozi takvog ponašanja
Mnogi su se mladi osvrnuli na tu izjavu i potvrdili da je njima normalno da pozivatelj prvi pozdravi, a ne osoba koja prima poziv. Glavni razlog takvog ponašanja jest sve veći broj neželjenih robotskih poziva i agresivan telemarketing. Da pojasnimo, automatizirani sustavi ne pokreću razgovor dok ne čuju “halo”, pa mladima šutnja pri podizanju slušalice služi kao jednostavan test je li s druge strane stvarna osoba.
Drugi je razlog, piše Business Insider, zabrinutost zbog moguće zloupotrebe glasa jer stručnjaci često upozoravaju da bi snimljeni pozdrav mogao poslužiti za kloniranje glasa u prevarama. Preporučuje se neutralan odgovor poput “Tko zove?”, koji je manje pogodan za kopiranje glasa, ali to bi starijim generacija djelovalo neprimjereno, barem dok se ne naviknu.
Iako mnogi i dalje vjeruju da riječ “halo” odražava pristojnost i toplinu, jasno je da se telefonski bonton mijenja usporedo s tehnologijom. Hoće li nova pravila potpuno zamijeniti stare navike, tek ćemo saznati, no jedno je sigurno, a to je da razvoj komunikacije ne prestaje.