Prati nas

Mozaik

Generacijski jaz

Mladi se na pozive više ne javljaju s ‘halo’, ovo su razlozi

Treba li nam novi bonton? Mlađe generacije sve češće odbacuju tradicionalno – halo – na početku telefonskog poziva, što starijima djeluje neljubazno. Iza te šutnje često stoje navike, sigurnosni razlozi i novi obrasci komunikacije.

Objavljeno

|

Autor

Emoji komunikacija skriva više nego što mislite – saznajte kako mladi koriste simbole i koje poruke zapravo stoje iza njih.
ilsutracija: S. Bura/mj

Čini se da svjedočimo generacijskom jazu u telefonskoj komunikaciji. Stariji, naviknuti na fiksne linije, odmah bi rekli “halo” pri podizanju slušalice, dok mlađi, odrasli uz mobitele, smatraju da razgovor treba započeti onaj tko zove. To se osobito odnosi na generaciju Z, rođene između kasnih devedesetih i ranih 2010-ih, od kojih neki nikada nisu ni vidjeli telefon sa žicom.

Tema se zakovitlala nakon što je nedavno jedna regruterka koja se bavi selekcijom i zapošljavanjem, na Twitteru istaknula da je primijetila kako kandidati iz generacije Z na njezin poziv na mobitel često ostaju nijemi. “Jednostavno šute dok ja ne započnem razgovor, bez uobičajenog – halo“, napisala je.

Razlozi takvog ponašanja

Mnogi su se mladi osvrnuli na tu izjavu i potvrdili da je njima normalno da pozivatelj prvi pozdravi, a ne osoba koja prima poziv. Glavni razlog takvog ponašanja jest sve veći broj neželjenih robotskih poziva i agresivan telemarketing. Da pojasnimo, automatizirani sustavi ne pokreću razgovor dok ne čuju “halo”, pa mladima šutnja pri podizanju slušalice služi kao jednostavan test je li s druge strane stvarna osoba.

oglas

Drugi je razlog, piše Business Insider, zabrinutost zbog moguće zloupotrebe glasa jer stručnjaci često upozoravaju da bi snimljeni pozdrav mogao poslužiti za kloniranje glasa u prevarama. Preporučuje se neutralan odgovor poput “Tko zove?”, koji je manje pogodan za kopiranje glasa, ali to bi starijim generacija djelovalo neprimjereno, barem dok se ne naviknu.

Iako mnogi i dalje vjeruju da riječ “halo” odražava pristojnost i toplinu, jasno je da se telefonski bonton mijenja usporedo s tehnologijom. Hoće li nova pravila potpuno zamijeniti stare navike, tek ćemo saznati, no jedno je sigurno, a to je da razvoj komunikacije ne prestaje.

oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP