Prati nas

Mozaik

Moć navika

8 stvari na koje starije generacije troše novac, a mlađi ne mogu vjerovati

Napredak je sjajna stvar, osim ako ste bejbibum generacija rođena između 1946. i 1964. godine. Bumeri i dalje čuvaju fiksne telefone, fotoalbume i zidne kalendare. Kao da je vrijeme stalo 1987. godine.

Objavljeno

|

Autor

Analogni kućni telefon danas predstavlja tehnološki relikt.
foto: Markus Spiske / Unsplash

Ako imate između 61 i 79 godina, vi ste dio generacije koje zovemo bejbibumeri. Za razliku od mlađih generacija, koje češće troše na iskustva i tehnologiju, bejbibumeri biraju ulaganje u trajne stvari poput nekretnina, automobila ili namještaja. Također, manje su skloni impulzivnoj kupnji putem interneta, a više vjeruju klasičnim trgovinama i provjerenim brendovima.

No postoje i stvari na koje bejbibumeri troše vrijeme i novac, a koje gotovo nitko drugi više ne koristi. I iskreno, nije ih briga ako im kažete da ih je pregazilo vrijeme, piše Koliko.HR.

Fiksni telefoni

Odavno smo odustali od fiksnih telefonskih linija, no bejbibumeri ih i dalje drže na životu; dijelom iz nostalgije, a dijelom zbog straha od prevara koji vrebaju kroz smart telefone. “Prekomplicirano, nepotrebno, nesigurno, prisluškuje”, reći će mnogi. Neki čak vjeruju da će im mobilni telefoni zakazati u hitnim situacijama. Prema jednoj američkoj anketi, 57 posto bejbibumera i dalje plaća telefon, a 40 posto ih kaže da od njega nikada neće odustati. Sretno im bilo!

oglas

Televizijske antene i digitalni prijemnici

Praćenje serija u točno određeno vrijeme ili slušanje emisija u zakazani termin, nešto je što mladima ne pada na pamet. Umjesto toga posegnut će za streaming platformama, Netflixom ili IP TV snimalicama, onda kada (i ako) to njima bude odgovaralo. Više nitko svoje vrijeme ne prilagođava televiziji, osim bejbibumera. I teoretičari medija tvrde da je budućnost linearnih medija, osim u kriznim izvještavanjima, na klimavim nogama. Ali bejbibumerima linearni programi daju dnevnu strukturu, određuju vrijeme za posao i sugeriraju kada se trebaju odmoriti.

CD i DVD

I CD i DVD pripadaju prošlosti, osim ako ste bumer. Spotify i digitalne liste pjesama mogu pričekati jer oni strpljivo čekaju da CD-ovi dobiju kolekcionarsku vrijednost, kao što se dogodilo s vinilom.

Auti na dizel

Bumere ne brine potrošnja goriva ili ugljični otisak, njima su važni prostrani automobili na benzin ili dizel. Iako su i skupi i manje ekonomični, stare navike i uvjerenje da ih njihov dizelaš neće ostaviti na cjedilu uvijek pobjeđuju.

Tiskane novine i časopisi

Iako tiskana izdanja polako nestaju, bejbibumeri ih i dalje koliko-toliko održavaju na životu. Možete li zamisliti mladog čovjeka da čita papirnate novine? Bumeri prate i portale, ali samo ako nude besplatan sadržaj. Zaboga, pa novac se daje samo za prave novine koje će u vrijeme čitanja biti već pune zastarjelih informacija.

Fotoalbumi

Dok svi skrolaju po digitalnim galerijama, bumeri u rukama drže i listaju fotoalbume. I iskreno, to je dirljivo. Tko ne bi osjetio toplinu kad vidi kako djed s ljubavlju razvija svaku fotografiju unučadi koju mu pošaljete?

Čestitke

Tko još kupuje i ispisuje čestitke te ih svakog blagdana šalje rodbini i prijateljima po cijelom svijetu? Bumeri su posljednja generacija koja to redovito radi. Svi mlađi šalju meme ili poruke s desecima emotikona. Opet, moramo priznati da su trud i vrijeme koje ulažu u ovaj osoban način izražavanja pažnje, zaista dirljivi. Zato polažemo nadu u hipstere. Jedino oni mogu očuvati ovaj prelijepi običaj.

Zidni kalendari

Digitalni kalendari su nadohvat ruke na svakom smart uređaju, mobitelu, satu, tabletu i računalu, ali možete li ih objesiti na zid i u kutu zapisati kada je Tinov rođendan? Ne možete? Eto, zato bejbibumeri i dalje kupuju zidne kalendare s motivima prirode!

oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite zadovoljno, živite dobro.

EPP