Sezona zamjene guma počela je, a s prvim hladnijim danima većina vozača pohitala je u vulkanizerske radionice. Prema zakonu, od 15. studenoga do 15. travnja svi vozači u Hrvatskoj moraju imati zimsku opremu, što u praksi znači zimske gume ili ljetne s propisanom dubinom profila i lancima u prtljažniku.
No poznati zagrebački vulkanizer Nikola Kovačević, vlasnik servisa Rubor, upozorava da zamjena guma nije tek rutinski posao. “Obavezno uz ugradnju guma treba napraviti geometriju ovjesa. Prije toga pregledati cijeli ovjes da se ne unište nove gume ili da ne ‘ostane volan u rukama’”, rekao nam je Kovačević.
Ovjes, objašnjava, čini skup dijelova koji povezuju kotače s karoserijom i omogućuju da automobil bude stabilan, upravljiv i udoban za vožnju. U njemu se nalaze amortizeri, opruge, ramena ovjesa, kugle, spone, ležajevi i selen blokovi. Svi oni zajedno održavaju pravilan kontakt kotača s cestom i upijaju udarce s neravnina. Ako je neki od tih dijelova istrošen, automobil može postati nepredvidiv u vožnji, gume se mogu neravnomjerno trošiti, a volan vibrirati ili “bježati” iz ruku.
“Ako taj dio nije ispravan, nove gume mogu se potrošiti već nakon nekoliko tisuća kilometara, a vožnja postaje opasna”, upozorava Kovačević.
U Ruboru ovih dana očekuju velike gužve, no tvrde da su učinili sve da ih ublaže. “Omogućili smo rezervaciju termina putem naše web stranice, tako da ljudi više ne moraju gubiti cijeli dan čekajući red kao da smo još u Jugoslaviji, a ne u 21. stoljeću”, kaže Kovačević. Vozačima poručuje da servis ne treba raditi samo kad dođe do problema, nego preventivno. “Prava sigurnost na cesti počinje u radionici, a ne kad već padne snijeg”, poručuju iz Rubora.