Europski parlament i Vijeće postigli su dogovor o novim pravilima vezanim uz vozačke dozvole, navodeći u priopćenjima za javnost da je cilj novih pravila modernizacija sustava i povećanje sigurnosti na cestama.
Nova pravila uvode se kroz prijelazno razdoblje od 5 godina i šest mjeseci kako bi ih zemlje članice EU mogle implementirati u svoje zakonodavstvo. Najveća novost je uvođenje digitalne vozačke dozvole, koja će vozačima biti dostupna putem mobilnih uređaja, dok će fizička verzija i dalje ostati opcija na zahtjev.
I dok se digitalizacija smatra pozitivnim pomakom u smjeru modernizacije, najviše kontroverzi izazvala je mogućnost skraćivanja trajanja valjanosti dozvola osobama starijima od 65 godina, uz uvođenje dodatnih liječničkih pregleda, javlja Sindikat umirovljenika Hrvatske (SUH).
Automatsko skraćivanje valjanosti dozvola temeljem dobi je očiti primjer diskriminacije, a nažalost, u Hrvatskoj su se obvezni zdravstveni pregledi za starije od 65 godina pokušali uvrstiti u Zakon o sigurnosti prometa na cestama u četiri navrata od 2015. do 2019. godine, ali je Sindikat umirovljenika Hrvatske svaki put argumentacijom i zagovaranjem uspio se izboriti da se takve odredbe ne uvedu.
Podaci Ministarstva unutarnjih poslova također idu u prilog starijim vozačima. Statistika pokazuje da su vozači stariji od 65 godina u 2020. godini skrivili manji postotak prometnih nesreća nego što je njihov udio u ukupnom broju vozača. Od 23.037 nesreća te godine, stariji vozači prouzročili su njih 3.072 (13,3 posto), iako čine više od 14 posto vozačke populacije. U kategorijama nesreća s ozlijeđenima i smrtnim ishodima, udjeli su također manji od prosjeka.
Posebno je važno naglasiti da međunarodne studije pokazuju kako su vozači u dobi od 65 do 70 godina sigurniji u prometu od većine mlađih skupina – pa i onih između 30 i 60 godina. Tek kod osoba starijih od 80 godina dolazi do blagog pada sigurnosti, ali ni to nije razlog za obvezne liječničke preglede.