Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje (HZMO) može obustaviti isplatu mirovine i drugih primanja iz mirovinskog osiguranja u okolnostima koje je izazvao korisnik primanja.
To se, primjerice, događa ako korisnik primanja ne dostavi osobni identifikacijski broj (OIB), ne dostavi potvrdu o životu, ne obnovi punomoć, ne dostavi obavijest o promjeni adrese, odnosno ne dostavi bilo koji drugi podatak ili dokument koji HZMO zatraži, a koji HZMO ne može pribaviti službenim putem.
Također, mirovina se obustavlja ako korisnik primanja ne obavi radnju ili ne izvijesti HZMO o činjenicama važnim za daljnju isplatu mirovine ili drugog primanja, objavio je Zavod.
Mogu li se primanja isplati retroaktivno?
Da, ali s rokom. Dospjela primanja koja nisu isplaćena zbog okolnosti koje je izazvao korisnik primanja, mogu se naknadno isplatiti najviše za 12 mjeseci unatrag računajući od dana kada su Zavodu dostavljeni traženi podaci, isprave ili obavijesti.
Što ako korisnik umre, a nisu mu isplaćene mirovine?
Dospjela novčana primanja koja nisu isplaćena do smrti korisnika mogu se nasljeđivati a isplaćuju se nasljednicima prema pravomoćnom rješenju o nasljeđivanju ili europskoj potvrdi o nasljeđivanju; davateljima uzdržavanja prema ugovoru o doživotnom ili dosmrtnom uzdržavanju; daroprimcu prema ugovoru o darovanju. Navedene osobe ili njihovi opunomoćenici dostavljaju Isprave u propisanom obliku i sadržaju uz zahtjev za isplatu.