Martha Stewart (83), poznata američka poslovna žena, spisateljica i televizijska osobnost, poznata je po svojoj karijeri u lifestyle industriji, ali i po poslovnim principima koji su joj pomogli izgraditi carstvo zbog kojeg je nazvana i prvom američkom self-made milijarderkom.
Iz intervjua i dostupnih izjava izdvojili smo deset ključnih načela koje Stewart često ističe, a koji su doprinijeli njezinom financijskom uspjehu. Prilažemo stoga i deset savjeta temeljenih na njezinim poslovnim strategijama, radnoj etici i životnom iskustvu.
1. Postanite stručnjak u svojoj branši
Ovladavanje industrijom podrazumijeva dubinsko razumijevanje njezinih nijansi. Stewart je zahvaljujući znanju vođenja kućanstva, kuhanja i lifestyle sadržaja postala autoritet, a to je potaknulo uspjeh njezina brenda. Ljudi su joj jednostavno vjerovali, a ona ih nije razočarala. U izjavama medijima ova poslovna žena naglašava važnost temeljitog poznavanja teme kako bi se izgradila reputacija.
2. Pronađite prilike u svakodnevnim aktivnostima
Stewart je rutinske zadatke poput kuhanja i zabavljanja gostiju pretvorila u multimilijunski biznis. Njezina prva knjiga, Entertaining (1982), nadovezala se na iskustvo u cateringu i pokazala kako se svakodnevne, naizgled posve obične, vještine mogu unovčiti.
3. Težite savršenstvu
Preciznost i visoki standardi razlikovali su njezin brend od ostalih. Od besprijekornih recepata do estetski dorađenih proizvoda, perfekcionizam je privukao vjernu publiku i podigao kvalitetu same ponude.
4. Više izvora prihoda
Stewart je proširila svoje carstvo knjigama, časopisima, televizijskim emisijama i proizvodnim linijama u suradnji s brendovima poput Kmart, Macy’s i FLOR. Raznolikost prihoda smanjila je financijski rizik kojem je svaki posao izložen.
5. Izgradite samopouzdanje u ranoj dobi
Stewart zaslugu za svoje samopouzdanje pripisuje ocu koji joj je sa 12 godina rekao da može postići sve što poželi uz predan rad. To uvjerenje dalo joj je snagu za poduzetničke pothvate.
6. Učite iz izazova i prilagodite se
Nakon osude za insajdersko trgovanje 2004. godine i petomjesečne zatvorske kazne, Stewart se vratila na scenu rebrandiranjem i pokretanjem novih projekata poput The Martha Stewart Show. Otpornost i prilagodljivost bili su ključ dizanja njezina carstva iz pepela.
7. Izgradite prepoznatljiv brend
Stewart je razvila prepoznatljiv brend temeljen na elegantnom, ali pristupačnom vođenju kućanstva. Konzistentna estetika i kvaliteta u knjigama, emisijama i proizvodima, učvrstili su njezinu tržišnu poziciju.
8. Ustrajno slijedite svoju strast
Ljubav prema kuhanju, vrtlarstvu i dizajnu bila je pokretačka snaga njezina poslovanja. Savjetuje da karijeru gradimo na onome što volimo, jer je upravo to ključni sastojak uspjeha.
9. Iskoristite medije i partnerstva
Stewart je proširila svoj doseg kroz emisije (Martha Stewart Living), časopise i suradnje s brendovima poput Snoop Dogga i Canopy Growtha. Strateška partnerstva povećala su njezinu publiku i prihode.
10. Ostanite relevantni kroz inovacije
Od pokretanja NFT-ova 2021. do pojavljivanja na naslovnici Sports Illustrateda sa 81 godinom, Stewart se stalno prilagođava trendovima. Spremnost da prihvati nove platforme i tržišta temelj su profitabilnosti njezina brenda.