Prati nas

Vijesti

Klimatske promjene

Svijetu prijeti drastično poskupljenje Nutelle

Zbog proljetnog mraza u Turskoj, a koja proizvodi više od dvije trećine svjetskih lješnjaka, ovogodišnji urod bit će znatno manji, a cijene već rastu. Nestašica prijeti poskupljenjem čokoladnih proizvoda i namaza uoči blagdana.

Objavljeno

|

Autor

Nutella sadrži 13 posto lješnjaka.
foto: Mario Cvitkovic /Pixabay

Nakon nestašica toaletnog papira u pandemiji, suncokretovog ulja zbog rata u Ukrajini i jaja tijekom ptičje gripe, najavljena je nestašica lješnjaka i poskupljenje proizvoda koji ga sadrže. Proljetni mraz u travnju poharao je nasade u Turskoj, najvećem svjetskom proizvođaču lješnjaka, a klimatske promjene dodatno su pogoršale situaciju.

Udar će posebno osjetiti ljubitelji Nutelle, Ferrero Rochera, Kinder Buena i drugih čokoladnih proizvoda koji sadrže lješnjak. Ferrero, proizvođač Nutelle, prerađuje oko četvrtinu svjetske proizvodnje lješnjaka koji čine 13 posto recepture popularnog namaza, javlja portal za usporedbu cijena Koliko.HR.

Prema procjenama Turskog zavoda za statistiku, ove će se godine ubrati oko 520 tisuća tona, daleko ispod očekivanih 750 tisuća. Međunarodno vijeće za orašaste plodove procjenjuje da je mraz smanjio urod za čak 167 tisuća tona. Dio zaliha iz 2022. godine, oko 150 tisuća tona, već je potrošen.

oglas

Kupci sada traže alternative u Čileu, Gruziji i Sjedinjenim Državama, no te zemlje proizvode znatno manje. Problem nije moguće brzo riješiti, jer čak i da se krene u podizanje kapaciteta, lješnjak dolazi u punu rodnost pet do sedam godina nakon sadnje.

Stručnjaci upozoravaju da bi klimatski poremećaji mogli dovesti do toga da će kasni mrazovi biti posve uobičajeni, a to bi dugoročno ugrozilo opskrbu lješnjacima. I neće manjkati samo lješnjaka, već i ostalih orašastih plodova poput badema i oraha. Ako se nestašica nastavi, proizvođači bi mogli smanjiti veličinu pakiranja, mijenjati recepture ili poskupjeti proizvode. I to baš uoči božićnih blagdana.

oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP