Prati nas

Aktivno starenje

9 savjeta za dostojanstveno starenje

George Clooney je rekao da ne namjerava bojati kosu tako skoro. Čak je i dodao kako zbog tog zahvata možete izgledati čak i gore nego prije. Mi svakako podržavamo odbacivanje boje za kosu ako se s time osjećate ugodno.

Objavljeno

|

Kako biti seksi? George Clooney nude pics.
George Clooney (foto: BigStock)

Ne postoji ništa manje privlačno od nekoga tko se grčevito drži za zadnje trzaje svoje mladosti. Mi mislimo da je puno bolje osjećati se ugodno u svojoj koži, kaže za Huffington Post kolumnistica Yagana Han.

Čak je i najveći zavodnik među glumcima, George Clooney, više puta naglasio kako je izuzetno važno prigrliti svaku novu svjećicu na rođendanskoj torti. ‘Čvrsto vjerujem u to da ne morate pokušavati izgledati mlađe, već pokušajte izgledati najbolje što možete s obzirom na to koliko godina imate,’ rekao je u nedavnom intervjuu. A njegova srebrom prošarana kosa to samo potvrđuje. Vodeći se Clooneyevim primjerom, sakupili smo nekoliko stvari koje ljudi koji dostojanstveno stare imaju zajedničko.


1. Vježbaju da postanu jači a ne mršaviji

Kardio vježbe su korisne, ali vježbe snage su apsolutno neizostavne. Već u tridesetim godinama počinjemo gubiti mišićnu masu i to do 5 posto sa svakim desetljećem, naravno ako se ne potrudimo ponovno je izgraditi. Prema riječima doktora Kena Kima, nakon 45. godine, gubimo jedan posto mišićne mase svake godine. No to se može nadoknaditi. Vježbe snage i otpora pomažu u izgradnji mišićne mase koja će vam pak pomoći da duže ostanete snažni i neovisni kako starite i da se nosite sa svakodnevnim izazovima.

2. Manje se nerviraju

Brojne studije pokazuju kako stres, bez obzira je li uzrokovam poslom ili obitelji, ubrzava starenje na staničnoj razini. Štoviše, zbog stresa ćete možda ostariti i više od desetljeća. S vanjske strane, stres znači neprospavane noći a time i tamne podočnjake, isušivanje kože a ponekad čak i gubitak kose. Zato si uzmite trenutak i duboko udahnite. U zlatnim godinama treba uživati.

3. Za ničim ne žale i nikome ništa ne zamjeraju

Nećete se moći pomaknuti prema budućnosti ako stalno gledate u prošlost. Učite iz svojih pogrešaka umjesto da ih stalno iznova vrtite u svojoj glavi. Kao što kaže jedna zen izreka: Otpustite prošlost ili će vas ona povući natrag. Razmislite o meditaciji. Pokušajte meditaciju učiniti dijelom svojih jutara pa si uz kavu ili čaj priuštite i malo otpuštanja misli.

4. Svaki dan nauče nešto novo

Da, doista možete starog psa naučiti nove trikove. Ostanite znatiželjni. Pokušajte nešto novo. Sve to će vam pomoći da se othrvate rutini i monotoniji. Osim toga, učenje novih stvari djeluje blagotvorno na vaše samopouzdanje. Jedna je studija pokazala kako se starijim ljudima koji se upuste u neku novu aktivnost, značajno popravlja pamćenje u usporedbi s onima koji se bave samo u poznatim aktivnostima.

5. Ne pretjeruju sa šminkom

Mi svakako podržavamo uređivanje i korištenje make upa. Ali nemojte doći u napast pretjerati sa šminkom. Ključ je u tome da naglasite ono što je na vama dobro i lijepo, umjesto da nanosite slojeve i slojeve fasade na lice kako bi prekrili ono što vam se ne sviđa. Previše šminke djeluje neprirodno i sakriva vaš prirodni sjaj, a s vremenom i još više naglašava bore na licu.

6. Ostaju pozitivni

Ako se stalno žalite da ste stari, to vas neće učiniti ništa mlađim. Umjesto toga, pozitivne misli mogu vam donijeti gomilu prednosti kao što su vještine suočavanje s problemima, bolji imuno sistem, pa čak i dulji život. Da, istina je! Istraživanje u kojem je sudjelovalo preko 100.000 žena iznad pedeset godina pokazalo je da optimisti imaju čak 14 posto manji rizik od smrti i čak 30 posto manje šanse da obole od srčanih bolesti nego njihovi pesimistični parnjaci. Jedna je druga studija pokazala da je optimizam vrlo koristan čak i među ljudima koji već imaju neku srčanu bolest i da će optimistični srčani bolesnici imati 58 posto veće šanse da požive dodatnih pet godina. Počnite, dakle, na čašu gledati kao na napola punu.

7. Dovoljno spavaju

S godinama postaje sve teže i teže zaspati. No svejedno neka vam spavanje bude prioritet. Autorica knjige ‘Francuskinjama ne treba facelift’, Mirelle Guiliano, kaže kako je san ključan za dostojanstveno starenje. ‘Ne podcijenjujte moć spavanja jer će se to odraziti na vašoj koži, kosi, ravnoteži, energiji i raspoloženju’, kaže Guiliano i dodaje kako bi cilj trebalo biti osam sati sna i ništa manje od toga. Vaša spavaća soba nije mjesto za posao ili televizor, barem ne pola sata prije spavanja. I naravno, mora biti dobro prozračena. Po noći, ona mora biti zamračena i tiha. Investirajte u dobar madrac i jastuk. Francuzi običavaju spavati osam sati i to je vrlo važno.

8. Jedu i piju zdravo

Ideja da jeste ono što jedete definitivno je istinita u starijoj dobi. Dermatologinja Patricia Farris upozorava koje bismo promjene valjali napraviti u svojoj prehrani kako starimo. Naglasila je da je bolje dobivati vitamine iz hrane nego uzimati dodatke prehrani. Također, nikad nije kasno da svoju prehranu napunite namirnicama koje će odgoditi proces starenja. Jedite hranu u duginim bojama posebno bogatu vitaminima A, C, D i K.

9. Prohvaćaju promjene u svojem izgledu

George Clooney je rekao da ne namjerava bojati kosu tako skoro. Čak je i dodao kako zbog tog zahvata možete izgledati čak i gore nego prije. Mi svakako podržavamo odbacivanje boje za kosu ako se s time osjećate ugodno. Umjesto da prekrivate sijede, evo jedne ideje. Privucite pažnju frizurom umjesto bojom kose. Probajte dodati slojeve, šiške ili volumen svojoj staroj frizuri. Osim toga, u modu se vraćaju i frizure iz 80-ih, pa zašto ne probati nešto od toga.

 

.

Aktivno starenje

7 misli koje je najbolje odbaciti kako starite, ako zaista želite biti sretni

Za mene jer kasno, tko uopće želi čuti što ja mislim, ništa nema smisla… Lako je dopustiti takvim mislima da nas preuzmu, pogotovo kad zađemu u neke godine. No takve misli su otrov. Koji je protuotrov? Djelovanje!

Objavljeno

|

Kako biti sretan?

Dobizam (ageizam) je podmukao. I prisutan je svugdje. Vreba na nas na radnim mjestima, tove nas njime preko reklama, formira naše ekonomske strukture. Dobizam se pojavljuje u politici, uče ga u školi, utječe na naš zdravstveni sustav.

On također čuči i duboko u nama. Dobističke pristranosti koje nosimo u sebi utječu na naše izbore i kako se osjećamo. Dobizam se prvo pojavljuje u našim mislima. Ponekad smo ih svjesni, a ponekad nismo. No takve nam misli štete. Zadržavaju naše napredovanje i razvoj. Ispunjavaju nas sramom.


Pa kome je to potrebno? Umjesto toga, portal Psychology Today nudi nekoliko alternativa, nekoliko misli koje valja napustiti i čime ih zamijeniti:

1. Za mene je kasno!

To je loša misao. U redu, možda nam je u par stvari prošao vlak. Možda više ne možemo imati djecu, narasti još koji centimetar ili prohodati s Johnom Lennonom.

Ali kada izraz “za mene je prekasno” koristite kao moto života, trujete se i lišavate se mogućnosti. Nije kasno za mnogo stvari. No ako tako mislite, zatvarate vrata imaginaciji i motivaciji.

Što napraviti umjesto toga?

Kad primijetite misao “za mene je kasno”, učinite nešto. Kad se Mary poželjela pridružiti biciklističkom klubu, pomislila je da je za nju prekasno. No tada se trgnula i uzela bicikl iz spremišta te se provozala susjedstvom. “Ja to mogu!”, pomislila je.

Liz je pomislila da je “za nju prekasno” kad je razmišljala da upiše poduzetnički tečaj. Zato je na internetu pronašla odgovarajući članak i ideje su počele samo frcati.

Umjesto da samo mislite, napravite nešto! Misao je otrov, a protuotrov je djelovanje!

2. Moji najbolji dani su iza mene!

To je također loša misao koja nas samo rastužuje. Tužna je pomisao da ste vi, zapravo najbolje od vas, prošlost, zauvijek izgubljeni.

Kate nedostaje tijelo koje je nekad imala: “Izgledala sam najbolje s 22 godine.” Missy je bila pustolovna: “Moj uzbudljiv život je gotov!” Susan je voljela brinuti o svima: “Najbolje mi je bilo kad je obitelj bila na okupu.”

Naravno, odvajanje od osoba ili stvari koje smo voljeli može biti teško. No želite li provoditi vrijeme oplakujući nekadašnji život ili želite živjeti?

Što napraviti umjesto toga?

Odlučite da postajete sve bolji i bolji. Inzistirajte na tome da je najbolje tek pred vama. Što je sada u vama posebno, jedinstveno i sjajno? Napravite popis. Zapištite svoje dobre strane i polijepite te papiriće uokolo. I ne slušajte druge već vi sami odlučite što je kod vas najbolje. Preuzmite odgovornost za vaš vlastiti narativ i pričajte priče koje vas vesele.

Kateino tijelo je jako. Ona je dobra plivačica. Missy svake godine otputuje nekamo. Susan organizira druženja u svom domu. Imamo život iza nas, ali živimo i u ovom trenutku. Učinimo život vrijednim!

3. Nitko ne želi čuti što stara žena ima za reći!

To je također loša misao. Je li istinita? Kako to znate? Jeste li pokušali reći nešto zanimljivo u posljednje vrijeme? Podižete li glas? Ili unaprijed pretpostavljate da vas nitko ne sluša, pa mumljate sebi u bradu? Što imate za reći? Koju biste poruku voljeli prenijeti?

Lako je dopustiti da vas proguta vakuum dobizma u kojem nemamo glasa. No to nije izgovor da kažemo da nas nitko ne želi čuti, pogotovo ako ništa i ne govorite.

Što napraviti umjesto toga?

Pričajte priče. Nazdravljajte. Pišite blog. Najvažnije je da govorite stvari koje su vam važne, da ustanovite što vam je važno i slušate sami sebe, da znate što vas zanima.

Onda kad odlučite što vam je okupiralo pažnju, naučite više o tome. A nakon toga ispričajte drugima što vas fascinira, što vas ispunjava energijom.

Lako je uljuljkati se u površno čavrljanje pa govoriti o vremenskim prilikama, no to nisu pravi razgovori. Vjerojatno ste previše vremena proveli sušajući druge i zaboravili kako da se i vaš glas čuje. No to nije nemoguće postići. To je osnažujuće. Pokušajte!

Zaokupite pažnju okupljenih oko stola za blagovanje i ispričajte im nešto zanimljivo. Budite u centru pažnje.

4. Ah ta današnja djeca…

I to je loša misao. Nemojte misliti tako niti izgovarati te riječi. To je umarajuće. To je… staro. To su govorili o vama, to su govorili o vašoj majci, a to su govorili i o njezinoj majci.

Ovo je istina: današnja djeca su fascinantna! Oduvijek su i bila. Zašto? Jer su različita. Imaju različite probleme, nove izume, žive u zanimljivo vrijeme. Osuđujući ih, gubite mogućnost da se s njima povežete na smisleni način. Odbacujući ih, propuštate priliku da se inspirirate i naučite nešto novo, da dobijete novu energiju, isprobate nove i zanimljive stvari.

Što napraviti umjesto toga?

Zainteresirajte se za nove generacije. Sprijateljite se s njima. Raspitajte se o njima. Čitajte njihove knjige. Slušajte njihovu glazbu. Plešite njihove plesove. Počujte njihove ideje, politička razmišljanja i stavove otvorenim umom. Najbolji način starenja je ne pokušavati ostati mlad, već se inspirirati mladim ljudima.

5. Prošlost je bolja od budućnosti

To je loša misao! Ako je tome doista tako, zašto uopće investirati u budućnost. Ako budućnost nije vrijedna, onda možemo jednostavno ostati na kauču, više piti, izolirati se od svijeta i prestati učiti. Ta misao “prošlost vrijedi više od budućnosti” zadržava nas, koči nam napredovanje i uvjerava nas da su naše poznije godine samo nešto što treba izdržati. Ako budućnost ne vrijedi, zašto uopće danas napraviti nešto smisleno?

Što napraviti umjesto toga?

Vaša budućnost, bez obzira imate li 49, 59 ili 99 godina, jako je važna. Važna je jer ste sada ovdje i dok god ste ovdje možete ono što dolazi učiniti smislenim. Tko želite biti? Tko ste budući vi? Pišite o toj osobi. Dizajnirajte je. Donosite odluke do posljednjeg daha.

6. Nemam puno toga za ponuditi

To je jako loša misao. Ona nas ljuti. Naravno, događa se da nam dobizam oduzme važnost i snagu u svijetu okrenutom mladima. No moramo li baš odlučiti da nemamo ništa za ponuditi? Naime, to bi vas moglo natjerati da odustanete, prestanete pokušavati.

Doprinos društvu, činjenje razlike, ostavljanje nasljeđa osobine su generativnosti. Taj je izraz skovao psiholog Erik Erikson i označava brigu za nadolazeće generacije. To se smatra važnim korakom u procesu starenja. Bez generativnosti, kaže Erikson, nema napretka. A tko želi tako nešto?

Što napraviti umjesto toga?

Pronađite način da date svoj doprinos. Ponudite nešto. Odlučite kako ćete pomoći i kome tu pomoć uputiti. Dajte sebe!

7. Ne mogu podnijeti još jedan gubitak!

To je loša misao. Vi ćete svakako iskusiti još neki gubitak jer gubici su, baš kao i starenje, dio života. Ne možete zaustaviti starenje baš kao što ne možete zaustaviti gubitke. Također, sazdani smo tako da sve to možemo izdržati.

Svaki put kad sami sebi kažemo da ne možemo izdržati još jedan gubitak, bez obzira radi li se o našem voljenom, našem ljubimcu, nečemu materijalnom ili možda samo zubu, osiguravamo si dodatnu patnju. Jer smrt i ponovno rađanje dio su kruga života.

Što napraviti umjesto toga?

Budite tu i sudjelujte u evoluciji svojega života. Vi ste dio tog mističnog, čarobnog svemira. Vi ste zvjezdana prašina. Gledajte svijet oko sebe s divljenjem! Obavljajte one male posebne rituale, povežite se s drugima. Sagledajte širu sliku. Volite. Počnite primjećivati sve pristranosti vezan uz starenje. Preuzmite odgovornost i činite stvari koje će vas odvesti na neko novo mjesto.

Mijenjajući način na koji mislite, promijenit ćete sebe. A mijenjanjem sebe, mijenjate svijet. Starenje je zapravo sjajno! A sjajni ste i vi!

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP