Prati nas

Ljubav i seks

Protiv uspavanog ljepotana: 11 savjeta za dugovječnu erekciju

Erektilna disfunkcija je čest problem u starijih muškaraca, no nije obavezan dio starenja. Stručnjaci se slažu da karijera penisa ne mora zaći u pedesetima.

Objavljeno

|

Tablete za impotenciju
foto: Pexels

Erektilna disfunkcija je čest problem u starijih muškaraca, no nije obavezan dio starenja. Stručnjaci se slažu da karijera penisa ne mora zaći u pedesetima. Loša vijest je ta da je za dugovječnu erekciju potrebna samodisciplina. Dobra vijest je da slijedeći ove savjete činite dobro cjelokupnom zdravlju, a posebno će vam biti zahvalno srce.

1. Pazite što jedete

Ono što nije dobro za srce, nije dobro ni za penis. Istraživanja pokazuju da je erektivna disfunkcija rjeđa kod muškaraca koji slijede mediteransku prehranu; jedu puno voća, povrća, cjelovitih žitarica, maslinovo ulje i ribu. „To je znanstveno dokazano“, tvrdi dr. Irwin Goldstein, američki stručnjak za seksualnu medicinu.



2.  Održavajte zdravu težinu

Pretilost donosi brojne zdravstvene probleme, uključujući dijabetes koji uzrokuje oštećenja živaca. Kao posljedica toga, vaš se penis može pretvoriti u uspavanog ljepotana kojeg iz stogodišnjeg sna ne može probuditi ni poljubac najljepše princeze na svijetu.

3. Regulirajte visoki krvni tlak i kolesterol

Oboje oštećuju žile. Lijekovi za smanjenje krvnog tlaka mogu uspavati vaš ud, no liječnici tvrde da je to češće posljedica oštećenih žila, a ne samog lijeka.

4. Pijte malo, ako već ne možete bez alkohola

Ne postoji dokaz da je umjerena konzumacija alkohola štetna za potenciju, ali kronično pijenje oštećuje jetru, živce i normalnu razinu muških spolnih hormona.

5. Redovito vježbajte

Postoje jaki dokazi povezanosti sjedilačkog načina života i mlohavog uda. Trčanje, plivanje i druge aerobne vježbe sprječavaju erektilnu disfunkciju. Treba izbjegavati vježbe koje pritišću perinuem, područje između testisa i anusa. Posebno je opasno dugotrajno opterećenje na to područje prilikom vožnje bicikla.

6. Ne oslanjajte se na Kegelove vježbe

Vježbanje zdjeličnih mišića ne utječe na erekciju. One pomažu kod inkontinencije.

7. Pazite na testosteron

Razina muškog spolnog hormona pada naglo nakon pedesete godine. Posavjetujte se s liječnikom ako primijetite nizak spolni nagon, promjene raspoloženja, nedostatak inicijative ili slabe erekcije. Možda će vam prepisati nadomjesnu terapiju.

8. Izbjegavajte anaboličke steroide

Često ih koriste sportaši i bilderi. Utječu na testise i mogu dovesti do smanjene proizvodnje testosterona.

9. Prestanite pušiti

Pušenje oštećuje žile i smanjuje dotok krvi u penis. Nikotin dodatno sužava žile.

10. Izbjegavajte akrobatski seks

Neke erektilne disfunkcije imaju za uzrok ozlijede penisa tijekom seksa. Budite divlji u krevetu, ali ne divljate. Vaš penis je osjetljiva sprava.

11. Bježite od stresa

Stres potiče lučenje adrenalina, a on pak sužava krvne žile. To je loša vijest za erekciju. Emocionalna stabilnost i opuštenost blagotvorno utječu na penis.

.

Ljubav i seks

Mogu li zrele žene s jakim libidom pronaći partnere među vršnjacima?

Puno puta sam iščekivala seks da bi mi na kraju partner rekao: ‘Nisam raspoložen.’ To me je dovelo do osjećaja krivnje i frustracija. Kada bih im ponudila da ih ‘oraspoložim’, sve bi postalo još gore”, stoji u pismu.

Objavljeno

|

Autor

Starije žene žele seks

Iako su brojna istraživanja pokazala da seksualna želja ne umire u zrelim godinama, seksualnost starijih osoba još uvijek je tabu. Između ostalog, to je i jedan od razloga zašto samci u umirovljeničkoj dobi teško pronalaze partnere.

Ovaj problem ilustrira i pismo čitateljice poslano na adresu kolumnistice Amy Dickinson, čija se kolumna objavljuje u nizu američkih i australskih medija. “Nakon 25 godina, moj je brak došao kraju i sada sam ponovno sama u 63. godini. Puna sam života, atraktivna razvedena žena i mogu puno toga ponuditi. Radujem se novom poglavlju života koje ću provesti s nekim posebnim muškarcem. U proteklih godinu dana izlazila sam s dvojicom. Obojica su bila mojim godinama pristali partneri koji su tvrdili da žele dugotrajnu vezu. U oba slučaja, njihov je interes za vezu na početku bio jak, no s vremenom je nestao”, piše čitateljica.



“Ono što je postalo jasno u ovim promašajima jest da sam blagoslovljena jakim libidom. Mislila sam da su muškarci ti koji žele seks, a šokirala sam se kada sam shvatila da nije tako. Puno puta sam iščekivala seks da bi mi na kraju partner rekao: ‘Nisam raspoložen.’ To me je dovelo do osjećaja krivnje i frustracija. Kada bih ponudila da ih ‘oraspoložim’, sve bi postalo još gore”, stoji u pismu.

“Stariji muškarci su, čini se, izuzetno osjetljivi na svoju izvedbu u krevetu. Govorili su mi užasne stvari poput: ‘Tvoje potrebe mi stvaraju pritisak!’ ili ‘Možda bi se trebala pronaći nekog mladog pastuha!’ Draga Amy, želim partnera ravnog sebi. Mlađi muškarci žele žene još mlađe od sebe. Bojim se da ću idućeg puta, kada se zbližim s nekim, prigušivati sebe, a i sama pomisao na to mi je mrska. Mislim da je seksualnost jedan od najboljih životnih darova i da je treba dijeliti s drugima. Jesam li čudna ili samo nisam pronašla pravog muškarca za sebe?” pita se čitateljica.

A zašto ne mlađi?

Evo što joj je Amy odgovorila: “Seksualna kompatibilnost je važna u vašoj dobi, jednako kao što je bila i dok ste bili mlađi. Da, manje je kompatibilnih muškaraca u tim godinama, ali oni postoje. Primjerice, u vašoj dobnoj skupini u porastu je učestalost spolno prenosivih bolesti. To znači da su seniori seksualno aktivni. Nadam se da uvijek koristite zaštitu.”

„Moguće je da su stariji muškarci posebno osjetljivi, ali i vi biste trebali razmotriti kako izražavate svoje želje, potrebe i očekivanja. Možda biste trebali svoja očekivanja iznijeti prije no što razvijete emotivnu vezu s potencijalnim partnerom. Niste nam rekli kako upoznajete muškarce, no postoje internetske stranice za upoznavanje partnera. One su možda pogodnije za osobe s povišenim seksualnim nagonom. I da, mlađi muškarac bi mogao biti pun pogodak za vas”, zaključuje Amy Dickinson.

Nastavi čitati