Prati nas

Aktivno starenje

Zabavljaju se kao djeca

Mrzlom vodom protiv tegoba menopauze

Dvadesetak žena otkrilo je da im kupanje u moru ne toplijem od šest stupnjeva Celzija pomaže u uklanjanju simptoma menopauze, a neke su kazale i da se mentalno bolje osjećaju. Oformile su i grupu Gvirske sjenice’ i redovito odlaze na ‘hladno plivanje’.

Objavljeno

|

foto: The Gower Bluetits, Open Water Chill Swimmers/Facebook

Grupa plivačica u hladnim vodama kaže da im zaranjanje u vodu hladniju od šest stupnjeva Celzija pomaže u uklanjanju simptoma menopauze, a neke su kazale i da se mentalno bolje osjećaju, piše BBC.

“Nisam odmah prepoznala da sam ušla u menopauzu kad se ta promjena počela događati prije par godina”, kaže Alison Owen (49). “Čitala sam da neke žene postanu tjeskobne, dok druge pate od depresije. Nisam željela da se i meni dogodi nešto takvo, pa sam odlučila biti aktivna i poduzeti nešto u vezi s time.”


Alison je dala otkaz na poslu učiteljice kako bi se u potpunosti mogla posvetiti kćeri koja boluje od cerebralne paralize. Ubrzo nakon što je prestala raditi započela je s plivanjem u hladnoj vodi. Nakon što je sama pokušala otplivati malo u hladnom moru kod poluotoka Swansea, javila joj se još jedan žena koja je bila zainteresirana za tu neobičnu aktivnost.

“Na početku je sve samo uzbuđenje. To valjda oslobađa unutarnje dijete, podsjeti te na to kakav si bio prije nego si dobio djecu, prije nego si se zaposlio, prije nego si digao kredit”, kaže Alison.

Kaže da je na početku potrebna velika borbenost jer tijelu treba oko minuta i pol da se privikne, no kasnije bude lakše. Dodaje i da je odaziv žena koje su se željele okušati u plivanju tolik da su oformile i grupu “Gvirske sjenice” koja djeluje kao svojevrsni plivački klub. Rezultat je i do 20 žena koje uz smijeh i viku trče niz plažu i uskaču u prohladno more.

“Upravo prolazim kroz menopauzu”, kaže jedna od plivačica Patricia Woodhouse (53). “Osjećam da mi je puno lakše otkako plivam. Noću se više ne preznojavam tako puno. Prije sam bila jako tjeskobna, no i to se popravilo. Mislim da se ovdje radi o tome da si priuštiš desetak minuta tijekom kojih ne misliš na ništa druga, samo na sebe.”

Zašto hladna voda pomaže?

Prema riječima dr. Mikea Tiptona sa Sveučilišta Portsmouth, inače stručnjaku za plivanje u hladnoj vodi, efekti koje su hrabre plivačice prijavile nisu ništa neobično.

“Postoji puno dokaza na razini anegdota koji sugeriraju da plivanje u hladnoj vodi doista olakšava mnoge tegobe. No zasad još nije bilo znanstvene studije koji bi objasnili o čemu se doista radi. Plivanje u hladnoj vodi gotovo uvijek uključuje i tjelovježbu i druženje, pa i to valja uzeti u obzir”, kaže doktor Tipton i dodaje da će biti teško razlučiti kakvu ulogu u svemu ima baš hladna voda.

“Svi znamo da nas nakon ulaska u hladnu vodu čeka svojevrsni šok zbog kojeg se otpušta hormon stresa rezultat čega je stanje povišenog raspoloženja. No ipak, ljudi bi morali biti svjesni da se radi o potencijalno opasnoj aktivnosti jer reakcije ponekad mogu biti i poteškoće s disanjem.”


“Za mene je to sloboda”, kaže Patricia. “To je ista ona sloboda koju smo imali kao djeca. Bez inhibicija, bez briga o tome kako izgledamo. Baš kao kad smo bili mladi.”

.

Aktivno starenje

9 navika zbog kojih se nećete pretvoriti u ‘čangrizavu babu’

Netko vas je u životu sigurno nekad povrijedio. No dugotrajna ljutnja neće nikome donijeti ništa dobro, a ponajmanje vama.

Objavljeno

|

Sigurno poznajete barem jednu čangrizavu stariju osobu. U društvu s takvima nije lako jer oni iscrpe svu životnu energiju iz ljudi koji ih okružuju. Doista, nije lako nositi se s njima, bili oni muškarci ili žene, no ponekad nam je to jednostavno obaveza.

Postoji više razloga zašto se ljudi pod stare dane pretvore u gunđala: možda ih nešto boli, možda su iscrpljeni i frustrirani, možda su usamljeni, a možda samo ljuti na neku određenu osobu pa to onda pokazuju svima. No dobra je vijest da gunđavost i čangrizavost u starijoj dobi nije obavezna jer vi sami birate kakva osoba želite biti.


Portal Sixty and Me sastavio je popis navika koje će vam pomoći da i vi sami za koju godinu ne upadnete u zamku stalnog prigovaranja i gunđanja.

Budite strpljivi s djecom

Da, djeca su glasna i neuredna, no istovremeno energična, kreativna i dražesna. Zamislite sebe kad ste bili dijete. Možete li se sjetiti neke odrasle osobe koja se prema vama ponašala lijepo? Kako ste se zbog toga osjećali? E pa sad učinite to isto za drugu djecu.

Ne bojte se tinejdžera

Možda ne razumijete zašto se tinejdžeri oblače tako kako se oblače, zašto non-stop vise na video igrama i slušaju “groznu” muziku, no to i ne morate razumjeti. Samo se sjetite da je za njih hip-hop, ono što je za vas bio rock’n’roll koji je u svoje vrijeme jednako skandalizirao roditelje diljem svijeta. Tinejdžeri traže svoj identitet. Njihov je posao da se odvoje od roditelja i utru si put – baš kao što ste to i vi činili.

Budite otvoreni prema tehnologiji

Tehnologija donosi mnoge prednosti upravo starijoj populaciji. Mobiteli, tableti i kompjuteri mogu zbližiti razdvojene članove obitelji i prijatelje. Dopustite mlađima da vas poduče kako koristiti društvene mreže ili Skype. No osim što služi za zabavu i druženje, tehnologija vaš dom može učiniti sigurnijim

Ne zamjerajte

Netko vas je u životu sigurno nekad povrijedio. No dugotrajna ljutnja neće nikome donijeti ništa dobro, a ponajmanje vama. Ako prestanete zamjerati, to ne znači da priznajete da je ta osoba bila u pravu već oslobađate sebe teškog tereta kojeg predstavlja ljutnja. A teško je biti optimističan i sretan, ako vas iznutra izjeda bijes.

Budite velikodušni

Kad malo promislite, velikodušnost nema toliko veze s drugim osobama koliko s vama samima. Darujte svoje vrijeme ili divote iz svoje pećnice ili svoje tulipane. Dijeljenje s drugima pomaže nam da shvatimo da zapravo imamo dovoljno.

Izađite na dnevno svjetlo

Uživajte u suncu kad god možete. Otvorite prozore i pustite sunce u sobu. Obasjajte i one oko sebe svojim osmijehom. Nosite žive boje koje će vam pomoći da budete vedrog raspoloženja.

Bavite se aktivnostima u kojima uživate

Naši nas hobiji usrećuju, a zrele su godine vrijeme kad se napokon možemo posvetiti svojim zanimacijama. Naučite nešto novo, usavršite tehniku, isprobajte nove stvari. Svoje pravo da sada uživate, višestruko ste zaradili. Uostalom, ako ne sada – kada?

Prestanite se žaliti na zdravlje

Starenje donosi i određene zdravstvene poteškoće. Tijelo nas više ne služi kao prije. No to se događa svima. Iako je korisno ponekad s nekim porazgovarati o zdravlju, neka to ne bude prečesto. Ako bez prestanka dijelite detalje svoje dijagnoze sa svima oko sebe, dojadit ćete i sebi i drugima a neće vam biti bolje. Pronađite drugu temu za razgovor.

Budite društveni

Ne morate naglo postati ekstrovert ako zapravo niste takvi, no nemojte se izolirati nego pustite ljude u svoj život. Povežite se s prijateljima i rodbinom, a ako to ne možete uživo – poslužite se tehnologijom.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP