Prati nas

Mozaik

Nove mjere

Zbog čega trgovci sve češće prodaju voće i povrće ‘na komad’?

Mnogi su se nemalo iznenadili kada je Lidl prije nekoliko godina na smokvama istaknuo komadnu cijenu, a danas nam je gotovo normalno da salatu, krastavce, brokulu i cvjetaču kupujemo na taj način. Ranije se komadno prodavalo tek egzotično voće poput karambole, ananasa ili avokada.

Objavljeno

|

foto: MojeVrijeme.hr

Mnogi su se nemalo iznenadili kada je Lidl prije nekoliko godina na smokvama istaknuo komadnu cijenu, a danas nam je gotovo normalno da salatu, krastavce, brokulu i cvjetaču kupujemo na taj način. Ranije se komadno prodavalo tek egzotično voće poput karambole, ananasa ili avokada.

Zato su se trgovci odlučili na ovaj način prodaje, pri čemu nisu dužni istaknuti težinu proizvoda, doznao je Jutarnji list. Glavni problem za trgovce, naime, leži u pojavi kaliranja, odnosno dehidracije voća i povrća koje dugotrajnim stajanjem gubi dobar dio vode, što se prvenstveno odražava na njegovoj težini.



“Drugim riječima, trgovac od proizvođača kupuje 100 kilograma tikvica, no dugotrajnim stajanjem one zbog dehidracije gube na težini pa trgovina, umjesto kupljenih 100, u konačnici potrošačima proda samo 60 kilograma istog povrća. Ta je pojava brojnim trgovcima zadavala glavobolje pa su osmislili prodaju artikala po komadu, što je dosad uglavnom bilo rezervirano za egzotične voćke poput avokada, manga ili ananasa, kao i lisnate povrtnice koje se već neko vrijeme u trgovinama kupuju po komadu”, kaže za Jutarnji predsjednik Hrvatske udruge povrćara Hrvoje Gregurić.

Ono što se nekad smatralo redovitim poslovnim rizikom trgovaca i proizvođača danas se, dakle, u potpunosti prelijeva na leđa potrošača, a dodatni poticaj cijeloj priči daju i sve slabija kupovna moć građana te značajno smanjenje konzumacije povrća.

.

Mozaik

Žene bolje rade u toplijim prostorima

Svi koji su ikad radili na radnom mjestu koje dijele i žene i muškarci znaju da se najveće bitke uvijek vode oko otvaranja prozora ili pojačavanja grijanja. Znanstvenici su si dali truda i ustanovili zašto je to tako…

Objavljeno

|

Znanstvenici su podigli ulog u vječnoj borbi spolova oko temperature u uredima i ostalim radnim prostorima. Naime, otkrili su da mozgovi žena rade bolje na višim temperaturama. S druge strane, muškarci rade bolje kad su temperature nešto niže, pokazala je studija objavljena u časopisu PLOS One.

Istraživanje provedeno u Njemačkoj, ispitalo je sposobnost 500 muškaraca i žena da obave niz zadataka na različitim temperaturama.



Na višim temperaturama, žene bolje obavljaju zadatke koje uključuju matematiku i verbalno izražavanje, dok za muškarce vrijedi obrnuto. Za žene je poboljšanje u izvedbi kad je temperatura viša, značajno veće nego što se kod muškaraca na istoj temperaturi kvaliteta izvedbe smanji.

“Naša saznanja sugeriraju da bi radni prostori u kojima obitavaju i žene i muškarci možda povećali razinu produktivnosti ako bi termostat bio podešen na malo više”, stoji u studiji. Rezultati ove studije i nisu neka utjeha za žene koje na poslu moraju nositi dodatnu vestu, šal ili jaknu, no objašnjavaju zašto muškarci obučeni u odijelo i kravatu podese temperaturu na smrzavanje.

Nastavi čitati