Prati nas

Mozaik

Nove mjere

Zbog čega trgovci sve češće prodaju voće i povrće ‘na komad’?

Mnogi su se nemalo iznenadili kada je Lidl prije nekoliko godina na smokvama istaknuo komadnu cijenu, a danas nam je gotovo normalno da salatu, krastavce, brokulu i cvjetaču kupujemo na taj način. Ranije se komadno prodavalo tek egzotično voće poput karambole, ananasa ili avokada.

Objavljeno

|

foto: MojeVrijeme.hr

Mnogi su se nemalo iznenadili kada je Lidl prije nekoliko godina na smokvama istaknuo komadnu cijenu, a danas nam je gotovo normalno da salatu, krastavce, brokulu i cvjetaču kupujemo na taj način. Ranije se komadno prodavalo tek egzotično voće poput karambole, ananasa ili avokada.

Zato su se trgovci odlučili na ovaj način prodaje, pri čemu nisu dužni istaknuti težinu proizvoda, doznao je Jutarnji list. Glavni problem za trgovce, naime, leži u pojavi kaliranja, odnosno dehidracije voća i povrća koje dugotrajnim stajanjem gubi dobar dio vode, što se prvenstveno odražava na njegovoj težini.

“Drugim riječima, trgovac od proizvođača kupuje 100 kilograma tikvica, no dugotrajnim stajanjem one zbog dehidracije gube na težini pa trgovina, umjesto kupljenih 100, u konačnici potrošačima proda samo 60 kilograma istog povrća. Ta je pojava brojnim trgovcima zadavala glavobolje pa su osmislili prodaju artikala po komadu, što je dosad uglavnom bilo rezervirano za egzotične voćke poput avokada, manga ili ananasa, kao i lisnate povrtnice koje se već neko vrijeme u trgovinama kupuju po komadu”, kaže za Jutarnji predsjednik Hrvatske udruge povrćara Hrvoje Gregurić.

Ono što se nekad smatralo redovitim poslovnim rizikom trgovaca i proizvođača danas se, dakle, u potpunosti prelijeva na leđa potrošača, a dodatni poticaj cijeloj priči daju i sve slabija kupovna moć građana te značajno smanjenje konzumacije povrća.

.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.