Prati nas

Mozaik

Kako se isključiti?

Pet načina za izbacivanje poslovnih briga iz glave

Pripadate li među one ljude koji posao sa sobom nose kući? Taj izraz ne mora nužno značiti da radite i kad dođete doma, ali ako konstantno mislite o poslu, znači da ste posao ponijeli sa sobom. Vrlo je važno znati se opustiti i odagnati poslovne brige. Evo kako to učiniti…

Silvija Novak

Objavljeno

|

William Iven/Unsplash

Čak i ako neizmjerno volite svoj posao, svakodnevni odlazak na radno mjesto uzrokuje stres kojega se teško riješiti i nakon završetka radnog vremena. No opuštanje i barem privremeno zaboravljanje poslovnih obaveza nužno je da bismo uopće bili u stanju nositi se s tim istim obavezama. Portal Guardian donosi pet savjeta kako se opustiti i izbaciti poslovne brige iz glave jednom kad dođete kući.

Ne ostavljajte za sutra ono što možete obaviti danas

Također, nemojte to učiniti danas ako može čekati do sutra. Iako ovo zvuči kontradiktorno, ne mora biti.  Ako možete nešto važno obaviti do kraja dana, radije to obavite danas nego da postane hitno sutra. Sami trebate odrediti prioritete.


“Dobro organizirano radno okruženje je produktivno radno okruženje”, kaže Henry Stewart, konzultant u tvrtki za radno okruženje. “Od zaposlenika tražim da  ostanu na poslu nakon radnog vremena otprilike jednom godišnje, i to samo kad je apsolutno nužno. Od ljudi se jednostavno ne bi trebalo tražiti da rade nakon radnog vremena.” Ako zadatak koji ste dobili pred kraj radnog vremena nije dovoljno jednostavan da ga stignete završiti, odgodite ga za sljedeće jutro i lagano se počnite spremati za odlazak kući. Uskoro ćete se naviknuti na ideju laganog usporavanja tempa prema kraju dana.

Iznova definirajte svoje granice

Prihvatite činjenicu da nije moguće obaviti sve – uvijek će postojati još jedna stvar koju biste mogli obaviti, ali posao mora imati svoj kraj. Dajte najbolje od sebe svaki dan i nemojte se osjećati krivima zbog toga što prestajete raditi iako bi se možda još nešto moglo obaviti.

Ovisno o radnoj kulturi na vašem radnom mjestu kao i vrsti posla, moglo bi biti teško mentalno se iskopčati iz posla nakon radnog vremena. Morate postupno redefinirati svoje granice prema razumijevanju vlastitih potreba za odmorom i reći sebi da zaslužujete odmor i opuštanje.

Cijenite svoj život izvan posla

Odvajanje radnog života i slobodnog vremena je esencijalno za psihičko i fizičko zdravlje. Nijemci ideju Feierabenda – proglašavanja kraja dana – smatraju gotovo svetinjom. Kreativna iskustva te odmor i hobiji igraju veliku ulogu u oslobađanju stresa, poboljšanju zdravlja i podizanju raspoloženja. Bilo da je riječ o trčanju, kuhanju, vrtlarenju ili druženju s prijateljima, nađite nešto u čemu uživate i napravite vremena da se bavite s tim.

Osmislite ritual za smirivanje

Uvođenje rituala za smirivanje nakon povratka kući s posla može pomoći vašem umu da se smiri – to mogu biti jednostavne stvari poput presvlačenja u kućnu odjeću, vruće kupke ili sjedenja vani na svježem zraku. Ovi rituali mogu reći vašem mozgu da je došlo vrijeme za opuštanje.

“Meditiram kako bih smirio svoj um – čak i ako imate samo 5 minuta uzmite pauzu i dišite, brojite do 10 pet puta, nađite vrijeme za razmišljanje”, kaže Stewart. “Svi trebamo odmor kako bi mogli biti produktivni, a koliko vidim ljudima najbolje ideje ne padaju na pamet dok su u uredu.” Očistite svoj um čitajući knjigu ili vodeći psa u šetnju, napravite što god je potrebno kako bi pripremili tijelo i um na odmor. Ako provodite vrijeme s voljenima, pričajte s njima ali ne o poslu.

Isključite gadgete

Povremeni e-mail ili tekstualna poruka mogu lako prerasti u konstantno zatrpani inbox. Jedna politička novinarka izjavila je da mora ostaviti telefon na polici u drugoj sobi kako bi prestala raditi. “Ne koristite pametne telefone za email komunikaciju i isključite sve alarme vezane s poslom, inače ćete stalno gledati u telefon”, kaže Stewart.

“Provjeravam svoj email samo tri puta dnevno – u 11, 14 i 17 sati, a čak se tome i veselim.” Odviknite se od stalnog provjeravanja telefona koristeći funkcije poput “noćni rad” ili “ne smetaj” tako da možete provjeriti novosti samo onda kad to vama odgovara. Privikavanje na ovaj režim može potrajati, ali velike su koristi od spoznaje da ne morate odgovarati na sve poruke odmah. Ako je hitno, zvat će vas. Ako nije hitno, onda može čekati do sutra.

.

Show

Nakon bizarne ozljede stražnjice Brianu Mayu ugrađena su tri stenta

‘Ovo je lekcija svima onima u kasnijoj životnoj dobi. Možete vjerovati da ste zdravi, ali možda niste i na vašem bih mjestu otišao na sve raspoložive pretrage. Bio sam, zapravo, vrlo blizu smrti, ali nisam umro. Izvukao sam se’, kazao je legendarni glazbenik.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Legendarni gitarist grupe Queen, Brian May (72), imao je ozbiljnih zdravstvenih problema, ali ne – nisu povezani s koronavirusom. Naime, May je prije nekoliko tjedana putem svojeg Instagram profila obavijestio svoje zabrinute obožavatelje da je je ozlijedio mišiće stražnjice i to, ni manje ni više, nego – vrtlareći.

Uz brojne želje za što bržim oporavkom, May nije mogao izbjeći niti pokoju dobronamjernu pošalicu o tome kako je njegova boljka posve nespojiva s imidžom rock zvijezde, iako May zapravo nikada i nije vodio razuzdan rockerski život. Međutim, kasnije se ispostavilo da su Mayeve zdravstvene tegobe puno teže i ozbiljnije od toga: Bol koju je danima osjećao bila je povezana sa srcem.


Iako doista jest ozlijedio mišiće, tijekom ozljede zadobio je manji srčani udar radi kojega je završio u bolnici. “Nisam mogao vjerovati koliko me boljelo. Deset dana sam na pogrešno mjesto stavljao paketiće leda. U nekim trenucima bol je bila tolika da sam htio skočiti kroz prozor. Konačno su otkrili što mi je nakon magnetske rezonance. Bizarna stvar”, rekao je May.

“Mislio sam da sam vrlo zdrav čovjek. Ispostavilo se da su mi tri arterije začepljene i da postoji rizik da će mi se blokirati dotok krvi u srce”, otkrio je slavni gitarist za BBC. May je nakon toga podvrgnut hitnoj operaciji tijekom koje su mu ugrađena tri stenta te se sada osjeća dobro.

“Izišao sam iz bolnice sa snažnim srcem, mislim da sam u dobrom stanju za vrijeme koje dolazi”, rekao je. “Ovo je lekcija svima onima u kasnijoj životnoj dobi. Možete vjerovati da ste zdravi, ali možda niste i na vašem bih mjestu otišao na sve raspoložive pretrage. Bio sam, zapravo, vrlo blizu smrti, ali nisam umro. Izvukao sam se”, kazao je legendarni glazbenik.

Inače, grupa Queen je izdala novu verziju pjesme “We are the Champions” (Mi smo prvaci, prev.a.) koja je u novoj verziji naslovljena “You are the Champions” (Vi ste prvaci, prev.a.), a koja je posvećena zdravstvenim djelatnicima tijekom epidemije, kako bi se prikupila sredstva za Svjetsku zdravstvenu organizaciju.

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP