Prati nas

Mozaik

Budite bolji

12 osobina koje omiljeni ljudi nemaju

Internet je prepun savjeta o tome kako biti omiljen u društvu. Mi vam donosimo popis osobina koje biste trebali izbjegavati.

Objavljeno

|

Kako biti omiljen u društvu?
foto: Priscilla Du Preez/Unsplash

Svatko želi biti voljen i željen, bilo to u poslovnim ili privatnim situacijama. Doista, postoje ljudi s kojima je lako, zabavno i koji osvjetle čitavu prostoriju čim se pojave na vratima. Ne treba posebno ni naglašavati da je takvim osobama u životu lakše jer ih svi gledaju sa simpatijama. Scott Mautz, kolumnist za portal Inc.com koji je skoro dvadeset godina radio na rukovodećim pozicijama te upošljavao i surađivao doslovno sa stotinama ljudi, otkriva 12 karakteristika koje valja izbjegavati da bi nas ljudi voljeli:

1. Prikrivena samohvala

Englezi za to imaju poseban izraz: humblebragging. To je izvještačena skromnost kroz koju se provlače vlastita ostvarenja i zasluge. Ljudi koji se služe tim psihološkim trikom nadaju se izvući korist iz svoje (lažne) skromnosti, a kroz to nikada ne propuštaju priliku naglasiti svoja postignuća ili kvalitete. No najčešće im ne uspije niti jedno niti drugo.

Evo nekoliko primjera: “Ah, osjećam se grozno. Primili su me i na Harvard i na Yale i sad ne znam što bih odlučio. Zašto je donošenje odluka tako teško?”; “Ah, OPET me firma poslala u Pariz na tjedan dana!”

Oglas

Neki kažu da im je takva prikrivena i lažno skromna samohvala daleko gora od otvorenog hvalisanja. Time se pozabavila i jedna znanstvena studija s Harvarda koja je ustanovila da osobe koje se hvale na tako lažno skroman način na kraju ne ispadaju niti skromni, niti uspješni, već – očajni. Savjet bi svakako bio da zadržite ovaj “skromni” dio, no zaboravite na samohvalu. Ako ste u svojem poslu doista dobri, to će izaći na vidjelo.

2. Previše otkrivanja

To rade oni ljudi koji sa svima konstantno dijele previše nebitnih detalja iz svojeg života. Društvene mreže su naročite pogodne za to pa ćete na Facebooku kod takvih ljudi pronaći redovite objave o tome što su jeli, o čemu su razmišljali, kad su odrezali nokte, otišli na spavanje ili bili u kupovini namirnica. To su ljudi koji očajnički žele pažnju i odobravanje.

Istraživanje Sveučilišta Birmingham pokazalo je da stalno objavljivanje na društvenim mrežama i najsitnijih detalja iz života rezultira time da ljudi postanu manje povazeni s vama jer više ne razlikuju koju vrstu informacija s kime dijelite. Drugim riječima, time se gubi intimnost u odnosima. Zato birajte s kime ćete nešto podijeliti i čuvajte najvažnije i najintimnije informacije za uzak krug ljudi.

3. Ja, ja i opet ja!

Svi znamo takve ljude. Uvijek se sve vrti oko njih. Stalno pričaju i brinu samo o sebi. Zainteresiranost samo za sebe dovodi do toga da se ostali ljudi za vas interesiraju – manje. Osobno ćete više profitirati ako radite upravo suprotno.

4. Netransparentnost

Ništa nije tako prozirno kao kad pokušavate biti netransparentni, kad ne kažete što stvarno mislite. Mi ljudi vrlo dobro primjećujemo znakove neiskrenosti. Nije vrijedno čak niti jednom pokušati nešto prikriti, jer će to ljudi primijetiti pa i u svakoj idućoj prilici misliti da će se biti isto.

5. Prebacivanje na svoju temu prije nego odgovorimo na temu sugovornika

Sigurno možete prepoznati kad vas netko ne sluša, ne prati, već samo čeka trenutak kad će vam upasti u riječ i priču okrenuti na sebe. Može se reći da takve ljude više zanima da budu zanimljivi nego da ih zanima što vi govorite. Ponekad se u društvu takvih osoba osjećate kao višak, kao nekakva smetnja njihovom solilokviju.

Slušajte druge i vježbajte princip “čekanja” (tako da se zapitate “Zašto ja govorim?”). Postavljajte protupitanja. Pokažite da vas zanima. No ne zaboravite i na sljedeće…

6. Previše slušate i baš ništa ne otkrivate

Ovo je upravo suproto od prethodnog, no jednako nepoželjno. Naravno, dobro je ako znate slušati i postavljate puno pitanja, no u nekom trenutku morate podijeliti sa sugovornikom i dio sebe jer će se povezanost izgubiti, a sugovornik bi mogao pomisliti da ste manipulator.

Studija koju je provelo Američko psihologijsko udruženje pokazalo je da je ključ u dobrom balansu između slušanja i dijeljenja te da je puno bolje diskretno samootkrivanje nasuprot strogog suzdržavanja.

7. Emotivni disbalans

Ljude koje sve može izbaciti iz takta i one koji nikada ne pokazuju svoje emocije, teško je voljeti. Možemo razumjeti uzroke takvih ponašanja, ali ne volimo kad su ona prisutna baš stalno. Što se tiče ovog neemocionalnog dijela priče, to uključuje i nepostojanje osmijeha. Tim Sanders, autor uspješnice Likebility Factor (Faktor sviđanja, eng.) kaže da iskreni osmijesi izravno potiču sviđanje.

8. Hladno držanje

To nikada nećete doživjeti od osoba koje se svima sviđaju. Postoje šefovi koji svojim zaposlenicima kažu da su im “njegova vrata uvijek otvorena”, no ako i dođete na razgovor dočekat će vas hladno, negostoljubivo lice i emotivna distanca.

9. Ljubitelji katastrofa

Negativni ljudi isrpljuju. Stalno su u nekoj krizi i pokušavaju svoju dramu prenijeti na vas. Vođe u velikim organizacijama često bivaju usisani u oblak negativnosti. To onda ljudi slijede pa šefovi postaju to omraženiji što se ukupna negativnost povećava.

10. Nevjerodostojni komplimenti

Svatko bi radije da ga uopće ne hvale nego da ga lažno hvale. Kad se netko razbacuje neutemeljenim komplimentima, ne možete drugačije nego da mu to zamjerite.

11. Traženje odobravanja

Svi nastojimo podržavati ljude oko sebe, no nitko ne želi baš svakome biti roditelj i uvjeravati ga da će sve biti u redu. Ljudi koji stalno traže odobravanje ili utjehu lako to mogu pretvoriti u sažaljenje. Ironično, oni željni stalnog podržavanja mogu to maskirati u preveliku srdačnost.

12. Nikad ne propuštaju priliku za osudom

Dobro je razmisliti o tome kako bi nam bilo grozno čuti da nam netko kaže: “A tko si ti da sudiš?” Zato ne sudite! Ne prosuđujte druge već se sjetite kako je grozno kad netko stalno prosuđuje vas.

Oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.