Prati nas

Vijesti

Stižu

Capak o jeftinijim testovima za samoinicijativna testiranja na koronavirus

Iako je ministar zdravstva Vili Beroš najavio da će već ovoga tjedna biti poznata cijena novih testova, šef Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo Krunoslav Capak kaže da će to biti idućeg tjedna.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Kako otkriti koronavirus?
Krunoslav Capak (screenshot: Youtube)

Prema najavi zdravstva Vilija Beroša, ovoga bi tjedna trebala biti poznata okvirna cijena jeftinijih testova na koronavirus koje bi Hrvatska trebala staviti na tržište. Riječ je o testovima koje će građani moći koristiti za vlastite potrebe, bez medicinske indikacije.

“Cijena će biti usvojena vrlo brzo, očekujem da će to biti idući tjedan”, rekao je danas Krunoslav Capak, šef Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo (HZJZ), dodajući da će u petak u Ministarstvu zdravstva biti sastanak na kojem će se o tome raspravljati.


Objasnio je i da je HZJZ proveo javni natječaj za reagencije koje su im trebale. “HZJZ je potrošio 5 milijuna kuna, to je bila krizna situacija. Proveli smo javne natječaje za sve što nam je trebalo. Pretpostavljam da tako rade sve ustanove. Ne znam tko su dobavljači, ne znam ni za svoju ustanovu. Ne znam sve dobavljače, ali znam da po zakonu provodimo javne natječaje”, dodao je Capak navodeći da njegova ustanova provodi više od tisuću testova te da nije moguće napamet znati podatke o svakom pojedinačnom dobavljaču.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP