Prati nas

Vijesti

Domaći brend, ali...

Podravkin kompot breskve ne proizvodi se u Hrvatskoj, ali to nije sve

Pogled na deklaraciju Podravkinog kompota od breskvi mogao bi vas iznenaditi, a još više usporedba s onim što se nalazi samo jednu policu niže. Čini se da je riječ o istom proizvodu s različitim cijenama i pod različitim brendovima.

Objavljeno

|

Autor

Podravkin kompot od polovice oguljenih breskvi
ilustracija: S Bura/dl

Jeste li među onima koji smatraju da domaći brend znači i domaći proizvod? Ako bacite pogled na deklaraciju Podravkinog kompota od polovica breskvi u limenci (820 grama, ocijeđena masa 480 grama), mogli biste se iznenaditi. Na njoj jasno stoji da je proizvođač P. Pavlides S.A. iz Giannitse, Grčka. Ovaj kompot na policama Kauflanda i Tommyja košta 3,99 eura, piše portal Koliko.HR.

No, samo policu ispod nalazi se konzervirana breskva Kauflandove robne marke K-Classic po cijeni od 2,19 eura. Naizgled je riječ o potpuno drugom proizvodu, ali deklaracija otkriva istu masu, istu ocijeđenu masu i istog proizvođača u Grčkoj kao i u slučaju Podravkinog proizvoda. Drugim riječima, čini se da kupac plaća brend, iako istovjetni sadržaj dolazi iz iste tvornice.

Dok hrvatski potrošači biraju između domaćeg imena i niže cijene, vrijedi spomenuti Hrvatska proizvodi neznatne količine ovog voća u svjetskim razmjerima. Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, lani je u našoj zemlji proizvedeno 3.484 tone breskvi i nektarina, od čega je više od 90 posto završilo na tržištu. To je rast u odnosu na 2023. godinu, kada je urod iznosio 2.738 tona. Istodobno, površine pod nasadima breskvi iz godine u godinu bilježe pad, što pokazuje da rast proizvodnje ne prati i širenje voćnjaka.

oglas

Uglavnom, nije uvijek dovoljno pratiti samo brendove. Ponekad je puno pametnije zaviriti u deklaraciju, usporediti cijene i porijeklo proizvoda.

Usporedba deklaracija (foto: S. Bura)
oglas
.

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP