Prati nas

Vijesti

Kako uštedjeti za pristojnu mirovinu? Mladi znaju!

Zadnjih nekoliko dana traje rasprava o tome kako i koliko uštedjeti za pristojan život u starosti. Iz nje se da iščitati da generacije mladih radnika više ne vjeruju u mirovinski sustav.

Moje Vrijeme

Objavljeno

|

Kako imati dobru mirovinu?
foto: Pexels

Na najvećem hrvatskom forumu zadnjih nekoliko dana traje rasprava o tome kako i koliko uštedjeti za pristojan život u starosti. Iz nje se da iščitati da generacije mladih radnika više ne vjeruju u mirovinski sustav.

„U srednjim sam tridesetim godinama i već me duže vrijeme, čitajući o važnosti štednje za mirovinu, zanima i muči koji je to iznos koji bih trebala pospremiti sa strane da imam pristojan život u mirovini. Budući da se stalno spominje kako od mirovina neće biti ništa, zapravo je štednja sada jedino na što se možemo osloniti u budućnosti, uz naravno neke varijante iznajmljivanja stanova, ako ih posjedujemo“, napisala je pokretačica teme. U nastavku pročitajte neke odgovore.


zelenibox]To je subjektivno. Ima ljudi koji žive s 5.000 kn mjesečno i kažu da im ništa ne fali, a ima i onih kojim ni duplo vise nije dovoljno u istim uvjetima života.[/zelenibox]

Slijedi velika inflacija koja će obezvrijediti štednju, vrijednosti obveznica a time i mirovine II i III stupa. Tko želi ušparati, valja ulagati u zlato, kvalitetne dionice, robu.
Moja planirana 3 stupa: penzija (koja će sigurno biti nedovoljna za život), životno osiguranje (100 eura mjesečno plaćam, toliko ću i dobiti, nije puno ali bolje malo nego ništa), najam bar dva stana (500-600 eura mjesečno). Nikakvi fondovi, niti dionice.
Primijetio sam da duže žive ovi „pemzioneri“ sa manjim mirovinama. Laganije i zdravije jedu, jer nemaju para pa ni masnoće u žilama; kelj, karfiol, mrkva, kupus, paradajz, jabuke. I aktivira im se nagon za preživljavanje (skupljanje bočica, nosanje letaka ili neki fuš) pa ih to čini aktivnijim psihički i fizički.
Na penziju ne računam. Svaki mjesec uštedim između 2000 i 4000 kn, što stavljam u štednju. Plan mi je raditi do 68. godine pa do 88. godine putovat po svijetu. Onda ću se vratiti i čitati knjige dok ne odapnem.
U dionice ulažem u branšu koju kužim. Zapravo, ne ja nego muž. I zasad smo u dobrom plusu. No nije ti ni to neka mudrost. Što si stariji prebacuješ više u sigurnije dionice s manjim prinosom, ali i rizikom.

.

Vijesti

Doznali smo kad ćemo napokon moći žičarom na Sljeme i koliko će to koštati

Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag.

Silvija Novak

Objavljeno

|

Izgradnja sljemenske žičare samo što nije gotova, no pitanje je koliko će Zagrepčana pohrliti provozati se u skupocjenom čudu tehnike do vrha Zagrebačke gore. Naime, karta u jednom smjeru koštat će oko 50 kuna, pa je upitno koliko će si ljudi moći priuštiti tu vožnju.

Žičara je, prema obećanjima zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, trebala biti dovršena i puštena u promet još u svibnju, ali je koronavirus poremetio planove. Prve vožnje zatim su najavljivane za početak srpnja, no ni taj rok nije ispoštovan, a po svemu sudeći neće biti ni onaj početkom rujna.


Žičara bi prve putnike mogla prevesti na Sljeme tek početkom listopada, no pitanje je koliko će ljudi biti spremno dati 100 kuna za odlazak na Sljeme i natrag. Tih sto kuna odnosi se samo na cijenu karte za žičaru i u tu cijenu nije uračunat dolazak do prve postaje žičare i  parking.

Uz to, na Sljemenu će se vjerojatno nešto popiti i pojesti pa bi tako izlet na Sljeme četveročlanu obitelj mogao koštati i do 500 kuna. Doduše, neki mediji špekuliraju kako će 50 kuna biti cijena povratne karte, što bi ovaj trošak moglo svesti u granice prihvatljivosti.

No ako ipak uspijete skupiti novac za izlet na Sljeme, do gore će vas voziti 80 gondola u koju stane po desetak ljudi, tako da će žičara u jednom satu moći prevesti i do 1500 putnika. Nove su kabine široke i visoke dva metra te opremljene grijanim sjedalima i bežičnim internetom. Prilagođene su i za osobe s invaliditetom, ali i za prijevoz onih kojima se na vrhu Medvednice ozlijede pa ih se mora spuštati u grad na nosilima. Kabine su opremljene i nosačima za skije i snowboarde, a želite li žičarom prevesti i svoj bicikl, moći ćete ga unijeti u samu kabinu jer nisu predviđeni posebni nosači za bicikle s vanjske strane gondole.

Podsjetimo, cijena početnog projekta izgradnje zagrebačke žičare bila je 300 milijuna kuna bez PDV-a, no kasnije je narasla 537 milijuna kuna.

Pogledajte kako je izgledalo gradilište žičare početkom lipnja 2020.:

Nastavi čitati

Život počinje s 50!

Mi smo medij zajednice. Razbijamo predrasude o starenju i starosti – živimo. Pratimo teme zdravlja, zdravstvene, obiteljske i mirovinske politike, politike, kulture, zabave, znanosti i životnog stila. Želimo vas ohrabriti, povezati i inspirirati kako biste zdravije i aktivnije uživali u životu. Poštujemo različitosti, promoviramo toleranciju i potičemo argumentiranu raspravu. Naš moto je: Živite brzo, umrite stari. Jako stari.

EPP